‏שבת ‏20 ‏אפריל ‏2024
הים התיכון
 
המישלמה
 
מפת יפו
 
זוהי יפו
קפה רוז'ט בכיכר השעון מחזיר אותנו ליפו של פעם. מאכלים מקומיים, אווירה יוקרתית ותיירים עם ארומה של חו"ל
 מאת: נורית הוראק
‏יום שלישי ‏23 ‏אוגוסט ‏2011. צילומים: נורית הוראק
רוז'ט. למי שמתגעגע הביתה
רוז'ט. למי שמתגעגע הביתה
שתף |
 
חצילים בטחינה
חצילים בטחינה
קפה רוז'ט היה אחד המקומות הראשונים שבישר בשבילי את השינוי של יפו. מעיר שיש בה בעיקר מסעדות עממיות הפכה יפו בשנים האחרונות לעיר שמתהדרת במסעדות בסגנון תל אביבי עם ניחוח יפואי משדרג. 

הקפה הממוקם ליד כיכר השעון משמר את האווירה הישנה של יפו ויחד עם זאת, מבשר על שינוי בעיר. הקפה פונה בעיקר לתיירים המגיעים ליפו ומציע להם מאכלים מקומיים. האווירה איכותית ויוקרתית והשירות והמאכלים בהתאם.
 
קצת שוק ונרגילות
אז החלטתי לקפוץ בעצמי למקום ולנסות גם את האוכל. אחרי הכול, אין כמו עדות ממקור ראשון. לקחתי את בן הזוג כדי להכיר לו קצת את יפו, חנינו בחניון של גל"צ ועשינו סיור קצר דרך שוק הפשפשים.
חציל הוא מסוג הירקות האלו שבידיים מיומנות יכול לצאת נפלא ובידיים של כאלו שלא מבינים עניין, יוצא מעט תפל. לטבחים של רוז'ט כפי הנראה, אין בעיה עם חציל והם יעמדו בכל הדרישות, גם אלו של השף חיים כהן מ"מאסטר שף"


בדרך הצצנו בחנויות, צילמנו קצת גרפיטי וכתובות קיר אותנטיות (שהתעדכנו כפי הנראה בהתאם למחאת הדיור האחרונה), נשמנו קצת עשן נרגילות וגם הרחנו את הריחות הבוקעים ממסעדת "ד"ר שקשוקה" הסמוכה (בן הזוג התעניין איפה נמצא פרופסור פלאפל).
 
אווירה יוקרתית
קפה רוז'ט ממוקם ליד כמה חנויות נעליים שיודעי דבר מגיעים אליה מהערים הסמוכות. קצת לפני המעבר לכיכר השעון ושוק הפשפשים, אפשר להתרווח בקפה וליהנות מהשקט של המיקום הפינתי ביחד עם האווירה היפואית המוכרת לטוב.

הרחבה של הקפה יפה ופתוחה ואלמלא מזג האוויר החם הייתי בוחרת לשבת בה. בפנים נשמרת האווירה היוקרתית בעיצוב מוקפד, מלצרים קשובים ובעלת המקום שמנהלת את עסקיה ממש מול העיניים של הסועדים ונראית שולטת בכל התרחשות במקום. המיקום מרכזי, האווירה נעימה, אפילו קצת בניחוח של חו"ל בזכות התיירים הגודשים את האזור.
 

עומדים בדרישות החציל
כמנה ראשונה טעמנו את החציל בטחינה שהיה משובח. חציל הוא מסוג הירקות האלו שבידיים מיומנות יכול לצאת נפלא ובידיים של כאלו שלא מבינים עניין, יוצא מעט תפל. לטבחים של רוז'ט כפי הנראה, אין בעיה עם חציל והם יעמדו בכל הדרישות, גם אלו של השף חיים כהן מ"מאסטר שף". 

הרחבה בחוץ מול הבריזה
הרחבה בחוץ מול הבריזה
אחר כך, המשכנו לטעום גם את המאפים המטוגנים המוכנים במקום במילוי זיתים, גבינה, תרד ובצל. בן הזוג היה בהחלט מרוצה מהמבחר שהצליח למלא אותו עוד לפני המנה העיקרית.

בסך הכול נחמד
למנה העיקרית ניסינו את צלחת הממולאים המוגדרים כמנה המיוחדת של המקום ומכילים פלפל עם אורז וחומוס קישואים ממולאים עם שקדים וצנוברים, כרוב ממולא באורז ועגבנייה ברוטב עגבניות.

המנה ביתית לכל מי שמתגעגע לארוחות שישי. מתאים במיוחד לצעירים שהגיעו להתגורר ביפו מצפון הארץ או מדרומה ונשארים בעיר בסופי השבוע בגלל מחירי התחבורה הגבוהים. 

בסך הכול, החוויה הכללית הייתה בהחלט משביעת רצון וממלאה. האווירה נעימה וקרירה והאוכל טעים. עוד מקום בילוי נחמד ביפו שאפשר להוסיף לרשימה.

תגיות:   בתי קפה ביפו   עסקים ביפו   קפה רוז'ט ביפו  

תגובות  לכתבה זו 3 תגובות  
תגובה לכתבה
שלחו כתבה
הדפסת כתבה
 1.  האוכל די בינוני
יודית, יפו, (24/08/2011)
 2.  זה בעיקר לתיירים... (לת)
סוזנה, יפו , (24/08/2011)
 3.  אכזבה ממסעדת רוזט
נורית בן-דוד וכהן פנינה, ראשון לציון, (13/08/2012)
ג'אסיה-אסייתית יפואית
אסיה ביפו העתיקה - מסעדת ג'אסיה
שקד אקספרס
    
כתבה תמונה             
כתבו לנו |  תקנון האתר |  פרסמו אצלנו |  מפת אתר |  קישורים |  כתבים מובילים |