‏יום שישי ‏29 ‏מרץ ‏2024
יפו TV אירועים
 
יפו העתיקה
 
פורטל יפו  אירועים ביפו  אוהבים, כואבים
אוהבים, כואבים
לין צפתה בהצגה "איי לאב יו לנצח, אבל..." בתאטרון גשר וקיבלה תשובות קלילות לשאלות הרות גורל כמו נישואים וילדים
 מאת: תל אביבית נמרצת
‏יום רביעי ‏20 ‏אוקטובר ‏2010. צילומים: יח"צ
אהבה בעירבון מוגבל
אהבה בעירבון מוגבל
שתף |
 
כוכב הלכת שלנו אמנם סובב סביב השאלה המרתקת כיצד הדבר הזה שנקרא יחסים ואהבה עובד, איפה מוצאים את זה, איך שומרים על זה ומה עושים עם זה אחרי שנולדים הילדים, אבל אני כנראה שייכת לכוכב לכת אחר.

חברתי הטובה, לעומת זאת, מרותקת לחיפוש אחר הנוסחה הסודית לפיצוח האטום המורכב שאחראי על האושר הזוגי, אז לקחתי אותה לתאטרון גשר בתקווה שאולי שם יימצא הפתרון לגאולה מחיי הרווקות שלה. 

במרכז ההצגה עומדת שאלת המופת והתשובה הפשוטה: "מהו הגורם הראשון לגירושים? הנישואים!" שנאמר תוך כדי דו-שיח בין הנגנים שמלווים את המחזה, סצנה שמתגלה בהמשך כסמלית למעבר לאפיזודת חיים אחרת
הלכנו למיני מחזמר "איי לאב יו לנצח, אבל..." שעוסק בדיוק בסוגיה הזאת, אז הרי לכם הצעה לדרך קלילה נעימה ומצחיקה לחוות את הנושא הכואב, תוך כדי ביקור לא מחייב במוסד של התרבות הגבוהה.
 
ממש בימים אלה, תאטרון גשר מעלה קברט מוזיקלי צעיר וחינני בבימויו של אמיר וולף, שדן בסוגית ה"בינו לבינה". 

מדובר במחזמר מאת ג'ו דייפייטרו שהפך ללהיט באמריקה ותורגם ללא פחות מ-13 שפות וכעת מגיע גם אלינו ליפו, בהפקה מוזיקלית עכשווית בתרגומו של דניאל אפרת ובהשתתפותם של טלי אורן, גלעד קלטר, יובל ינאי ונטע שפיגלמן, שללא ספק מאוד מחוברים לנושא ההצגה וזאת אני פוסקת לא רק בגלל גילם הרלוונטי, אלא גם לפי רמת הווירטואוזיות של הביצועים שלהם על הבמה.
 
"ויברא אלוהים את האדם בצלמו, ויברא אלוהים את האישה", במשפט הזה מתחילה ההצגה. כדי להבהיר לנו כי אין זו בחירה אלא מצב נתון שנכתב בכלל על ידי הבורא כל יכול. בסצנה הראשונה של המחזמר, ארבעת הדמויות מופיעות על הבמה תוך כדי שירה, לבושות בהלבשה תחתונה (צנועה) כשהן מתלבשות לקראת הדייט הנחשק.

מצאתי את המשחק של טלי אורן פשוט יוצא מן הכלל, משגע, עוצמתי ומלא חיים. אהבתי מאוד גם את האסתטיקה וההתאמה של התפאורה לנושא ואת התלבושות שבעיניי יצרו תמונה חזותית אורבאנית עכשווית שמאוד התאימה לנושא המחזמר
הסצנה האחרונה של המופע סוגרת את הנושא המרתק, כאשר ארבעת הדמויות שוב פעם מופיעות על הבמה תוך כדי שירה, אבל הפעם הן מתפשטות ונשארות לבושות בהלבשה התחתונה, כאילו כדי לרמוז לנו כי הנושא הופשט ועומד בפנינו גלוי במערומיו.

בין הפתיח לבין הסיום, ההצגה בנויה ממצבים קומיים שונים בחיים הזוגיים, החל מחיי הרווקות (חלק שבעיניי היה קצת לוקה בחסר למרות הפוטנציאל שלו להיות שנון ומשעשע באמת), הנישואין המיוחלים, ההורות, חיי המשפחה בכל גווניה, גירושים ולבסוף אלמנות שמוצגת בצורה סאטירית אף היא.

תוך כדי השחקנים מחליפים תלבושות ותפקידים בקצב מסחרר והמחזה שנוצר על הבמה הוא דינאמי ונכון מאוד לקהל הצעיר ולנושא העכשווי שבו עוסקת ההצגה. הסצנה היחידה שזוכה לעיבוד רציני ולכן גם ממוקמת במקום שונה על הבמה, כאילו כדי לסמן הפרדה משאר ההתרחשות, היא סצנת המונולוג העצוב של האישה הגרושה.
 
במרכז ההצגה עומדת שאלת המופת והתשובה הפשוטה: "מהו הגורם הראשון לגירושים? הנישואים!" שנאמר תוך כדי דו-שיח בין הנגנים שמלווים את המחזה, סצנה שמתגלה בהמשך כסמלית למעבר לאפיזודת חיים אחרת.

למועדי ההצגה - לחצו כאן
 

תגיות:   הצגות ביפו   תאטרון גשר   איי לאב יו לנצח אבל   i LOVE YOU לנצח אבל   

תגובות  לכתבה זו 1 תגובות  
תגובה לכתבה
שלחו כתבה
הדפסת כתבה
 1.  איזו שמחה איזו הנאה!
אורה, מתחם נגה, (12/02/2011)
העבד/תאטרון גשר
על פי הרומן מאת יצחק בשביס-זינגר
תיאטרון הבית ביפו
חודש אוקטובר בתיאטרון הבית,סטודיו ניסן נתיב יפו
    
כתבה תמונה             

לחצו על התאריך וקבלו את אירועי היום

? ? ? ? ? ? ?
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
             
מתאריך עד תאריך
כתבו לנו |  תקנון האתר |  פרסמו אצלנו |  מפת אתר |  קישורים |  כתבים מובילים |