‏יום חמישי ‏25 ‏אפריל ‏2024
יפו TV אירועים
 
יפו העתיקה
 
פורטל יפו  אירועים ביפו  פתיחה-פסיכיאטריה תעשיית המוות
פתיחה-פסיכיאטריה תעשיית המוות
סיקור פתיחת התערוכה "פסיכיאטריה תעשיית המוות"
 מאת: מרכז סיינטולוגיה יפו
‏יום שישי ‏06 ‏ספטמבר ‏2013.
פסיכיאטריה-תעשיית המוות
פסיכיאטריה-תעשיית המוות
שתף |
 
           
טקס הפתיחה החגיגי של התערוכה פסיכיאטריה: תעשיית המוות בנמל יפו
 נעילה: 28.9.13
‫טקס הפתיחה החגיגי של התערוכה הבינלאומית בת ה-600 מ"ר מטעם "עמותת מגן לזכויות אנוש" נערך ביום חמישי האחרון בערב. 
התערוכה, המוקדשת לסקירה של הפרות זכויות אדם בתחום בריאות הנפש, הגיעה לישראל בפעם הראשונה תודות לתמיכת ארגון הסיינטולוגיה הבינלאומי והמרכז לסיינטולוגיה ישראל, היושב אף הוא ביפו, ומתאם את הפעילויות לשיפור חברתי של התנועה בארץ. 
בפתיחה נכחו כ-900 איש מכל קצוות הארץ.
להקת המרפסות
להקת המרפסות
 
לאחר טקס הפתיחה הופיעו בקונצרט רוק של שירי מחאה שורה של אמנים: הזמרת אהובה עוזרי, להקת המרפסות, להקת ביונד, להקת המסיח מציון והזמרים אייל אלטברג וג'ודי בכר.
 
‫מנכל"ית העמותה, גב' גת מגידו, קראה למשרד המשפטים לאמץ את דו"ח האו"ם מה-1 בפברואר 2013 הקורא להפסיק את הטיפולים הכפויים בקרב אנשים עם מוגבלויות (אשפוז בכפיה, שוקים חשמליים, קשירות וטיפולים אחרים הנכפים על מטופלים), מאחר ואלה נחשבים לעינויים והתאכזרות על פי האמנה הבין לאומית נגד עינויים והתאכזרות.
 
‫גב' מגידו גם הזכירה את סגירתם של מוסדות פסיכיאטריים פרטיים בישראל השנה בשל הזנחה והתעללות בחוסים ותנאי קיום בלתי מתקבלים על הדעת, וכמו כן את הפסיקה התקדימית של בית המשפט לפני כחודש לאסור על טיפולים כפויים בנזעי חשמל.
 
הרוקח ופעיל זכויות האדם אילן סלומון נשא דברים אף הוא והזהיר בנאומו מפני הקלות הבלתי נסבלת של סימום ילדים בריטלין ובתרופות פסיכיאטריות כדי להתאימם למערכת החינוך.
 
‫בתום טקס גזירת הסרט עברו דרך התערוכה קרוב לאלף מבקרים.
 
‫בתום הביקור מילאו המבקרים משובים. רובם המכריע של המשובים שנאספו ביום הפתיחה שיבחו את עומק המחקר ההיסטורי ואת בהירות ההגשה שלו. רבים העידו כי המידע תרם להם רבות וכי לא היו מודעים אליו לפני הביקור.
 
עמותת מגן לזכויות אנוש הוקמה בארץ בשנת 1999. העמותה היא הנציגה בישראל של הארגון הבינלאומי CCHR ("ועדת האזרחים לזכויות אדם") אשר הוקם ב-1969 על-ידי ארגון הסיינטולוגיה יחד עם הפסיכיאטר תומאס סזאס ופעילים נוספים. העמותה הגישה בשנה האחרונה שמונים תלונות לרשויות כנגד התנהלות לא תקינה של פסיכיאטרים. רוב התלונות עסקו בהפרת חוק זכויות החולה, בהיעדר הסכמה מדעת, בכפיית אבחונים ובטיפול תרופתי חסר הצדקה. כמו כן עזרה העמותה למטופלים להגיש תלונות במשטרה בשל מעשים פליליים של סגל בריאות הנפש.
 
בתערוכה מוצגים לוחות תצוגה ומסכי וידיאו הסוקרים את ההיסטוריה של הפסיכיאטריה, הפרות זכויות אדם בתחומה וההרס שנגרם על-ידי הפסיכיאטריה לתחומים רבים של חיינו. התערוכה מציגה חומר ארכיוני רב ועדויות מצולמות של מומחים ונפגעים.

התערוכה "פסיכיאטריה-תעשיית המוות" ממוקמת ב"סלון יפו לאמנות"-בהאנגר הדרומי 2, נמל יפו. היא פתוחה ברציפות בימי חול מ-11:00 ועד 22:00 ובשישי ושבת מ-10:00 ועד 22:00. הכניסה חופשית.
 

תגיות:   פסיכיאטריה תעשיית המוות   תערוכה ביפו   נמל יפו   מרכז סיינטולוגיה יפו   אירועים ביפו  

תגובות  לכתבה זו 0 תגובות  
תגובה לכתבה
שלחו כתבה
הדפסת כתבה
חג המולד ביפו
אירועי חג המולד ברחבי יפו
סילבסטר בקפה יפו
מופע ומשתה חגיגי לשנה החדשה
    
כתבה תמונה             

לחצו על התאריך וקבלו את אירועי היום

? ? ? ? ? ? ?
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
             
מתאריך עד תאריך
כתבו לנו |  תקנון האתר |  פרסמו אצלנו |  מפת אתר |  קישורים |  כתבים מובילים |