‏יום חמישי ‏28 ‏מרץ ‏2024
המישלמה
 
יפו TV קהילה
 
הודעות משטרת ישראל
 
פורטל יפו  קהילת יפו  העתיקה מתעוררת
העתיקה מתעוררת
שיירות אוטובוסים של תיירים מציפות את יפו העתיקה וגורמות לפקקי תנועה מדי יום. התושבים משוועים לסידורי חניה ובינתיים משתדלים לא להזיז את המכוניות. בחברה לפיתוח יפו העתיקה מבטיחים לטפל בנושא בתוך חודשיים
 מאת: נילי דותן
‏יום חמישי ‏11 ‏נובמבר ‏2010. צילומים: נילי דותן
פקקים ביום שישי בבוקר
פקקים ביום שישי בבוקר
שתף |
 
מי שמסתובב בימים אלה ביפו העתיקה, בוודאי מבחין מלבד הפגנות החרדים במחאה על עבודות הבנייה, בזרם התיירים ההולך וגובר ואיתו שיירות האוטובוסים המנסים לעבור בקושי את העיקולים במעלה כיכר קדומים, כשהם יוצרים מאחוריהם פקק מזדחל.

תושבי העתיקה, שגם כך מוצאים עצמם מסתובבים סחור סחור בחיפושים אחר חלל חניה פנוי בשעות שונות של היום והערב, משוועים לסידורי חניה שיקלו על מצוקתם.
 
הכול תפוס
מגרשי החניה הקיימים קטנים כבר מלהכיל את רכבם של המורים בשלושת בתי הספר הסמוכים, הממלאים אותם מדי בוקר לקראת השעה שמונה; של המבקרים בסימפוזיונים והאירועים הפרטיים והציבוריים השונים הנערכים במתחם; מבקרי הכנסייה, המסגד ותאטרון מיומנה. לזאת נוספת שיירת מכוניות המגיעה מדרום ומבקשת לצאת העירה דרך השעון, כשהאלטרנטיבה היא הכביש החוצה את השוק העמוס לעייפה.  
 
תושבי העתיקה כבר למדו לא להזיז את מכוניותיהם בימי שישי בשעות התפילה במסגד, אלא במקרים של "אין ברירה", כמו גם בימים של אירועים המוניים במיוחד, אחרת ימצאו עצמם מתייבשים במכוניותיהם כשהם אורבים להתנעת מנוע שתבשר על פינוי מקום לחנות. לא במקרה נוהגים השכנים להיתקל זה בזה ברחבי יפו בעיצומן של קניות ובוחרים לסחוב שקיות כבדות בידיים על פני היתקעות ברכב.

על אף שעומדים עתה לרשות המבקרים בנמל מגרשי חנייה רחבי ידיים בדרומה לו, במקביל לטיילת, עדיין מעדיפים רבים לחנות בעתיקה ומשם לרדת לנמל.
ביפו העתיקה מנסים לבנות תמהיל עסקים שישלים את אופיו החדש של הנמל, התופס גם הוא תאוצה עם אירועי אמנות ומהווה חלק מקו הטיילת החדשה והפארק הדרומי
 
בקרוב חניה בשלוש שפות
"בחודשים הקרובים אנחנו מתכוננים לטפל בהסדרי החניה והתנועה ביפו העתיקה", מבשר ירון קליין, מנכ"ל החברה לפיתוח ביפו העתיקה. "על מנת לטפל בעומס שנוצר בעקבות כניסת האוטובוסים הרבים, אנו עומדים ליצור הסדרי חניה שיאפשרו הן לתושבים והן למבקרים ולמתפללי שלוש הדתות למצוא חנייה בזמנים הרצויים להם".  

קליין מייחס לחניה חשיבות ראשונה במעלה בהתפתחות האזור ורואה בה אלמנט האמור לתת פתרון כולל למבקרי האזור: "הרעיון הוא, שאפשר יהיה לחנות באחד החניונים ולטייל בין שלושת המתחמים הסמוכים - הנמל, השוק והתחנה".

בנוסף, שילוט חדש בשלוש השפות ערבית, עברית ואנגלית יחליף את זה הישן ובו יינתנו  הסברים היסטוריים על האתרים השונים, מלווים במפות וחצי הכוונה.
 
"הרעיון הוא, שאפשר יהיה לחנות באחד החניונים ולטייל בין שלושת המתחמים הסמוכים - הנמל, השוק והתחנה"
ביפו העתיקה מנסים לבנות תמהיל עסקים שישלים את אופיו החדש של הנמל, התופס גם הוא תאוצה עם אירועי אמנות ומהווה חלק מקו הטיילת החדשה והפארק הדרומי. לאחרונה מתאפשרת יותר ויותר כניסה של אמנים צעירים אל הגלריות, בשכנות לאמנים הוותיקים, כשלמבקרים ניתנת גם הזדמנות הצצה בתהליך יצירתם. המתכונת של גלריה-סטודיו, תשוכפל גם בגלריות החדשות, הנמצאות עתה בתהליך בנייה בסמוך לגשר המשאלות.
 
מהי הסיבה לכך שהתיירות בעתיקה הולכת וגוברת?
תיירים בעיר העתיקה
תיירים בעיר העתיקה
"יפו עברה תהליך של חידוש תשתיות, טיפוח ותחזוקה שוטפת שמשרים אווירת ביטחון בכל שעות היממה. המדשאות מטופחות, הסמטאות מוארות במשך כל הלילה. בתהליך זה היו שותפים גם מדריכי התיירות וסוכני הנסיעות. בנינו חזרה את האמון של התיירות הנכנסת ושוב יש תחושה שנעים ובטוח לטייל בסמטאות יפו העתיקה".
 
התעוררות תיירותית זו היא חלק ממגמה רחבה יותר של התחדשות, הכוללת בתוכה גם את נמל יפו, שוק הפשפשים המתחדש ומתחם התחנה, אליו נסלל כביש גישה חדש ממש בימים אלה. התאוצה בשיפוצי נכסים, מלמדת גם על מצב הנדל"ן באזור, הממשיך לטפס גבוה.

תגיות:   תיירות ביפו   העיר העתיקה ביפו     

תגובות  לכתבה זו 4 תגובות  
תגובה לכתבה
שלחו כתבה
הדפסת כתבה
 1.  הבטחות הבטחות
יוסי, יפו, (12/11/2010)
 2.  יפו
roni,  יפו, (12/11/2010)
 3.  הלוואי שיחליפו את הנהלת יפו העתיקה המאובנת
באבי, (12/11/2010)
 4.  חניה בעתיקה
עדי בוכמן, יפו העתיקה, (12/11/2010)
רכבת קלה ביפו
החלו עבודות הרכבת הקלה בדרום העיר
תאונה ביפו-פצוע קשה
קשיש נפצע באורח קשה בתאונת דרכים
    
כתבה תמונה             

לחצו על התאריך וקבלו את אירועי היום

? ? ? ? ? ? ?
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
             
מתאריך עד תאריך
מחזור שני עירוני ז סיים ב1059
בתיה א.comמיר ( אלשך), cbat yam, (18/03/2017)
בית הספר החדש - בי"ס שיוויוני
הורה יפואי, יפו, (27/07/2016)
מקום נפלא וקסום
איל, גבעתיים, (22/05/2016)
תאונה ביפו
יהב, יפו, (17/05/2016)
פסטיבל הונגריה ביפו
עידית, שערי תקווה, (08/05/2016)
למי מכוון הספר?
אודליה, (01/04/2016)
גמאל בובלי
סמירה , (05/05/2015)
רוכב אופניים נפצא
עדנה לוי, יפו העתיקה, (01/05/2015)
חריף כמו תמיד
יונס אוסרוף, יפו, (05/09/2014)
רוצים לברך מישהו מיפו?
למסור אהבה?
איחולים מהלב?
כנסו ושלחו ממש כאן.
פורטל יפו
הזמינו עכשיו את פנטזיה אירועים לחגיגות שלכם הכנסו לאתרנו http://www.fantasyevents.co.il/
פנטזיה אירועים
הגולים מאוד יפיםםם
עילאי
מוסרת דש לסמי אלבו ולמי שיש פרטים איך להגיע אליו אשמח מאוד.
יעל
האתר בסדר אבל אני לא אוהבת בסדר אני רוצה אתר מצויין וזה אתר ולא טוב אז לאור כך אני מבקשת לסדר את האתר כראוי בתודה שני בן.....
שני
היי מאמי, לא דיברנו מלא זמן ותכלס אני מתגעגעת! מתי אתה בא לבקר?? באמת שאני תמיד נזכרת כמה כיף היה לנו ופשוט מתגעגעת.. תקשר אליי כשאתה רואה את זה! 0548029893 בייי אהובי יום טוב 3> 3>3>
שידלוב הנסיכה :)
מירה טל היא הכתבת הכי מדהימה שלכם!!! מוכשרת ברמות!!
ליעד

אני מאחלת לכולם כואב :)
רועי יאחטייייייייייייי

אלה תמיר הית
אני מבקש שתעזרול
נואהדה אחמד
לבעלי היקר טומי מודה אני לאלוהים על כך שיש לי אותך אישתך
ויקטוריה אנגל
כתבו לנו |  תקנון האתר |  פרסמו אצלנו |  מפת אתר |  קישורים |  כתבים מובילים |