‏שבת ‏20 ‏אפריל ‏2024
המישלמה
 
יפו TV קהילה
 
הודעות משטרת ישראל
 
פורטל יפו  קהילת יפו  נשים, יחסים ואינטרנט-כנס עיר מגדר
נשים, יחסים ואינטרנט-כנס עיר מגדר
סיקור מכנס "עיר ומגדר" שהתקיים ביפו
 מאת: לין לוי אורמן
‏שבת ‏02 ‏פברואר ‏2013.
כנס עיר מגדר-ביפו
כנס עיר מגדר-ביפו
שתף |

שאלת השוויון המגדרי ודרכי השגתו מהדהדים במיוחד ביפו, עיר רב תרבותית שבה מתקיימים זו לצד זו קדמה ומסורת. הקוטביות והניגודיות כאן יוצרים חיים עירוניים שנשים מחפשות בהם את זהותן, את זכויותיהן ואת הדרכים להשמיע באמצעותן את קולן. 
קיימות עבור נשים שלוש דרכים לשנות את העולם; כסף, פוליטיקה ומדיה. מכיוון שפוליטיקה וכסף אינם זמינים עבור כולנו ומכיוון שהשתתפות במדיה החברתית קלה היום מאי פעם, מדיה היא הפלטפורמה האופטימאלית עבור נשים המעוניינות לעשות את השינוי המיוחל על מנת להשיג שוויון מגדרי.

נושאים הקשורים בשוויון מגדריי מעוררים עניין רב גם בקהילות החברתיות החדשות שקמות במסגרת הפלטפורמות האינטרנטיות, ונשאלת השאלה: כיצד שאלות הזהות המגדרית ביפו יכולות להפוך לחלק אינטגראלי בשיח האינטרנטי האקלקטי.

מדיה חברתית כמנוף לשיוויון

השבוע (28.1.13), התקיים במכללה האקדמית תל אביב יפו כנס "עיר ומגדר",  שעסק, בין השאר, בהטמעת התפיסה המגדרית, בהיבטים מגדריים בתכנון העיר ובפלטפורמה האינטרנטית כבית לאקטיביזם נשי בעיר.

היה זה כנס ייחודי והראשון מסוגו שבו נכחו נשים בעלות השפעה ופעילות המוכרות בעיר.
הכנס כלל פאנל דיונים והרצאות : "תכנון - מגדר והעיר", "הטמעת שוויון מגדרי בגן הילדים", "נשים צעירות ביפו בין מסורת למודרניות", "למידה כאסטרטגיה לשוויון מגדרי", ועוד.
בחרתי להשתתף בדיון על אחד מהתחומים הפופולריים יותר היום: "המדיה החברתית כפלטפורמה של הפמיניזם".

בכנס זה בחרו להתייחס לנושא באמצעות דיון בהשתתפות ד”ר בטי בנבנישטי - חברת סגל ההוראה במכללה האקדמית תל אביב יפו,  אימי עירון - מנכ"לית אתר "סלונה" - הבלוגוספרה בעלת האוריינטציה הנשית, ויו"ר ארגון "פועלות ברשת" שלומית ליר, מתוך אמונה כי גם ביפו, העתיד שייך לעולם המקוון וכי גם מכאן, מיפו, תבוא הבשורה.

את הדיון פתחה ד"ר בטי בנבנישטי בסקירת התפתחות רשת האינטרנט והעולם המקוון, ותרומתו ליצירת מרחבי התקשרות גלובליים חדשים המשמשים לקיום קשרים בינאישיים מתווכי מחשב.
ד"ר בטי בנבנישתי
ד"ר בטי בנבנישתי

ד"ר בנבנישתי ציינה את היחסים הנוצרים בעולם האינטרנט, כמולידי הצורות החדשות של "אנחנו" וניסתה לענות על השאלות המתבקשות: האם זה מקדם את הדמוקרטיזציה ואת השוויון המגדרי? האם נשים יכולות ומרגישות בנוח להשמיע את קולן בפלטפורמה האינטרנטית?
עוד הועלתה האבחנה, כי בכוחה של הקהילה האינטרנטית ליצור מצד אחד אחווה וסולידריות, אך מצד שני גם לגרום ל"סתימת פיות" ולעידוד תחושות שנאה כלפי קבוצות וקהילות שונות.

ד"ר בנבנישטי סקרה את תופעת איבוד תפיסת אמצעי התקשורת כהגמוניה, והעלתה מחקר בנושא מצבן של אמהות חד הוריות מחוסרת דיור שהתנהל במסגרת בלוג "העוקץ", עליו נעשה מחקר סוציולוגי שחקר את מושגי הסולידריות מול אינדיבידואליזם בספרה המקוונת.

שתפו, השתתפו , והביעו דעה - ה"בלוג"
"בלוג" הוא אמצעי תקשורת עצמאי המסוגל לייצר שיח כלכלי, מעמדי וחברתי ומאפשר יצירת "חדר" משלך, שמהווה מקום בטוח להשמעת קולך,מחאתך,רגשותיך ודעותיך האישיות.
בלוג מאפשר יצירת שיתוף והשתתפות בקהילה הומוגנית, הוא מערב את המשתתפים בתהליך קבוצתי ומייצר סולידריות, תחושת אחווה ושחרור.

על "הפלטפורמה הבלוגרית" הרחיבה אימי עירון, מנכ"לית אתר "סלונה", בדיון על הצורך ליצור שיח אינדיוידואליסטי שיתופי ועל הצורך לשתף דעות על מנת ליצור שיח.
שיתוף של מחשבות ודעות, מסייע לדעתה בפיתוח המחשבה העצמאית ובאימוץ דרכי התבוננות חדשות, מה שבתורו מגדיל ומזרז את הסיכוי לשינוי המגדרי המיוחל.

על פי עירון, כיום המדיה מייצרת מציאות ומשקפת אותה, ומה שלא קיים במדיה, משמעו שאינו קיים. בעבר, ערוצי המדיה הנשיים עסקו בנושאים שבשולי החברה ובטווח מצומצם מאוד של נושאים הנוגעים לאמהות, ילדים, טיפוח, אופנה ובישול.
אימי עירון-כנס עיר מגדר
אימי עירון-כנס עיר מגדר

הכח הנשי תופש תאוצה
משנת 2007 החלו לפרוח קהילות מקוונות בעלות אוריינטציה נשית שבהן, בזכות האינטימיות הקהילתית, השיח הנשי גלש גם לנושאים כמו כלכלה, חברה, שוויון, משפט, סקס ורפואה.
תפיסת העולם הליבראלית, אוריינטציה נשית ופתיחות, הולידו בלוגים שהחלו להשמיע את הקול הנשי ומעת לעת הקהילה הדיגיטלית החלה לזלוג מהאינטרנט החוצה וההיפך.

ההבנה כי לכל מי שניחן ביכולת דיבור יש גם את היכולת להשפיע, הביאה למסקנה כי קיימות עבור נשים שלוש דרכים לשנות את העולם; כסף, פוליטיקה ומדיה. מכיוון שפוליטיקה וכסף אינם זמינים עבור כולנו ומכיוון שהשתתפות במדיה החברתית קלה היום מאי פעם, מדיה היא הפלטפורמה האופטימאלית עבור נשים המעוניינות לעשות את השינוי המיוחל על מנת להשיג שוויון מגדרי.

הגב' שלומית ליר הצטרפה לדיון והעלתה את הצורך ליזום כניסה נשית יזומה לתוך השיח האינטרנטי הקהילתי ולא לחכות יותר שהאג'נדה התקשורתית המסורתית תקדם את הנושאים החשובים לנשים - לעומת אמצעי התקשורת ההמוניים אשר הצריכו הפעלת קשרים ומרפקים על מנת להישמע בהם, המדיה הדיגיטאלית מאפשרת במה חופשית לכל אחד.

הגב' ליר העלתה את עובדת שינוי תפיסת אמצעי התקשורת כהגמוניה, ועל פיזור כוחם בזכות הופעתן של הקהילות האינטרנטיות וציינה כי לדעתה, בכוחו של השיח הפמיניסטי האינטלקטואלי ברשתות החברתיות לעורר מחשבה וללמד על דרכי פעולה אלטרנטיביות ולכן כולנו צריכות לקחת בו חלק.
היופי בחיבור בין גברים לנשים טמון בצמצום הפערים המגדריים תוך ההכרה בשוני. השוני לא צריך להפוך לתחרות ויש להכיר בשוני המגדרי על מנת ליצור אחווה ולמנוע שלטון גברים על נשים או שלטון נשים על גברים. 
ד"ר בנבנישטי ציינה בסיום המושב האחרון של הכנס, כי באחריותן של נשים להוציא החוצה את השיח הפמיניסטי וזאת על מנת להפוך את הפמיניזם למשהו מדליק ואופנתי מכיוון שזה הדבר שיסייע ליצור את התיקון החברתי הדרוש לכולנו.
 

תגיות:   המכללה האקדמית תל אביב יפו   נשים ביפו   עמותות נשים ביפו   הרצאות ביפו   כנס עיר מגדר ביפו     

תגובות  לכתבה זו 0 תגובות  
תגובה לכתבה
שלחו כתבה
הדפסת כתבה
רכבת קלה ביפו
החלו עבודות הרכבת הקלה בדרום העיר
קרית חינוך יפו
שבוע הספר בבית הספר היסודי "קרית חינוך יפו"
    
כתבה תמונה             

לחצו על התאריך וקבלו את אירועי היום

? ? ? ? ? ? ?
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
             
מתאריך עד תאריך
מחזור שני עירוני ז סיים ב1059
בתיה א.comמיר ( אלשך), cbat yam, (18/03/2017)
בית הספר החדש - בי"ס שיוויוני
הורה יפואי, יפו, (27/07/2016)
מקום נפלא וקסום
איל, גבעתיים, (22/05/2016)
תאונה ביפו
יהב, יפו, (17/05/2016)
פסטיבל הונגריה ביפו
עידית, שערי תקווה, (08/05/2016)
למי מכוון הספר?
אודליה, (01/04/2016)
גמאל בובלי
סמירה , (05/05/2015)
רוכב אופניים נפצא
עדנה לוי, יפו העתיקה, (01/05/2015)
חריף כמו תמיד
יונס אוסרוף, יפו, (05/09/2014)
רוצים לברך מישהו מיפו?
למסור אהבה?
איחולים מהלב?
כנסו ושלחו ממש כאן.
פורטל יפו
הזמינו עכשיו את פנטזיה אירועים לחגיגות שלכם הכנסו לאתרנו http://www.fantasyevents.co.il/
פנטזיה אירועים
הגולים מאוד יפיםםם
עילאי
מוסרת דש לסמי אלבו ולמי שיש פרטים איך להגיע אליו אשמח מאוד.
יעל
האתר בסדר אבל אני לא אוהבת בסדר אני רוצה אתר מצויין וזה אתר ולא טוב אז לאור כך אני מבקשת לסדר את האתר כראוי בתודה שני בן.....
שני
היי מאמי, לא דיברנו מלא זמן ותכלס אני מתגעגעת! מתי אתה בא לבקר?? באמת שאני תמיד נזכרת כמה כיף היה לנו ופשוט מתגעגעת.. תקשר אליי כשאתה רואה את זה! 0548029893 בייי אהובי יום טוב 3> 3>3>
שידלוב הנסיכה :)
מירה טל היא הכתבת הכי מדהימה שלכם!!! מוכשרת ברמות!!
ליעד

אני מאחלת לכולם כואב :)
רועי יאחטייייייייייייי

אלה תמיר הית
אני מבקש שתעזרול
נואהדה אחמד
לבעלי היקר טומי מודה אני לאלוהים על כך שיש לי אותך אישתך
ויקטוריה אנגל
כתבו לנו |  תקנון האתר |  פרסמו אצלנו |  מפת אתר |  קישורים |  כתבים מובילים |