‏יום שישי ‏29 ‏מרץ ‏2024
המישלמה
 
יפו TV קהילה
 
הודעות משטרת ישראל
 
פורטל יפו  קהילת יפו  המרכז לסיינטולוגיה חוגג שנה
המרכז לסיינטולוגיה חוגג שנה
שנה להקמת מרכז הסיינטולוגיה בבניין אלהמברה
 מאת: מרכז סיינטולוגיה יפו
‏יום שלישי ‏27 ‏אוגוסט ‏2013.
מרכז סיינטולוגיה יפו
מרכז סיינטולוגיה יפו
שתף |
 
המרכז לסיינטולוגיה חוגג שנה
 
לפני שנה בדיוק התאספו מול בניין אלהמברה המשופץ יותר מ-2,000 איש, ובכללם נציגים מ-26 מדינות, לחגיגת פתיחת המרכז החדש של סיינטולוגיה בישראל. בשבת האחרונה, לאחר 12 חודשים וכמעט 10,000 מבקרים,חוגג המרכז יום הולדת ראשון.
 
ביום שלישי ה-21 באוגוסט 2012, נסגרו שדרות ירושלים ביפו לכבוד אירוע הפתיחה של המרכז לסיינטולוגיה ישראל והמונים התקבצו בשעות הערב לחגוג את לטקס גזירת הסרט של המרכז החדש. מסכי ענק הוצבו משני צדי הכניסה המפוארת של הבניין ההיסטורי ועל הבמה נעמדו הדוברים אשר בירכו על הקמתו של המרכז. לאירוע הגיע בהפתעה מנהיג תנועת הסיינטולוגיה העולמית - מר דייוידמיסקביץ'.
 
ספי פישלר, ממשרד הדובר של המרכז, מספר על התהליך שקדם לפתיחתו של המרכז: "כשנכנסנו לבניין בפעם הראשונה לאחר רכישתו, המקום היה במצב הזנחה נוראית. כבר עברו 35 שנים מאז ימי הזוהר שלו כתיאטרון ג.ג. (המפיק האגדי גיורא גודיק) ולמרות שהיה שם בנק במשך תקופה לא קצרה ותיאטרון קליפה ונוצר (שתי קבוצות תיאטרון פרינג') עוד הופיעו בחלקו האחורי בשנים האחרונות והחיו הד מסויים של העבר האומנותי שלו, ניכר היה שלא היה לו "הורים" אמיתיים שדאגו לו."
תיאטרון אלהמברה יפו
תיאטרון אלהמברה יפו
 
האדריכלים שנבחרו לעבודת השימור והשיפוץ היו אדריכל השימור אייל זיו (אשר אחראי לפרוייקטים של כיכר השעון של יפו ומתחם התחנה בנווה צדק, בין השאר) ואדריכל הפנים יאיר מטלון מגבעתיים. תיק התיעוד של הבניין, שנזקף לזכותה של גב' חביבה אבן, ועבודת המחקר של תלמידי אוניברסיטת ת"א בראשותו של פרופסור אמנון בר-אור עזרו לעבודת המחקר האדריכלית. במקביל לעבודה בשטח, מר פישלר עשה מחקר מקיף על עברו של הבניין.
 
הוא מסביר: "היה לנו ברור שיש לנו כאן פנינה תרבותית שחשובה לכולם - בין אם לערביי יפו והקהל הפלסטיני בגלל הגלגול הראשון והמקורי שלו כ'סינמה אלהבמרה' האגדי [הקולנוע המתקדם והמפואר ביותר במזרח התיכון בזמנו] ובין אם לדור יהודי-ישראלי שלם שראה בו את 'גבירתי הנאווה', 'המלך ואני' וכמובן 'קזבלן' המקורי, שהיה המחזמר העברי המקורי הראשון בהיסטוריה".
 
לאחר חצי שנת עבודה התקבלה החלטה חד-משמעית להפיק מוזיאון מיוחד - תערוכת קבע - שייתן את הכבוד הראוי לבניין ולמורשתו. לשם כך שכר המרכז את האוצר ערן ליטווין, אשר המשיך עוד שישה חודשים במחקר מאומץ שהניב את התערוכה ההיסטורית של אלהמברה, בעברית, ערבית ואנגלית, אשר מהווה את מאגר המידע המעודכן והמקיף ביותר על ההיסטוריה של ציון הדרך ההיסטורי הזה.
 
"מורי הדרך שהוזמנו על-ידנו ראו את העבודה שנעשתה וקיבלו הרצאה היסטורית קצרה שמתבססת על המחקר שנעשה, בנוסף לעלוני מידע שהפקנו עבורם. הם הוסיפו את אלהמברה לרשימת האתרים שהם מסיירים בהם ומאות תיירים - תיירות פנים וחוץ –כבר סיירו בו מאז הפתיחה. יש גם קבוצות שפשוט מגיעות לסיור בהתרעה של רגע."
 
מעבר לעבודת השימור והתערוכה ההיסטורית, המרכז החל לפעול במרץ מרגע פתיחתו בכיוון שתי המטרות העיקריות לשמן הוא נרכש: הראשונה, לספק שירותי סיינטולוגיה (קורסים לשיפור חיים, הכשרה מקצועית כיועץ רוחני של סיינטולוגיה שנקרא "אודיטור" והעברת תהליכי הייעוץ הרוחניים של סיינטולוגיה עצמם) לקהילה הסיינטולוגית בארץ; השניה, להוות בסיס לפעילויות הרבות והשונות לשיפור חברתי שתנועת הסיינטולוגיה יזמה ותומכת בהן, כמו גם לארגונים ועמותות עם מטרות דומות. עשרות אירועים, סמינרים, הרצאות והפעלות לקהל של אלפים התקיימו באודיטוריום (המושיב עד 400 אנשים) או בחדרי הסמינרים הקטנים יותר.
 
ביניהם בלטו כמה פעילויות,כגון הפעילות של "עולם ללא סמים" בראשות האדריכלית איילת מליס, אשר הכשירה יותר מ-100 בני נוער להעביר הרצאות בנושא סמי רחוב עם חומרי ההסברה שהופקו על-ידי תנועת הסיינטולוגיה העולמית. מדריכים אלו העבירו כבר את ההרצאות ליותר מ-20,000 בני נוער בישראל, כשהרוב המוחלט של המאזינים הגיע להחלטה חד משמעית בסוף הפעילות לעולם לא לגעת בסמים.
 
פעילות נוספת שצברה עניין רב הייתה התכנית החינוכית עטורת הפרסים "נוער למען זכויות אדם", אשר סובבת את ההכרזה האוניברסלית בדבר זכויות אדם של האומות המאוחדות מ-1948. גם כאן המרכז שימש כמקום הכשרה למדריכים, עם מערך שלם של חומרי הדרכה שהופקו על-ידי התנועה העולמית שכוללים סרטוני וידאו המתארים כל אחד מהסעיפים של ההכרזה, חוברות לימוד וסרט תעודי נושא פרסים בן 9 דקות על הרקע לנושא - "הסיפור של זכויות האדם".
 
"בתור המסמך היחיד שזכה להסכמה נרחבת בעולם לגבי הכללים הבסיסיים של כבוד אנושי ויחסי אנוש הדדיים, להכרזה יש חשיבות רבה ביותר כנושא לימודי על איך כל אדם מצפה אינסטינקטיבית וראוי שיתייחסו אליו. הפקנו כמה אירועים ששמו דגש על המשותף בין בני אדם - ולא משנה במה הם מאמינים או מהיכן הם מגיעים - עם דוברים מכל הדתות שהראו כיצד העיקרון הבסיסי הזה היה קיים בדתות מתחילתן."
 
השנה הראשונה של המרכז באה על סיומה באירוע ראשון מסוגו בארץ שיתרחש ביום ה' הקרוב: פתיחתה של תערוכה בת 600 מ"ר בנמל יפו של אחת הפעילויות הידועות ביותר של תנועת הסיינטולוגיה בתחום זכויות האדם - חקירה וחשיפה של הפרות חוק והפרות זכויות אדם בתחום בריאות הנפש. 

עמותת מגן לזכויות אנוש, הגוף אשר אחראי על פעילות זו בארץ, פועלת מעל שני עשורים להעלאת המודעות הציבורית להפרות זכויות אדם בתחום בריאות הנפש, חשיפת מפרי זכויות אדם והבאתם למשפט, וכן שינוי חקיקתי בתחום. 
כולם מוזמנים.

תגיות:   המרכז לסיינטולוגיה יפו   קהילה ביפו   תיאטרון אלהמברה יפו  

תגובות  לכתבה זו 0 תגובות  
תגובה לכתבה
שלחו כתבה
הדפסת כתבה
רכבת קלה ביפו
החלו עבודות הרכבת הקלה בדרום העיר
קרית חינוך יפו
שבוע הספר בבית הספר היסודי "קרית חינוך יפו"
    
כתבה תמונה             

לחצו על התאריך וקבלו את אירועי היום

? ? ? ? ? ? ?
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
             
מתאריך עד תאריך
מחזור שני עירוני ז סיים ב1059
בתיה א.comמיר ( אלשך), cbat yam, (18/03/2017)
בית הספר החדש - בי"ס שיוויוני
הורה יפואי, יפו, (27/07/2016)
מקום נפלא וקסום
איל, גבעתיים, (22/05/2016)
תאונה ביפו
יהב, יפו, (17/05/2016)
פסטיבל הונגריה ביפו
עידית, שערי תקווה, (08/05/2016)
למי מכוון הספר?
אודליה, (01/04/2016)
גמאל בובלי
סמירה , (05/05/2015)
רוכב אופניים נפצא
עדנה לוי, יפו העתיקה, (01/05/2015)
חריף כמו תמיד
יונס אוסרוף, יפו, (05/09/2014)
רוצים לברך מישהו מיפו?
למסור אהבה?
איחולים מהלב?
כנסו ושלחו ממש כאן.
פורטל יפו
הזמינו עכשיו את פנטזיה אירועים לחגיגות שלכם הכנסו לאתרנו http://www.fantasyevents.co.il/
פנטזיה אירועים
הגולים מאוד יפיםםם
עילאי
מוסרת דש לסמי אלבו ולמי שיש פרטים איך להגיע אליו אשמח מאוד.
יעל
האתר בסדר אבל אני לא אוהבת בסדר אני רוצה אתר מצויין וזה אתר ולא טוב אז לאור כך אני מבקשת לסדר את האתר כראוי בתודה שני בן.....
שני
היי מאמי, לא דיברנו מלא זמן ותכלס אני מתגעגעת! מתי אתה בא לבקר?? באמת שאני תמיד נזכרת כמה כיף היה לנו ופשוט מתגעגעת.. תקשר אליי כשאתה רואה את זה! 0548029893 בייי אהובי יום טוב 3> 3>3>
שידלוב הנסיכה :)
מירה טל היא הכתבת הכי מדהימה שלכם!!! מוכשרת ברמות!!
ליעד

אני מאחלת לכולם כואב :)
רועי יאחטייייייייייייי

אלה תמיר הית
אני מבקש שתעזרול
נואהדה אחמד
לבעלי היקר טומי מודה אני לאלוהים על כך שיש לי אותך אישתך
ויקטוריה אנגל
כתבו לנו |  תקנון האתר |  פרסמו אצלנו |  מפת אתר |  קישורים |  כתבים מובילים |