‏יום שישי ‏26 ‏אפריל ‏2024
ענבר דקל שליו
פורטל יפו  קהילת יפו  שכונות יפו  יפו ד'  אני ואתה נשנה את העולם
אני ואתה נשנה את העולם
100 יזמים חברתיים הגיעו בשבוע שעבר למפגש קהילת יזמות חברתית בנווה תמר ביפו ד'. כמה מילים על איך הופכים את העולם למקום טוב יותר
 מאת: ענבר דקל שליו
‏שבת ‏02 ‏אפריל ‏2011. צילומים: פורטל יפו
 
בשבוע שעבר התקיים מפגש של קהילת יזמות חברתית בנווה תמר ביפו ד'. קהילת יזמות חברתית היא קהילה הפועלת בהתנדבות ומטרתה לקדם ולסייע ליזמים חברתיים בכל דרך אפשרית.
 
אחת לחודשים הקהילה מקיימת מפגשים ברחבי הארץ, בעיקר במרכז. הפעם התארחנו בנווה תמר, מועדון מקסים שעבר שיפוץ לפני שנה וניאות לארח אותנו.

הגיעו כמעט 100 איש מרחבי הארץ, אנשים הפועלים למען החברה, יזמים חברתיים, מתנדבים, ומה ששימח אותי היה לראות את תושבי יפו המעורים בחיי הקהילה, שהייתה להם נוכחות פעילה ומרשימה.

בערב הוצגו ארבעה מיזמים מיוחדים, ולאחר מכן נחלקנו לקבוצות של סיעור מוחות, זו הדרך של הקהילה לסייע, כאשר סביב כל מיזם מתקבצים 20 איש המעוניינים לתת רעיונות, או להפנות לגורמים לשיתוף פעולה ועוד.. כל יזם יוצא עם רשימת רעיונות ושמות אנשים המעוניינים לסייע.

לאחר ההפסקה שמענו את הרצאתו המדהימה של דר' אבשלום אדרת, ראש החוג ללימודי תואר שני בסמינר הקיבוצים, יזם ותיק של מיזמים חברתיים. ההרצאה הייתה בנושא: טיפים ליזמים חברתיים. הרצאה מרתקת ומלמדת מאוד.
 
נוצרו קשרים רבים בין האנשים, בחדר שררה אווירה קסומה של כבוד והערכה, ותחושה של גאווה בידיעה שיש אנשים נפלאים בארצנו ואנחנו לא נותנים לחדשות בתקשורת לנהל אותנו, אלא יוצרים מציאות אחרת, מטיבה.

קהילת יזמות חברתית פועלת מעל שלוש שנים כארגון לכל דבר, יש צוות הנהגה המוביל את הקהילה, יש צוותי עבודה ויש מתנדבים השמחים לעזור לפי הצורך.

יש בחור הגר באזור ירושלים, המפיק שמן זית ומייצר מאכלים מגידולים אורגניים, בייצור בוטיק, עבודת יד. בכל מפגש הוא מביא עמו את המיטב שהוא מייצר, זו הדרך שלו לתרום ולקחת חלק פעיל.

יש בחור המגיע כשעה לפני המפגש כדי לסדר את הכיסאות ונשאר בתום המפגש לדאוג להחזיר הכול למקום.
 
קהילת יזמות חברתית בנתה מודל משתנה ונלמד, איך להקים מיזם ולהתפתח איתו. האנשים מתחלפים והארגון מתאים עצמו לשינויים.

יש לי הזכות לקחת חלק פעיל בצוות המוביל, ולדעת שאנחנו יחד מחזקים את החברה האזרחית, אותם אנשים שקולם לא נשמע, שעם הזמן מופלים עוד ועוד, והיכולת שלהם להשתלב בחברה כשותפים לגיטימיים נלקחת מהם.
 

תגיות:   יזמות חברתית ביפו   קהילה ביפו   עסקים ביפו   יפו ד'  
תגובות  לכתבה זו 1 תגובות  
תגובה לכתבה
שלחו כתבה
הדפסת כתבה
 1.  רשמים מהמפגש
עופר בנדט, תל אביב, (04/04/2011)
התמודדות עם מצבי חירום ביפו
תכנית חוסן קהילתי-לב יפו
הדודות של המימונה
הפסטי ד' יוצא לדרך והדודות מתכוננות למימונה ההולכת וקרבה. שמחה רבה, פסח בא לשכונה
    
כתבה תמונה             

לחצו על התאריך וקבלו את אירועי היום

? ? ? ? ? ? ?
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
             
מתאריך עד תאריך
כתבו לנו |  תקנון האתר |  פרסמו אצלנו |  מפת אתר |  קישורים |  כתבים מובילים |