‏יום שישי ‏29 ‏מרץ ‏2024
יפו TV אירועים
 
יפו העתיקה
 
Frames of Reality
תערוכת צלמי עיתונות ותיעוד ישראלים ופלסטינים.
צילום: יהונתן וייצמן
צילום: יהונתן וייצמן
שתף |
Frames of Reality
צלמי עיתונות ותיעוד ישראלים ופלסטינים בתערוכת צילומים
בבית  פרס לשלום ביפו החל מה 14.09.10
 
התערוכה מסכמת מחזור שני של פרויקט משותף לצלמים ישראלים ופלסטינים המתקיים מטעם מרכז פרס לשלום ו"עדות מקומית"
 
פרויקט Frames of Reality נוסד במטרה להעשיר את כישוריהם המקצועיים של הצלמים ולטפח את הקשרים ביניהם. הצלמים שנבחרו לפרויקט הינם צלמי עיתונות מובילים וצלמים דוקומנטריים ישראלים ופלסטינים.
פרויקט Frames of Reality נוסד במטרה להעשיר את כישוריהם המקצועיים של הצלמים ולטפח את הקשרים ביניהם. הצלמים שנבחרו לפרויקט הינם צלמי עיתונות מובילים וצלמים דוקומנטריים ישראלים ופלסטינים. סדנת 2010 הוקדשה להתבוננות ופרשנות מחודשת על היום יום, תוך יצירת סדרה מצולמת. וכללה סדנה בת 12 מפגשים מקצועיים,,שהתקיימו בבית ג'אלה המהווה נקודת מפגש ייחודית לישראלים ופלסטינים שאינה מצריכה  אישורי מעבר. כמו כן הפרויקט כולל סימפוזיון, ספר ותערוכה מסכמת. 

את סדנת 2010 הנחו צלם העיתונות הוותיק אלדד רפאלי ומוחמד מוחיסן, צלם סוכנות AP וזוכה פרס פוליצר קבוצתי. במהלך הסדנה ביקרו במפגשים מרצים אורחים ולרגל הסימפוזיון הגיע ארצה צלם העיתונות הבינלאומי הוותיק ז'יל פרס, שערך יומיים אינטנסיביים של ביקורת עבודות על הפרויקטים של המשתתפים וכן לקח חלק בדיון פתוח לציבור. 

בין הצלמים המשתתפים בפרויקט 2010 תומר אפלבאום, יהונתן וייצמן, אורן זיו, נאסר שיוכי, עבד השלמון ואימאן מוחמד – צלמת עיתונות צעירה מעזה, שהשתתפה בסדנה באמצעות תכנת סקייפ שאפשרה לה לראות ולשמוע את מפגשי הסדנה. עבור הפרויקט הוקמה רשת חברתית (אינטרנטית) ששימשה כלי עבודה ותקשורת עבור הצלמים שהעלו אליה את תמונותיהם על מנת לקבל פידבקים מיתר המשתתפים והצוות.
 
עבודות הסיום של המשתתפים  מציגות את פניה המגוונים והמורכבים של המציאות האזורית, מבעד לתמונות המרכיבות את הסדרות הצילומיות. הסדרות מהוות מבט להבנה מעמיקה ושלמה יותר של תמונת החיים משני צידי הסכסוך ומציעות הסתכלות מנקודת מבטו האישית של הצלם, תוך מתן ביטוי לקולו ולסגנונו הייחודי. בתערוכה המסכמת תוצג תמונה נבחרת מכל אחת מהסדרות שייצרו הצלמים המשתתפים במהלך הסדנה. כמו כן הסדרות המלאות יוקרנו על גבי מסכים.
 
ספר הצילומים המסכם את פעילות סדנת 2010 (בעברית, ערבית ואנגלית), מביא את סדרות הצילומים המלאות לצד טקסטים אישיים מפי הצלמים, אורחי ומערכת הסדנה וכן ציטוטים נבחרים מתוך שיחות והתכתבויות של המשתתפים. ביום הפתיחה ועד סוף חג סוכות יוצע הספר לרכישה במקום במחיר מוזל.
 
בתערוכה המסכמת תוצג תמונה נבחרת מכל אחת מהסדרות שייצרו הצלמים המשתתפים במהלך הסדנה. כמו כן הסדרות המלאות יוקרנו על גבי מסכים.
התערוכה תוצג בחלל המבואה בבית פרס לשלום ביפו, מבנה ארכיטקטוני מרשים שתוכנן על ידי הארכיטקט האיטלקי מסימיליאנו פוקסס ומהווה מזה שנה כמעט אכסניה לפעילותו של מרכז פרס לשלום.
 
בחול המועד סוכות* בית פרס לשלום יהיה פתוח לקהל הרחב לסיורים מודרכים ולביקורים בתערוכה
בין השעות 12.00-18.00, רח' קדם 132, יפו  - הכניסה ללא תשלום
 

מקום האירוע:
קדם 132, יפו
טל: 03-5680680
יום ראשון
יום שני
יום שלישי
יום רביעי
יום חמישי
מתאריך: 14/9/2010
עד תאריך: 14/12/2010
 
    
כתבה תמונה             

לחצו על התאריך וקבלו את אירועי היום

? ? ? ? ? ? ?
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
             
מתאריך עד תאריך
כתבו לנו |  תקנון האתר |  פרסמו אצלנו |  מפת אתר |  קישורים |  כתבים מובילים |