‏יום רביעי ‏24 ‏אפריל ‏2024
יפו TV אירועים
 
יפו העתיקה
 
פורטל יפו  אירועים ביפו  תיאטרון הבית-מופעי נובמבר 2018
תיאטרון הבית-מופעי נובמבר 2018
תיאטרון,פרפורמנס ומחול בבית ניסן נתיב יפו
תאטרון הבית ביפו
תאטרון הבית ביפו
שתף |
חודש נובמבר 2018 בתיאטרון הבית
בבית ניסן נתיב ע"ש אלכסנדר גראס, נועם 5 יפו 03-9054421
 
משאירה את הפצע פתוח// תיאטרון
בימוי:מרינה בלטוב גראס,כתיבה ועיבוד: נטע גולד
1.11 חמישי 21:00 // 70 ש"ח
עבודת אנסמבל תנועתית על פירוקו והרכבתו של פצע האהבה.
כולנו מתאהבים. מותקנת בתוכנו מערכת ביולוגית שקוראת לנו לצוד, להתרבות, להגיב לגירויים שמסביב, אבל למה זה חייב לכאוב כל כך? בעבודת אנסמבל תנועתית, אנחנו מפרקים את האהבה לגורמים, ומנסים להבין אותה, להרכיב אותה מחדש, ללמוד לנשום איתה ובלעדיה.  יצירה קבוצתית מקורית של בוגרי ניסן נתיב ת"א.                                                                                               
 
חמוצ // תיאטרון
כתיבה ובימוי: ג'ייסון דנינו הולט
3-4.11  שבת, ראשון  21:00 // 70 ש"ח
 ״חמוצ״ הינה טרגדיה יוונית / דרום תל אביבית מודרנית. הגיבור שלה הוא זונה, עבד מודרני של תעשיית הסקס, כוכב בעיני עצמו, איש על סף מוות. לילה אחד מגיעה אליו אישה צעירה וחולנית, ומבקשת ממנו ״לבתק את בתוליה״ טרם מותה. אבל בדירה הזאת אין חמלה, רק שכבות של בדידות ופחדים. רסיסים אחרונים של אנושיות מנסים לבקוע מבעד למחסומי הכאב והציניות, לפני שיגיעו הלקוחות הבאים או לפני שדלת הדירה תנעל סופית והתקווה שסוף הכאב מתישהו יגיע, תתבד. *זוכה מלגת נקודת פתיחה 2013 מפעל הפיס.* זוכה שחקנית ושחקן השנה (אוולין הגואל וג׳ייסון דנינו הולט) .TLVmedia fest
 
שנת אפס // תיאטרון
בימוי ותנועה: מרינה בלטוב גראס // כתיבה ובמוי: קאי קורבלניקוב
5-6.11 שני, שלישי 21:00 // 70 ש"ח
יצירתם החדשה של קאי קורבלניקוב ומרינה בלטוב גראס עוסקת בגבול הדק שבין הזכרון לדמיון, היא מביאה לבמה ארבעה סיפורים הנשזרים לכדי פואמה תיאטרלית חזותית, המספרת אפוס רחב יריעה ובעל עומק רגשי על מאבקו של האדם בזמן ובשכחה.

BLASTED // תיאטרון
מחזאית: שרה קיין, בימוי: אבי גיבסון בר-אל BLASTED
 7-8.11 רביעי, חמישי 21:00 // 70 ש"ח   
עיבוד חדשני למחזה השערורייתי של המחזאית הרדיקלית, שרה קיין בבימויו של אבי גיבסון בר-אל.כאשר המציאות היא מלחמה, המוסר מאבד מתוקפו והחיים אינם אלא גיהינום מדמם. המחזה BLASTED  הינו יצירת הביכורים של קיין אותה כתבה עוד בהיותה סטודנטית. המחזה עלה לראשונה באולם קטן בתיאטרון רויאל קורט בלונדון ועורר סערה ותגובות קוטביות. מבקרים תקפו אותה. עמיתיה העריצו. שרה קיין תלתה עצמה באמצעות שרוכי נעליה והיא אז בת 28 בלבד.  לאחר מותה הודיעו מבקרי תיאטרון שהם טעו בהערכתם אותה וכי היא "כשרון בחסד" (בילינגטון).
ההצגה כוללת קטעי עירום
 
לא מכניסה את זה הביתה
יוצר: ג׳ייסון דנינו הולט
8.11  חמישי 20:00 // 70 ש"ח
15.11 חמישי 20:00
3 פרפורמרים מזמינים לשבת סביב שולחן הוידויים ולייצר קהילה של כנות ברוטאלית ורכה. בפורמט חדש של שעתיים בלבד, שלושים אנשים בלבד, בבית הפרטי של יוצר העבודה.               
(מיקום המופע יפורסם לרוכשי הכרטיסים)
 
 
גוליבר // תיאטרון - הזירה הבין תחומית
עפ"י ספרו המלא של ג'ונתן סוויפט // עיבוד בימוי ומשחק – צבי סהר PuppetCinem
13.11 שלישי 21:00 // 90 ש"ח                             
עיבוד לשחקן, מצלמה ובמה מוצפת מים. לאחר שש עשרה שנות מסע בים חוזר גוליבר הביתה ומסתגר בחדרו. הוא מסרב לפגוש בני אנוש ומנהל שיחות עם שני סוסים שרכש, מהרהר באופיו של המין האנושי. בסוף חמש שנים של בידוד הוא מנהל לראשונה שיחה עם אשתו, מספר לה את סיפורו. היום הוא מזמין גם אתכם לשמוע אותו. כדי שלא תשמעו אותו מאחרים.
 
הַדֶּרֶךְ לְעֵין חָרוֹד // תיאטרון - הזירה הבין תחומית
עפ"י ספרו של עמוס קינן // עיבוד, בימוי ומשחק: צבי סהר
14.11 רביעי 21:00 // 90 ש"ח          
 באמצעות מצלמת קולנוע, בובה וחצי טון מלח, קם לתחייה הרומן המיתולוגי של עמוס קינן. מסע בריחתו של איש הארץ, סופר ולוחם לשעבר, הנאלץ לעזוב את ביתו בתל אביב, בעקבות הפיכה צבאית שמתרחשת בישראל. רדוף על ידי המשטר החדש בשל עמדותיו הפוליטיות, מנסה הגיבור להגיע לקיבוץ עין-חרוד שבעמק יזרעאל. שם, על פי שידור רדיו מסתורי, נלחם עדיין כיס ההתנגדות האחרון לשלטון הצבאי. באמצעות טכניקת ה- Puppet Cinema החדשנית שפיתח יוצר התיאטרון צבי סהר בניו יורק, מפוסלת העלילה במלח ונייר ומוקרנת על מסך גדול. הבמה משמשת בעת ובעונה אחת כאחורי קלעים וכסט צילום לסרט המצולם ומוקרן במעגל סגור, חי לעיני הצופים.
צבי סהר: עיבוד, בימוי ומשחק
 
החיים עפים // תיאטרון
כתיבה ויצירת המופע: ירון סנצ'ו גושן ושירי ג'ורנו // תיאטרון הַיָּדִית
15.11 חמישי 20:30 ש"ח // 80 ש"ח
החיים עפים הינו מופע ליצנות וירטואוזי פילוסופי ורב תחומי שנוצר מתוך תובנות, ,חוויות ומצבים יום יומיים מעולמו של ליצן רפואי.  ירון סנצ'ו גושן מהלך על החבל הדק שבין מופע לריפוי ומפליא ללהטט ממחלקה למחלקה, מצחוק לכאב, מאבסורד להגיוני כמשל על אדם ועל מסעו בחיים. מופע מצחיק ונוגע ללב המעורר מחשבות על החיים, המוות ומה שביניהם. היצירה זכתה בפרס "קיפוד הזהב" 2017 למבצע בהצגת יחיד.
כתיבה ויצירת המופע: ירון סנצ'ו גושן ושירי ג'ורנו, משחק: ירון סנצ'ו גושן, בימוי: שירי ג'ורנו, עיצוב במה ואביזרים: הנס פלדה, עיצוב תאורה: תומר שלום, עריכה מוסיקלית: יהודה לזרוביץ'. אורך המופע: כ– 80 דקות
 
גן הפקאן // תיאטרון - הזירה הבין תחומית
יוצרות ומשתתפות: בתאל דותן, עדי כהנא ושני שבתאי
16.11 שישי 21:30 // 90 ש"ח
אישה דקיקה על עקבים המתרגלת את משוואת הקסם של מינימום מאמץ ומקסימום תשואה, גבר גבר שרואה הילות ובוחר תמיד בחציה בטוחה וזחל במשבר זהות ובעיות התמכרות, מגיעים  לגן אירועים של הקרן הקיימת.  שם, הם  מגלים שיצאו שני כוכבים ונסחפים למסע מסחרר של העצמה אישית החורגת מגבול הטעם הטוב.
לא מכניסה את זה הביתה
 
וריאציות על מרחק // מחול
דואט מאת מאיה ברינר
17.11 שבת 21:00 // 70 ש"ח
על במה עגולה, כשהקהל תוחם את המופיעים בגופו, אנחנו שואלים שאלות על גוף ועל קרבה. אנחנו נעים בתנועת מטוטלת בין הדימוי של גוף כחומר לבין הדימוי של גוף בהקשר התרבותי והמגדרי שלו ותוהים על מקומו של הקהל הנוכח (בגופו) באירוע הבימתי.              
כוריאוגרפיה: מאיה ברינר, רקדנים יוצרים: רוני חדש, גלבוע אגר, מוסיקה: אורי אבני,
 
SOS – Song of Songs // תיאטרון
יוצרים: האמנית והבמאית ורה מרטינוב והמלחין אלכסיי סיסוייב
19.11 שני 20:30 // 80 ש"ח
מופע פרפורמנס מוזיקלי ברוסית בליווי כתוביות באנגלית. М.ART מציג מופע פרפורמנס SOS ("שיר השירים") - קנטטה בימתית ל-14 זמרים, 2 מקריאים, כלי הקשה ומפתח מורס. היוצרים של המופע הם האמנית והבמאית ורה מרטינוב והמלחין אלכסיי סיסוייב. הפרפורמנס מבוסס על שלושה טקסטים - "שיר השירים", המכתבים של פליניוס הצעיר והערות פרטיות מן האייפונים של ורה מרטינוב והשחקנית פולינה גרישינה.
 
GO // מחול // יצירה מאת גלית ליס
21.11 רביעי 21:00 // 80 ש"ח
  "GO" מבקשת להרחיב את הדיון מעבר לגוף הפרטיקולרי, אל קיומנו כפרטים וכחברה. כחלק מפסטיבל חשיפה בינלאומית, המופע יתקיים בשפה האנגלית. על הבמה, קבוצת נשים שהשנים רשומות בגופן. רובן רקדו בילדותן, ובנערותן נדרשו ע"י הוריהן להפסיק. נשים אלה חזרו לרקוד בגילן הבוגר וזאת בניגוד לתפיסה הרווחת המקדשת את הגוף הצעיר בכלל ואת הרוקד בפרט. "GO" הוא מניפסט לגוף הזה! במופע, נעים זה לצד זה טייס קרב, בלרינה, וגוף נשי מבוגר. מתוך יחסים שנבנים ונפרמים בין הדימויים לבין הגוף הפיזי, עולות שאלות על נוכחות, רצון חופשי, כפייה והשתלטות.
 
ולבי כמעט עמד מלכת // תיאטרון
יוצר ומבצע: ארי טפרברג
21.11 רביעי 21:00 // 70 ש"ח 
סולו עם הפרעות, בהשראת מכתב של הלן קלר והסימפוניה התשיעית של בטהובן. 
אני עומד מולכם בעיניים עצומות. הצלילים שאתם מפיקים מקימים אותי לתחייה. האם נוכל לחוות את העולם ברגישות מירבית, ולאפשר גם לתחושה העדינה ביותר להפוך לחיבור, לתקשורת, לעונג?  האם נוכל להתעוור ולהתחרש ביחד?
ההשראה הראשונית לעבודה היא מכתב שכתבה אשת הרוח החירשת-עיוורת הלן קלר לתזמורת הסימפונית של ניו-יורק בשנת 1924, בו היא מתארת כיצד ״שמעה״ את הביצוע שלהם לסימפוניה התשיעית של בטהובן, אך ורק באמצעות מגע עדין במקלט הרדיו.      
העבודה נוצרה בשיתוף עם תיאטרון Westfluegel בלייפציג, גרמניה יחד עם אי״ב - ארגון היוצרים העצמאיים בישראל.
 
מדוזה // מחול // מיה שטרן ותומר שרעבי
23.11 שישי 21:00
בערב תועלה "Ego-Drum" יצירת מחול תיאטרון פסיכדלית מאת ובביצוע תומר שרעבי בשיתוף עם השחקן אמנון אבוטבול ו"מדוזה" עבודה משותפת בטרום בכורה- בה חוקרים מיה ותומר את אובדן הזהות שלהם ואת הרעיון של הפיכתם למוטציה של עצמם ולעיתים גם של האחר.
מיה ותומר יוצרים יחד שנים רבות וממשיכים  ליצור ולחקור את עולמם הפנימי, את הגוף כחומר נושם, המשקף מציאות ואת הקשרים המורכבים שנוצרים כששניים נפגשים. 

אפס אומו מניאק // תיאטרון // מאת אריאל בראון
23-24.11  שישי ושבת 21:00 // 70 ש"ח
חממת הביכורים של תיאטרון הבית
תמונות מתוך מסע פנימי. במטרופולין, מפלצתי שחולש על המוח כולו, בעולם שבו השאלה מי אני מהווה אוויר לנשימה. ילד שהולך לשחק ומשאיר מאחוריו אמא מודאגת. מגה-סלב שמזדיין לעיני כולם. מטיילת שמטפסת לבקתה בקצה ההר.זוג שנוסע ברכב לצלילי רדיו. הם קיימים אין ספור פעמים בקשת ההשתקפויות. אם רק ינתן להם,ולו לרגע, לראות את עצמם כפי שהם באמת. ״אפס אומו מניאק״ - היא היצירה הראשונה שגודלה, מרעיון ועד התהוות בחממת הביכורים של תיאטרון הבית.                                                                   
מאת: אריאל בראון, ע. במאי: הילה גלוסקינוס, מפיקה בפועל: רומי צרפתי
שחקנים יוצרים: הילה גלוסקינוס, אריאל בראון, עמי שלו, יפתח אילוז, חווה בת חיים.
עיצוב במה: אורי זמיר, עיצוב תאורה וסאונד: טל הויברגר, עיצוב וידאו: יונתן עמר מזרחי,
טקסט: אריאל בראון ויונתן עומר מזרחי, עיצוב פוסטר: דדי אליאס, תפעול מצלמה: יפתח שארל אילוז
 
רק 25 + שניים // מחול
סאלי אן פרידלנד | אבי קייזר וסרגיו אנטונינו
24.11 שבת 21:00
רק 25 - סאלי אן פרידלנד: האינטימיות בהופעה  שוברת את הכללים והצורה בה אנו מביטים במחול ודורשת חידוד כלים שונים ואמון של אחד בשני כאשר הגבולות של השטח הפרטי נפתחים והחשד של אחד לשני הופך לסקרנות, זה הרגע בו נפגשים הצרכים העמוקים שלנו להבנה.       
כוריאוגרפיה: סאלי אן פרידלנד, רקדניות: אור רזון,  דנה מרכוס,  טל סלומון, מאיה בר יעקב, מאיה פייטלסון, עדיה שטרן,  מוזיקה: Miharu Koshi & Haruomi Hosono, Susumu Yokota
שניים- אבי קייזר סרגיו אנטונינו- המקום הראשון בו אנו חיים הוא הגוף שלנו, שטח המאפשר לנו להתבטא והמכיל את רגישותנו. כמו בתוך נוף אנו נעים ברמות ושכבות גיאוגרפיות שונות. אבי קייזר וסרגיו אנטונינו מביאים בדואט שלהם עימות של שני מרקמים פיזיים טקסט הכתוב בשפות שונות בו הקהל מוזמן לקרוא ולחוות.
כוריאוגרפייה וביצוע -אבי קייזר סרגיו אנטונינו, מוסיקה-יאנק שפר
 
KIND OF // תיאטרון // אופירה הניג
28-29.11 רביעי וחמישי 21:00, 30.11 שישי 17:00 // 100 ש"ח
הפרויקט התיאטרוני עוסק בשפות ובאופני דיבור ככלי תקשורתי להעברת מחשבות, רגשות ויצרים, אבל גם בודק את השפה האחת ודחייתה את האחרת. בקונטקסט של מערכת החינוך, נבדקת השפה ככלי פוליטי למימוש מניפולציות והתהוות לקסיקון שמסמן את הקורבן האולטימטיבי.
הסיפור מתרחש בבית ספר, בשנות ה-60 וה-70 בארץ ונע בין עבר להווה. קבוצה של תלמידים ומורים, כשכל אחד מהם נושא את הסיפור שלו ואת אישיותו, עד השלב שבו הם נקראים להתקבץ ומקבלים את כוחו של המון צייתן. הפרויקט מבוסס על צורות שונות של טקסט: פרוזה, שירה, תיאוריה, פילוסופיה, דרמה וכתיבה חדשה ונוצר בהשראת כותבים כאליאס קנטי, היינריך בל, פון הורבאט, סוקרטס, מנדלי מוכר ספרים, נועם חומסקי, עדי אופיר ועוד.
בהשתתפות: יוסף אבו וורדה, קרלוס גרזוזי/שירי חן, אילאיל לב כנען/דנה סורין, יפתח מזרחי, ח'ליפה נאטור, סלווה נקארה, יוסי צברי, מיה אומאיה-קיש, לני שחף, סטפן וולף שיינברג/אולריך הופה.
 
 

מקום האירוע:
נועם 5, יפו
טל: 03-9054421
 
    
כתבה תמונה             

לחצו על התאריך וקבלו את אירועי היום

? ? ? ? ? ? ?
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
             
מתאריך עד תאריך
כתבו לנו |  תקנון האתר |  פרסמו אצלנו |  מפת אתר |  קישורים |  כתבים מובילים |