‏יום חמישי ‏25 ‏אפריל ‏2024
הים התיכון
 
המישלמה
 
מפת יפו
 
פורטל יפו  עסקים ביפו  תעביר את זה הלאה בשפת הסימנים
תעביר את זה הלאה בשפת הסימנים
קורס ללימוד שפת הסימנים
 מאת: מערכת הפורטל
‏יום חמישי ‏07 ‏אוקטובר ‏2010.
תכנית ללימוד שפת הסימנים
תכנית ללימוד שפת הסימנים
שתף |
"תעביר את זה הלאה בשפת - הסימנים" (ע"ר), היא תכנית חברתית - התנדבותית
ליצירת מודעות, גישור ואיחוד בין הקהילה ה'שומעת' והקהילה ה'חירשת' במדינת ישראל

חזון התכנית - הכרה של מדינת ישראל בשפת - הסימנים כשפה רשמית לצורך נגישות שוויונית והנגשה כוללת של הממסד הציבורי, שילוב לימוד תרבות קהילת החירשים ושפת - הסימנים בתוכנית לימודי החובה בבית ספר היסודיים של משרד החינוך בישראל וכן יצירת קהילה מודעת-תומכת המעצימה את הקהילה החירשת בישראל.
אנו חושבים שאנו 'חכמים' בלפתור בעיות, אך מתקשים לתקשר באמת. אנו 'חכמים' לשמוע ולהחליט אך מתקשים ל'הקשיב' באמת, אנו 'חכמים' לתקשר בערוץ השמיעתי - מילולי, אך מתקשים לתקשר בערוץ הלא שמיעתי בואו לנסות ולהכיר את התקשורת הויזואלית, להתחיל לזוז, ולהתחבר אל הגוף.

התכנית פועלת בהשראת הסרט "תעביר את זה הלאה" ("Pay It Forward"). ההצטרפות לתכנית אינה מותנית בתשלום, אך כן בהתחייבות המשתתף\ת לעצמו\ה ולחברה הישראלית להעביר את מסרה של התכנית הלאה לפחות לאדם אחד או לפתיחת קבוצת מודעות בקרב חוג החברים הקרוב. כל דרך יצירתית נוספת תהא מבורכת!

כל קבוצה תכיל כ-6 מפגשים. המפגשים יתקיימו אחת לשבוע, כשעתיים. היום יקבע בהתאם ללוח הזמנים של המדריך/ה המתנדב/ת. הצעות לפתיחת קבוצות נוספות במיקומים ובזמנים שונים יתקבלו בברכה ואנו נשתדל להיענות לכל הבקשות בהקדם.

מתוך ההבנה כי ההיכרות הטובה ביותר עם הקהילה החירשת היא מתוך מפגש פעיל איתה, אנחנו משתדלים שהמדריכים - מתנדבים יהיו חירשים הדוברים את שפת - הסימנים. אך בהיעדר מדריך/ה-מתנדב/ת חירש/ת ידריכו את הקבוצה מתורגמנים לשפת - הסימנים, בעלי היכרות טובה עם הקהילה החירשת.

אנו חושבים שאנו 'חכמים' בלפתור בעיות, אך מתקשים לתקשר באמת. אנו 'חכמים' לשמוע ולהחליט אך מתקשים ל'הקשיב' באמת, אנו 'חכמים' לתקשר בערוץ השמיעתי - מילולי, אך מתקשים לתקשר בערוץ הלא שמיעתי בואו לנסות ולהכיר את התקשורת הויזואלית, להתחיל לזוז, ולהתחבר אל הגוף...

ב- 10 בנובמבר נפתחת קבוצה חדשה בבר "סלונה", רחוב תרצה 17 יפו. בהדרכת מוריה סבג. אנחנו מזמינים אתכם להצטרף לקורס חוויתי בן 6 מפגשים שבסופו תהיו אתם אלה שתעבירו את זה הלאה! 
המפגשים יתקיימו פעם בשבוע, בימי רביעי בין השעות 18:00-20:00
 

תגיות:   סלונה בר ביפו   לימודים ביפו   קורס ביפו  

תגובות  לכתבה זו 0 תגובות  
תגובה לכתבה
שלחו כתבה
הדפסת כתבה
יריד תוצרת הארץ
קיבוץ גלויות של טעמים,אוספים ומוצרים
החברה מס' 1 לשיווק מגרשים ונכסים מורכבים
    
כתבה תמונה             
כתבו לנו |  תקנון האתר |  פרסמו אצלנו |  מפת אתר |  קישורים |  כתבים מובילים |