‏יום שישי ‏19 ‏אפריל ‏2024
הים התיכון
 
המישלמה
 
מפת יפו
 
פורטל יפו  עסקים ביפו  מצדה לעם
מצדה לעם
רהיטי וינטאז' שיובאו מצרפת ודלתות עץ מגולפות ממרוקו הם רק חלק מהפריטים המיוחדים בחנות החדשה של מצדה זאבי ביפו. מצעד הסלבס כבר החל, מה אתכם?
 מאת: אורלי בויום
‏יום שלישי ‏23 ‏נובמבר ‏2010. צילומים: יח"צ
גלית פרבר הגיעה לפרגן
גלית פרבר הגיעה לפרגן
שתף |
 
בלב מדבר יהודה המדהים ביופיו ובעוצמתו ניצבת לה מצדה, מבצר מרשים ורווי בהיסטוריה שהורדוס הותיר לנו ברוב התחשבות. כך גם ניצבת חנות העודפים החדשה של מצדה זאבי ביפו, המכילה בתוכה היסטוריה של חפצי אספנות מתובלת בהווה עדכני של בגדים, תכשיטים, אקססוריז ומגוון של פריטים רבים וצבעוניים.
 
זאבי היא אופנאית למעלה מ-25 שנה ומתמחה בכל "שרשרת החיול" של הבגד, מייבוא קולקציית בגדים מאירופה וארה"ב ועד לשדרוג הבגד והפיכתו מברווזון לברבור מרהיב. "אני מעצבת, משדרגת, אומרת ליצרנים מה לעשות עם בגדים מסוימים, מה להוסיף להם... זה ממש כמו לקחת בחורה מוזנחת, לאפר, לסרק ולהלביש אותה עד שהיא תנצל את מלוא הפוטנציאל שבה ותהפוך ליפהפייה".
 
מרגישה כאן בבית
זאבי הכירה היטב את יפו עוד בימים שלפני פתיחת החנות היפואית שלה. "בגלל שאני מאוד אוהבת לבשל ומבשלת המון, אז את כל התבלינים שלי, הדגים והמצרכים אני קונה ביפו. בכל יום שישי, אחרי שאני סוגרת את החנות בכיכר המדינה, אני נוסעת ישר למסעדה של ראוף ואתינה".


קרוגליאק, לבנת וזאבי
קרוגליאק, לבנת וזאבי
זה היה רק עניין של זמן עד שהיא פתחה חנות ביפו, המקום שבו היא מרגישה בבית. "בכל הנוגע ליפו, יש בי תחושה של חיבור ודו-שיח עם המקום. יפו בעיניי היא מקום מדהים, אנשים מקסימים, ארכיטקטורה משגעת... וכשאני הולכת שם ברחובות, אז עולה לי תחושה של 'איזה יופי' וכל החושים שלי עובדים חזק. תמיד חלמתי לגור ביפו ובסוף החלטתי להגשים את החלום הזה דרך החנות החדשה שלי. קיבלתי מיפו אנרגיות כל כך חזקות וטובות שהחלטתי שכאן אני נשארת".
 
אספנית מלידה
חנות העודפים היוקרתית ממוקמת ברחוב מרזוק ועזר 11. העיצוב שלה מסתורי, צבעוני ונראה כמו לונה פארק של חושים שרק למענו צריך לשריין סיור של לפחות שעתיים בחנות. את החנות עיצבו אדריכליות הפנים גת נמיר חוטר-ישי וליאת חיות בשיתוף עם הקבלן המבצע "הבונה העברי", ועל התאורה אמונה יועצת התאורה הבינלאומית ציפי פרנק.
 
"בכל הנוגע ליפו, יש בי תחושה של חיבור ודו-שיח עם המקום. יפו בעיניי היא מקום מדהים, אנשים מקסימים, ארכיטקטורה משגעת"
עיצוב החנות משלב בין רהיטי וינטאז' שיובאו מצרפת, דלתות עץ מגולפות ממרוקו, וכמו כן אוספים פרטיים של מצדה הכוללים בין היתר כ-1000 בקבוקים מבית מרקחת של פעם. "אני אספנית מלידה. 

עוד כשהייתי בבית ספר לקחתי ארבעה אוטובוסים רק כדי להגיע לשוק הפשפשים ביפו. קניתי כובעים, סיכות, תחרות וכל מיני אביזרים שונים ומשונים ואנשים הסתכלו עליי כמו על משוגעת. אני מצליחה לראות את הסיפור שמאחורי האוסף ואין אוסף שאין לי, בובות, מכוניות, אופניים עתיקות..."
 
דליה רבין ונועה בן ארצי
דליה רבין ונועה בן ארצי
המטרה העיקרית של החנות היא להציע מגוון רחב של בגדים עדכניים, מותגים מרחבי העולם ופריטי יוקרה במחירים נוחים, או במילים אחרות מחירים שמתאימים לכל כיס ולכל שכבות האוכלוסייה. "יש בחנות את השילוב המנצח של יופי ואווירה ייחודית עם מחירים אטרקטיביים לכל דורש. המחירים הם מתחת לעלות, לעתים בהנחות גדולות, למשל יש מגוון של טי-שירט במחיר של  25 שקלים".

מילה של מצדה  
מצדה גם נותנת לנו טיפ קטן שמיועד לקהל המתלבשים ובעיקר קהל המתלבשות המתלבטות, שעומדות שעות מול הראי בדילמה קשה וחורצת גורלות של מה מחמיא ומה לא. "לכל אדם יש המון גוונים וצריך לדעת איך להוציא אותם ממנו. 

פנינה רוזנבלום
פנינה רוזנבלום
לכן, מאוד חשוב להקשיב לחושים שלך, לגוף שלך, להבליט את מה שטוב, לטשטש את האלמנטים הפחות מוצלחים, והכי חשוב שהפריט ישב נוח על הגוף. אישה שלובשת פריט שלא נוח לה, מסיבה כזו או אחרת, משדרת חוסר נינוחות. היא צריכה להבין שהיא לא קונה את הבגד, אלא קונה בגד שמתאים לה ולסגנון האישיות הייחודי לה".

אז אם בא לכם לחוות שכרון חושים וגם לקנות כמה פריטים חדשים למלתחה שלכם, לקבל חוות דעת תומכת, או אם סתם מתחשק לכם לטעום עיצוב משובח, אתם מוזמנים להיכנס ל"מצדה ביפו". רק תעשו לעצמכם טובה אחת, תשריינו לכם בלו"ז זמן בלתי מוגבל כדי שתוכלו לנסות ולטעום מהכול מבלי להיות תלויים במחוגי הזמן.

תגיות:   חנויות עיצוב ביפו   מצדה זאבי   

תגובות  לכתבה זו 6 תגובות  
תגובה לכתבה
שלחו כתבה
הדפסת כתבה
 1.  עודפים??
אחת שקונה, יפו , (23/11/2010)
 2.  מצדה לא לכל העם
זולי, חולון, (26/11/2010)
 3.  תשובה למצדה לא לכל העם
אחת שיודעת , (28/11/2010)
 4.  מקום הורס!!!!!
שרון, ירושלים, (28/11/2010)
 5.  הייתי שם
אבי מיפו, (28/11/2010)
 6.  תגובה ללא זול!!!
ע, הרצליה, (29/11/2010)
הזדמנות ראשונה
חנות מעצבים צעירים במתחם התחנה
גלריה לקרמיקה בשוק הפשפשים
    
כתבה תמונה             
כתבו לנו |  תקנון האתר |  פרסמו אצלנו |  מפת אתר |  קישורים |  כתבים מובילים |