‏יום שישי ‏29 ‏מרץ ‏2024
הים התיכון
 
המישלמה
 
מפת יפו
 
פורטל יפו  עסקים ביפו  השקעות נדל"ן - כן או לא?
השקעות נדל"ן - כן או לא?
אריק מירובסקי עורך סקירה של הנדל"ן בארץ, כאפיק השקעה. יפו מצליחה עדיין להיות אטרקטיבית.
 מאת: אריק מירובסקי
‏יום שישי ‏27 ‏מרץ ‏2009. צילומים: פורטל יפו
שכונת עג'מי, יפו
שכונת עג'מי, יפו
שתף |
האם כדאי לקנות דירה להשקעה? מנתוני מינהל הכנסות המדינה עולה כי תשובת השוק לשאלה זו ברורה - אם בתחילת העשור נרשמו 2,000-3,000 עסקות רבעוניות, שבהן נרכשו דירות להשקעה, בשנים 8-2007 קפץ מספרן ל-7,000-8,000.
אם פעם מתווך מקומי בעיר שדה היה מתרגש להיתקל בלקוחות שמגיעים אליו ממרכז הארץ ומחפשים דירה להשקעה, כיום מדובר בתופעה מקובלת.
בחינת TheMarker את שוק ההשקעות בישראל ב-18 שכונות, מעלה שיעורים מגוונים של תשואות על דירות. תשואות אלה נעות בין שיעורים סטנדרטיים של 3%-5% בשנה לשיעורים דו-ספרתיים...

ונעבור לחלק הרלוונטי לנו בכתבה – יפו:

תל אביב המשקיעים בורחים
תשואה שנתית ממוצעת: 4.5%-3%

בניגוד לתדמיתה של תל אביב כבירת הנדל"ן של ישראל, משקיעי הנדל"ן בורחים ממנה בשנים האחרונות - ובצדק. מחירי הדירות הגיעו לגבהים שהעיר לא ידעה מעולם, והקטינו מאוד את האפשרות להרוויח תשואה גבוהה עבור נכס מושכר. אם רמות המחירים בעיר יירדו באופן משמעותי, אנו צפויים כמובן לחזות במשקיעים זריזים שיחזרו לעיר, שכן הביקושים למגורים בשכירות בתל אביב אינם צפויים לרדת.
משקיעים שכן מחפשים להשקיע את כספם בקירות התל אביביים עושים זאת כיום כמעט אך ורק בשכונות הדרומיות, כמו פלורנטין ושכונת שפירא, ואף ביפו. רק באזורים אלה ניתן עדיין לרכוש דירות קטנות בנות חדר עד שניים במחירים של עד 800 אלף שקל, ולהשכיר אותן ברמות של 3,000 שקל - עסקה שתבטיח תשואה של 4.5%. יש לציין כי עסקות אלה הולכות ונעשות בלעדיות לאזורי דרום העיר. בשכונות הצפון, תשואה של 3.5% כבר נחשבת לגבוהה עבור משקיעי נדל"ן. שם, ניתן להשיג דירות בנות 4-5 חדרים תמורת 2 מיליון שקל, ולהשכירן תמורת 6,000 שקל בממוצע (תשואה של כ-3.6%).

לכתבה המלאה באתר TheMarker לחצו כאן
 

תגיות:   יפו   נדל"ן  

תגובות  לכתבה זו 0 תגובות  
תגובה לכתבה
שלחו כתבה
הדפסת כתבה
נמל יפו
אולמרט ניצל את מעמדו כיו"ר מועצת מקרקעי ישראל, ולא העביר תמונה מלאה למועצה על התהוות העסקה; לינדנשטראוס ממליץ לשקול מחדש את ביצוע העסקה.
שכונת עג'מי ביפו
השיר המפורסם מתאר את יופיה של יפו - על כך אין עוררין - אך מה לגבי מחירי הנדל"ן? לאחר ירידות המחירים החדות שנבעו ממהומות 2000, ניכרת בשנה האחרונה התאוששות בשוק. בתחום הפשיעה חלה דווקא הידרדרות
    
כתבה תמונה             
כתבו לנו |  תקנון האתר |  פרסמו אצלנו |  מפת אתר |  קישורים |  כתבים מובילים |