‏שבת ‏20 ‏אפריל ‏2024
הים התיכון
 
המישלמה
 
מפת יפו
 
פורטל יפו  עסקים ביפו  לא על החומוס לבדו
לא על החומוס לבדו
ברוסקטה כמו בברצלונה, ניוקי שרימפס ובננות מקורמלות בפועה שכבר מזמן הפכה למוסד קולינרי בשוק הפשפשים. אופציה בריאה בין החומוס לכנאפה
 מאת: נורית הוראק
‏יום שני ‏20 ‏דצמבר ‏2010. צילומים: נורית הוראק
חפצים ישנים למכירה
חפצים ישנים למכירה
שתף |
 
בית הקפה פועה ברחוב רבי יוחנן 8 הוא כבר מוסד ותיק בשוק הפשפשים ואחד הסימנים להתחדשות של המקום ולפופולאריות של השוק בשנים האחרונות כמקום בילוי טרנדי. במרוצת השנים, המקום צבר שם כמוסד יפואי וכיום תוכלו למצוא בו גם אנשים המגיעים אליו במיוחד, ללא קשר לשוק.
 
פועה מאמץ בחום את אווירת השוק בעיצוב המקום מהרהיטים, כלי ההגשה והמטבח שנקנו בשוק והשילוב ביניהם שמזכיר לא אחת לסועדים את הבית של סבתא, או של דודה מזרח אירופית מבוגרת ובכך יוצר אווירה חמה ומזמינה.
 
התפריט של המקום מורכב ממאכלי ים, דגים ואוכל צמחוני עשיר ובריא לצד סנדביצ'ים וסלטים שתוכלו למצוא בכל בית קפה תל אביבי. 

התפריט מציע גם מנות מיוחדות כמו ניוקי ערמונים (46 שקלים), ריזוטו פירות ים (72 שקלים) וביף בורגניון (74 שקלים). בנוסף, כדאי לכם לברר על המנות המיוחדות המתעדכנות כל יום.


 
סיידר חורפי בלב השוק
ביום חורפי של הפוגה מהסערה שפקדה אותנו, הגענו למסעדה בסביבות השעה חמש. בשעה זו סוחרי השוק כבר פרקו את מרכולתם והחנויות בשוק נסגרו, אך פועה המשיך למשוך קהל רב והמסעדה נשארה מלאה גם אל תוך הערב, כשהאווירה השמחה במקום עומדת בניגוד לרחובות המתרוקנים ולאפלת החורף בחוץ.

כדי להתחמם הוצעו לנו טעימות של סיידר חם שהיה כה טוב, עד שמיד הזמנו כוס מלאה מהמשקה. הסיידר אינו זול (22 שקלים), אך אין משקה טוב ממנו ליום שכזה. האלכוהול כמעט ולא הורגש וטוב שכך, שכן לעתים במשקאות מסוג זה הוא מאפיל על טעם הפרי. טעם התפוח של הסיידר חוזק בעזרת חתיכות תפוחים ירוקים שהוספו למשקה.

פועה אינו מבתי הקפה הזולים בתל אביב או בסביבות השוק, אך הוא מציע אופציה בריאה ומבחר רב גם לצמחונים מביניכם. המלצריות חייכניות ונחמדות, האווירה רומנטית והמקום מזמין אתכם להתרווח עם מנה עיקרית של פירות ים, קינוח חם וכוס יין טוב
כמנה ראשונה ניסינו את הברוסקטה (22 שקלים) המוגשת עם חתיכות עגבנייה מבושלת וגבינת פטה. הברוסקטה הייתה מעט שרופה, אך העגבנייה הוסיפה לה רטיבות שריככה אותה, בזמן שהגבינה שידרגה את המנה בכמה רמות. מנה זו היוותה מנת פתיחה מצוינת שלא נופלת מהברוסקטות המפורסמות המוגשות במסעדות ספרדיות ברחבי ברצלונה.  

כמנה עיקרית הזמנו את הניוקי שרימפס (58 שקלים), אחת מהמנות המיוחדות של היום. למרות שהמנה איננה גדולה, היא בהחלט משביעה ומציעה עירוב טעמים משובח. מספר השרימפסים הכלול במנה אינו רב, אך הם עשויים במידה הנכונה. גם הניוקי רך ונמס בפה בדיוק כפי שהוא אמור להיות.
 
אהבתם את הסרוויס? שלכם!
למנות האחרונות ניסינו עוגת גבינה (28 שקלים) ובננות מקורמלות (36 שקלים). עוגת הגבינה אינה מן המנות החזקות של המקום והייתה תפלה מעט. היא מתאימה יותר לאלו שאוהבים את עוגת הגבינה שלהם פחות מתוקה מהרגיל. 

אווירה רומנטית עתיקה
אווירה רומנטית עתיקה
מנת הבננות המקורמלות הציגה אופציה טובה יותר לקינוח והתאימה ליותר מאדם אחד. הבננות הוגשו מלוות בשני הררי קצפת עם נגיעות פסיפלורה, קינוח חורפי שמתאים מאוד לכוס הסיידר החמה. 

פועה אינו מבתי הקפה הזולים בתל אביב או בסביבות השוק עצמו (ארוחה ממוצעת לאדם היא בין חמישים שקלים למאה שקלים), אך הוא מציע אופציה בריאה ומבחר רב גם לצמחונים מביניכם. המלצריות חייכניות ונחמדות, האווירה בערב חשוכה מעט ורומנטית והמקום מזמין אתכם להתרווח עם מנה עיקרית של פירות ים או קינוח חם, עם כוס יין טוב ובני הזוג. 

יש גם בונוס: אם אהבתם את מפת השולחן, או את הסרוויס שבו הוגשה לכם העוגה, כל הפריטים בחנות מוצעים למכירה ויכולים להיות שלכם, כך שמלבד הזיכרונות מהארוחה תוכלו לרכוש לעצמכם מזכרת אמיתית של פריט יד שנייה משוק הפשפשים.

תגיות:   מסעדות ביפו   בתי קפה ביפו  

תגובות  לכתבה זו 3 תגובות  
תגובה לכתבה
שלחו כתבה
הדפסת כתבה
 1.  יאמי - עושה חשק! (לת)
יולי, (20/12/2010)
 2.  יקר! פשוט יקר וחבל. (לת)
שלומית, עג'מי, (21/12/2010)
 3.  שווה לנסות את הערק שקדים. להיט מקומי!
יפואית עם ותק, (21/12/2010)
ג'אסיה-אסייתית יפואית
אסיה ביפו העתיקה - מסעדת ג'אסיה
שקד אקספרס
    
כתבה תמונה             
כתבו לנו |  תקנון האתר |  פרסמו אצלנו |  מפת אתר |  קישורים |  כתבים מובילים |