‏יום רביעי ‏17 ‏אפריל ‏2024
הים התיכון
 
המישלמה
 
מפת יפו
 
פורטל יפו  עסקים ביפו  פסיפס יפואי
פסיפס יפואי
מגיל קטן הוא מסתובב בשוק הפשפשים ובמקום ללכת לקייטנות, הוא מכר קפה בחופשים. רועי גולן, יליד יפו, הגשים את הפנטזיה שלו ופתח חנות לעיצוב בכור מחצבתו: "יפו היא נושא רגיש עבורי"
 מאת: נורית הוראק
‏יום רביעי ‏05 ‏ינואר ‏2011.
יפו היא אוסף של פריטים
יפו היא אוסף של פריטים
שתף |
 
לעוברים ברחוב עולי ציון, ממש ליד דוכני היד שנייה הישנים והמסעדות העממיות, מחכה הפתעה: סוס עץ בגודל טבעי מציץ לעברם דרך חלון של חנות עיצוב חדשה בשם "הומאז'", שנפתחה לפני כארבעה חודשים בהשקעה תקציבית גדולה ומשתרעת על פני שטח של 900 מ"ר, המחולק לשתי קומות. 

לידו מקשט את החלון גם עץ פורח המזמין להיכנס לחנות. העוברים את המפתן מגלים עולם של קסמים ופלאות שבו פריטי עיצוב ורהיטים יכולים לגרום לכל חלל להפוך למיוחד.

כשמסתובבים במקום ומדברים עם הבעלים, רועי גולן, מבינים גם שיש קונספט מאחורי הסידור המיוחד של החלל, אותו הגו גולן והמעצב הרב תחומי שים אדרי. "הרעיון הוא 24 חדרי נושא", מספר גולן. "כרגע בחרנו בנושא של סיפורים ואגדות. מין מחווה שלי לזיכרונות הילדות, בתור מי שאהב לקרוא בילדותו בעיקר ספרי פנטזיה. ספרים משנים תפישות וזה מה שרציתי להביע בבחירה בנושא הזה". 
"יפו היא אקלקטית בדיוק כמו הומאז'. יפו מדברת לכולם, נוצרים, מוסלמים, יהודים וקתולים"

בהתאם לכך, תוכלו למצוא חדר בעיצוב חמים על פי  הספר "נשים קטנות", חדר המלא בפריטי תיירות המייצג את הספר "מסביב לעולם בשמונים יום", חדר בעיצוב שמרני, נינוח ומאופק בסגנון "מאה שנים של בדידות" וגם את שולחן המשתה המפואר של הכובען המטורף מארץ הפלאות עצמה.

גדלתי בשוק הפשפשים
גולן, רק בן 27, הגשים פנטזיה אישית שלו כשפתח את המקום. הוא יליד יפו ומקטנות היה מסתובב באזור שוק הפשפשים ועוזר לאביו, מסעדן שפעל באזור. במקום ללכת לקייטנות, הוא מכר קפה בחופשים וכשבגר עסק בשיפוץ רהיטים ישנים. 
גולן. (צילומים: אורי אקרמן)
גולן. (צילומים: אורי אקרמן)

עם השנים צבר קשרים והקים עסק לריהוט חדרי מלון. החזרה ליפו היא שיבה הביתה של אדם שראה עולם ובחר לחזור לעיר ילדותו ונעוריו. "מעבר לזה שיפו היא נושא רגיש עבורי, יפו היא אקלקטית בדיוק כמו הומאז'. יפו מדברת לכולם, נוצרים, מוסלמים, יהודים וקתולים".

החנות פונה לקהל יעד מגוון "מבאר שבע ועד סביון" ממעמד בינוני פלוס. כך תוכלו למצוא פריטי עיצוב לקישוט הבית החל משלושים שקלים ועד לריהוט מעוצב ויוקרתי שיכול להגיע גם לשלושים אלף שקלים. הפריטים מגיעים מ-40 בתי עיצוב ברחבי העולם, מקומות אקזוטיים לא פחות מעולמות הפנטזיה עליהם מדברות האגדות בהן בחר גולן לייצג את המקום כמו ספרד, צרפת והמזרח הרחוק.
מאה שנים של בדידות?
מאה שנים של בדידות?

גולן שואב את השראתו בעיקר מהעיצוב האירופי ומקפיד לבקר בתערוכות, במפעלי בוטיק ובבתי עיצוב מובילים אחת לחודשיים לפחות. הוא חוקר את התחום בשוק הבינלאומי ותר אחר פריטים בודדים ומיוחדים לגלריה שלו. הבאים לחנות יכולים לבחור מתוך קטלוגים ולהזמין עיצוב במידות מיוחדות המתאימות לצורכיהם. 

"פניתי למעצב המתמחה במספר תחומים", מספר גולן על העבודה עם אדרי. "אחד שיודע לחשוב מחוץ לקופסה, לעצב קורנרים נושאיים ולייצר למבקר בגלריה חוויית קנייה ייחודית ובלתי נשכחת שתגרום גם לו לשכוח מכל מה שהכיר עד כה".
 
בר רפאלי בעיניים אינטימיות
הגלריה גם מספקת במה מכובדת ועשירה ליצירות פרי עבודתם של מעצבים ואמנים ישראליים ומציעה פריטים משלימים יוצאי דופן היוצרים בכל בית את פינות החמד שלו. כרגע למשל תלויות על קירות החלל תמונות מתוך התערוכה "מוכתמים" של האדריכל, הצלם והמעצב אילן אדר. 

סדרת הציורים מציגה דיוקנאות גדולי ממדים של דמויות בעלות השפעה תרבותית כמו קלינט איסטווד, מורגן פרימן ואפילו בר רפאלי המקומית.
עיצובים מהאגדות
עיצובים מהאגדות

בעזרת טכניקות עיצוב ממוחשבות, אדר עיבד את הדיוקנאות, קילף מהם את "הילת הכוכבות" ובנה אותם מחדש תוך הבלטת הפגמים האנושיים בתווי פניהם והשגת מבט אינטימי וקרוב אל הדמות ואל עולמה. 

גולן מתכוון להציג במקום תערוכות נוספות וכן לערוך ערבי נשים והרצאות בנושאים של אדריכלות, עיצוב ואמנות.

מה הלאה?
"בשלוש השנים הקרובות אני מתעתד להיות אספן האמנות המוביל בישראל ומתכנן לפתוח סניפים נוספים".

תגיות:   חנויות ביפו   עיצוב ביפו   אמנות ביפו  

תגובות  לכתבה זו 4 תגובות  
תגובה לכתבה
שלחו כתבה
הדפסת כתבה
 1.  איזה יופי של חפצים!! פשוט לרצות לקחת הביתה (לת)
בלה, תל אביב, (04/01/2011)
 2.  עוד סיפור הצלחה
בני, יפו, (04/01/2011)
 3.  איך יוצרים קשר? העיצובים משגעים (לת)
ענבל, עג'מי, (04/01/2011)
 4.  הומאז, יפו
מאיר מור.., נס ציונה, (11/05/2012)
הזדמנות ראשונה
חנות מעצבים צעירים במתחם התחנה
גלריה לקרמיקה בשוק הפשפשים
    
כתבה תמונה             
כתבו לנו |  תקנון האתר |  פרסמו אצלנו |  מפת אתר |  קישורים |  כתבים מובילים |