‏יום חמישי ‏25 ‏אפריל ‏2024
הים התיכון
 
המישלמה
 
מפת יפו
 
פורטל יפו  עסקים ביפו  גוד פוד בגואטה
גוד פוד בגואטה
ארוחת צהריים עם חברים לעבודה, בילוי משפחתי בשבת או מקום להציג בפני אורחים מחו"ל. נורית אכלה בגואטה והתאהבה
 מאת: נורית הוראק
‏יום רביעי ‏19 ‏ינואר ‏2011. צילומים: נורית הוראק
מסעדה עם לב של אימא
מסעדה עם לב של אימא
שתף |
 
בנוף התל אביבי-יפואי, אורך החיים של מסעדות ומקומות בילוי בדרך כלל אינו ממושך במיוחד. כמו הרחובות המשתפצים, המשנים תדיר את מראם, כך גם מקומות הבילוי נופלים וקמים, מה שמקשה על התחברות למקום קבוע משלכם. 

לכן, כאשר נתקלים במסעדה שפועלת כבר חמש-עשרה שנה באותו המיקום, אפשר להאמין שהלקוחות הקבועים חוזרים אליה שוב ושוב בגלל איכות התבשילים והאווירה. גואטה, מסעדה טריפוליטאית בשדרות ירושלים 6, בדיוק מול תיאטרון גשר, היא בעלת רקורד מרשים שכזה והיא מזמינה את כל אוהבי האוכל הביתי להתפנק בארוחה חמה, מזינה ובריאה.
 
ניחוחות טריפוליטאים בהרי איטליה
בים הבישול המהיר ומזון הפאסט פוד, מעטים הם אלו שמבשלים היום ארוחות דשנות כמו שהיו נוהגים בבית סבתא ואימא. אורח החיים המודרני והלחוץ מצביע בעד חימום מהיר של ארוחות במיקרו, כאשר המסורות הישנות וסודות הבישול נשכחים לעתים קרובות מאחור. אז אם בא לכם להתפנק ולחזור לשורשים ולזיכרונות מהילדות, או אם מתחשק לכם לנסות טעמים אחרים ולגוון את שגרת הארוחות שלכם, גואטה הוא המקום בשבילכם.
תמונתו של סב המשפחה התלויה על הקיר, שעל שמו קרוי רפי, מסמלת את המקום כמסעדה משפחתית ובהתאם רפי עצמו מעניק יחס אישי ומפנק לכל לקוח ולקוח, עובר בין השולחנות, מציע הצעות טעימה לסועדים ומתעניין האם הם נהנים מהארוחה

רפי גואטה, מנהל המסעדה, יפואי בנשמה, שהתגורר בעיר כשמונה שנים ובאחרונה עזב אותה, משלב במסעדה מאכלים אותנטיים מבית אימא לאה, המוגדרת כ"לב" המקום. משפחת גואטה הגיעה מלוב ובדרכה לישראל עצרה באיטליה למספר שנים, כך שהשפעות ארץ המגף ניכרות גם בתבשילים הטריפוליטאים המסורתיים. תוכלו למצוא כאן גם מקרוני ברוטב עגבניות פיקנטי (27 שקלים).
 
בגובה העיניים
תמונתו של סב המשפחה התלויה על הקיר, שעל שמו קרוי רפי, מסמלת את המקום כמסעדה משפחתית ובהתאם רפי עצמו מעניק יחס אישי ומפנק לכל לקוח ולקוח, עובר בין השולחנות, מציע הצעות טעימה לסועדים ומתעניין האם הם נהנים מהארוחה.
גרגירי חומוס עם בשר
גרגירי חומוס עם בשר

פתחנו את הארוחה במבחר סלטים המוגשים בצלחות קטנות במחיר מצחיק של שבעה שקלים לאדם, שכללו לימונים כבושים, כרוב, מטבל דלעת, פלפלים ירוקים חריפים וירקות כבושים ועוררו את התיאבון. אחר כך התפנינו לארוחה מלאה ועשירה בטעימות של מנות המקום שכללה: צלחת ממולאים (49 שקלים), טבחה בלכמון (שעועית עם בשר ברוטב אדום, 35 שקלים), טבחה בלקרעה (גרגרי חומוס עם בשר מבושל עם דלעת, 35 שקלים) וטבחה בלסלק (שעועית עם בשר מבושל עם עלי מנגולד, 35 שקלים), המנות הוגשו עם מנת קוסקוס (12 שקלים). 

כמי שאינה חובבת בדרך כלל קוסקוס, שהוא מסוג המאכלים שטעמם תלוי במזון המלווה אותם, מצאתי את השילוב בין שלושת סוגי הטבחה עם הקוסקוס טעים ומיוחד, ומי יודע ייתכן והחוויה בגואטה תגרום לי לשנות את דעותיי על המאכל.  באשר לסוגי הטבחה, מומלץ לבחור מתוכם את הסוג המועדף עליכם, המנות גדולות ובהחלט משביעות עבור אדם אחד או שניים. אפשרות אחרת היא לבחור בארוחת טעימות במחיר 127 שקלים.
 
תה מסורתי עם בוטנים וציפורן
לקינוח התפנקנו בספרה (עוגת סולת עם תמרים כבושים, דבש ומי שושנים, 10 שקלים) ובשי בלקאקויאה (תה מסורתי עם בוטנים וציפורן, 8 שקלים). הספרה מתאימה מאוד לאוהבי המתוק והשילוב עם תה הציפורן היווה אופציה בריאה וזולה יותר ממרבית הקינוחים המוגשים במסעדות באזור.
שעועית עם בשר
שעועית עם בשר

הציפורן הוא בעל סגולות רפואיות רבות והשתייה של תה עם ציפורן בסיום הארוחה נועדה לרפא מכאובים ומחלות. למרות זאת, לאלו שלא מורגלים בשתיית המשקה, יש לזכור כי טעמו של הציפורן חזק ודומיננטי ולא כל אחד יאהב אותו או יתחבר אליו.

במשך הארוחה משקיפה אלינו לאה ממקומה שליד המטבח, מחייכת ובודקת האם הסועדים נהנים ממטעמיה. בסופה, אנחנו יוצאות מלאות, מרוצות ועם חיוך שבע רצון על הפנים, לא רק בגלל התבשילים שניסינו אלא גם ובעיקר בגלל היחס החם. 

אז מתי ולמי "גואטה" מומלצת במיוחד? לארוחת צהריים עם החברים לעבודה, ביום חול להפסקה בטעם של בית מיום לחוץ. בסופי שבוע המסעדה מתאימה לארוחה משפחתית, תשחררו את אימא לשבת אחת מהסירים ופנקו אותה בהזמנה לאוכל ביתי. אם מגיעים אליכם אורחים מחו"ל שמחפשים אחר מקום עם מאכלים מיוחדים, האירוח והבישול האותנטי ב"גואטה" יהיו תוספת מושלמת לביקור בשוק הפשפשים או ביפו העתיקה הסמוכה.

תגיות:   מסעדות ביפו   גואטה ביפו   

תגובות  לכתבה זו 0 תגובות  
תגובה לכתבה
שלחו כתבה
הדפסת כתבה
ג'אסיה-אסייתית יפואית
אסיה ביפו העתיקה - מסעדת ג'אסיה
שקד אקספרס
    
כתבה תמונה             
כתבו לנו |  תקנון האתר |  פרסמו אצלנו |  מפת אתר |  קישורים |  כתבים מובילים |