‏יום חמישי ‏25 ‏אפריל ‏2024
הים התיכון
 
המישלמה
 
מפת יפו
 
פורטל יפו  עסקים ביפו  ללקק את האצבעות
ללקק את האצבעות
הברנץ' הזוגי ב"קפה עלמה" עילף את נורית, שלא הצליחה להשאיר מקום לטורט התותים וכדורי השוקולד. לקרוא ולהזיל ריר
 מאת: נורית הוראק
‏יום שני ‏31 ‏ינואר ‏2011. צילומים: נורית הוראק
אח, אילו מתוקים אתם...
אח, אילו מתוקים אתם...
שתף |
 
ארוחת בוקר, כך טוענים רבים, היא הארוחה החשובה של היום. אין עוד דרך טובה להתכונן לקראת הצפוי לנו בשעות הבאות מאשר למלא את קיבתנו בכל טוב, שיספיק לנו עד שעות הצהריים המאוחרות. אבל מה? בפועל, רובנו לא מקשיבים לעצת המומחים ולא אוכלים ארוחת בוקר קבועה או מסודרת. אנחנו חוטפים פרי או יוגורט בדרך לעבודה, מדלגים על ארוחה דשנה, חוסכים קלוריות ומגיעים מורעבים לארוחה העיקרית של היום.

מדי פעם, בימי חופשה או ביום שבו אנו מתחילים סידורים מאוחר, כדאי להתפנק בכל זאת בארוחת בוקר עשירה, ולפי החוויה שעברתי באחרונה, המקום הטוב ביותר לכך באזור תל אביב יפו הוא "קפה עלמה", שמוניטין חוויית ארוחת הבוקר שלו כבר הגיע למרחקים.
 
אנשי הבוקר
אני ושותפתי לארוחה הגענו בסביבות השעה עשר בבוקר ובילינו שעתיים של פינוק ושיחה ערה. במהלך הזמן הזה התמלא המקום כאילו היה מדובר לפחות באחד הבקרים של סוף השבוע. 
במקרה שארוחת הבוקר לא תספיק, תוכלו לקפוץ לקונדיטוריה ולקנות כמה מעדנים כדי לכבד את המשפחה או את העמיתים לעבודה, שיקנאו בבוקר הכיף שלכם. מה יש? גם לכם מגיע. ועשו טובה, ליום אחד, כדאי לשכוח מחישוב הקלוריות


מי הם האנשים האלה? שאלתי את עצמי (תשובה: בעיקר פנסיונרים) ומדוע אינם ספונים באיזה משרד, מרוויחים את היומית שלהם? כנראה שלא רק לנו התחשק בוקר של כיף, אחרי הכול, לכל אחד מגיעה לפעמים בריחה מהשגרה.
 
שקשוקה ידידותית לסביבה  
הלכנו על הבראנץ' הזוגי (79 שקלים) ובזה אחר זה החלו להגיע אלינו המטעמים. שתי קעריות קטנות מלאות במוזלי, קפה ומיץ סחוט, סלסילה עם לחם כפרי וקוראסונים ובורקסים מעשה ידי המאפייה השכנה, "פיס אוף קייק", השייכת לאותם הבעלים. 
גבינות, תרד וברוקולי
גבינות, תרד וברוקולי

בנוסף, קיבלנו סלט עם שדרוג חמוציות כתוספת טעם וצלחת ובה סלטים כמו פלפלים, עגבניות, טונה וגבינות שונות. גולת הכותרת של ארוחת הבוקר הזו הייתה ללא ספק השקשוקה שהגיעה יחד איתה והיא כנראה המנה המומלצת בכל ביקור שלכם במקום. ניתן להזמין את השקשוקה המכונה "שקשוקה ירוקה" גם בנפרד (במחיר של 39 שקלים). 

במנה זו נעדר רוטב העגבניות האופייני לשקשוקה ואותו מחליף רוטב על בסיס חלב, שלושה סוגי גבינות, תרד וברוקולי. הביצים מוגשות מוכנות וקשות בניגוד לשקשוקה רגילה שבה הביצה רכה בדרך כלל. מה שמתקבל הוא מעין פשטידה נוזלית בעלת טעם מיוחד ומשביעה מאוד. 
 
קינוח או ארוחת בוקר?
לסיום, התעקשו לכבד אותנו עובדי המקום במטעמים מהקונדיטוריה הסמוכה, שממנה, כבר ציינו, התפתח בית הקפה. 

כפי שכבר הבנתם, לאור הפינוקים שהמטירו עלינו, היה קשה מאוד לסרב להצעה, וכך יצא שטעמנו טורט תותים, עוגת שוקולד (כל אחת במחיר של 18 שקלים) וכדורי שוקולד (חמישה שקלים לכדור). 

מוניטין שהגיע למרחקים
מוניטין שהגיע למרחקים

השילוב בין מנת הקינוחים לארוחת הבוקר המלאה היה קצת קטלני ולכן לצערנו, נאלצנו להשאיר את רובה של המנה האחרונה בצלחת. 

מסקנה: מומלץ לחלק בין המנות ולהקדיש לכל אחת מהן ביקור נפרד, אחת לארוחת הבוקר הזוגית והשנייה לטעימת עוגות לצד שתייה חמה. 

אם אתם מתלבטים בין ארוחת בוקר לקפה ועוגה, ההמלצה שלי היא לבחור באופציה הראשונה. 

במקרה שארוחת הבוקר לא תספיק, תוכלו לקפוץ לקונדיטוריה ולקנות כמה מעדנים כדי לכבד את המשפחה או את העמיתים לעבודה, שיקנאו בבוקר הכיף שלכם. 

מה יש? גם לכם מגיע. ועשו טובה, ליום אחד, כדאי לשכוח מחישוב הקלוריות.

תגיות:   עסקים ביפו   בתי קפה ביפו     

תגובות  לכתבה זו 0 תגובות  
תגובה לכתבה
שלחו כתבה
הדפסת כתבה
ג'אסיה-אסייתית יפואית
אסיה ביפו העתיקה - מסעדת ג'אסיה
שקד אקספרס
    
כתבה תמונה             
כתבו לנו |  תקנון האתר |  פרסמו אצלנו |  מפת אתר |  קישורים |  כתבים מובילים |