‏יום רביעי ‏24 ‏אפריל ‏2024
הים התיכון
 
המישלמה
 
מפת יפו
 
פורטל יפו  עסקים ביפו  מתוק, טעם החיים
מתוק, טעם החיים
רגע לפני שיום האהבה מסתיים, צאו ללקק שוקולד מהשפתיים בשוק הפשפשים. זה יעשה לכם מתוק גם אחר כך, בין הסדינים
 מאת: אורלי בויום
‏יום שני ‏14 ‏פברואר ‏2011. צילומים: יח"צ
להיות כמו האצטקים
להיות כמו האצטקים
שתף |
 
השוקולד הוא "משקה האלים". הוא מקור השמחה כשיש לנו "מנחוסון" על הלב, הוא מקור האהבה, הכיף והאורגזמה של הפה המתענג על טעמו המתוק והמרגיע. זה לא משנה מה מחקרים יגידו, טוב לבריאות ורע לגיזרה, מקטין סיכוי לשבץ מוחי, מעורר סרוטנין, זה פשוט המתוק המושלם שהמציאו לנו פולי הקקאו הגאונים! 

ועכשיו זה הזמן שבו כל השוקוהוליסטים היפואים יכולים לקחת אנחת רווחה גדולה ולרוץ לאזור שוק הפשפשים, כי השוקולד מחכה רק לכם.
ורצוי שתבואו רעבים, מבסוטים ועם טרנינג – את הג'ינס הצמוד תשאירו להזדמנות אחרת...

 
משפר את הביצועים
ביפו העתיקה, בין כרמים ושדות, עומד לו בית יפואי עם קשתות מתוקות. בתוך המבנה המרשים שהיה בעברו כנסייה ארמנית, הוקם בר שוקולדי "אצטקה בר-שוקולד" על שם האצטקים שהיו מהראשונים שהשתמשו בפולי הקקאו למאכל ולשתייה. האצטקים היו אכלני שוקולד ידועים ואף השתמשו בו כתרופה למחלות שונות, בין היתר לכאב בטן, וכמשקה מעורר שנותן אנרגיה וחיוניות לכל השותה אותו ולחיי סקס מענגים. 

מאמריקה הדרומית, השוקולד נדד לכל ארצות העולם עד שהגיע ליפו. "בת זוגתי מאיה, באה מרקע של מסעדנות ושוקולד ואני מתחום העסקים", מספר יונתן שוורצמן על העבודה עם מאיה מורנו היק איתה הקים את ה"אצטקה שוקולד בר".
 
תופסים ראש עם קוקטייל שוקולד
ואכן, במתחם בר השוקולד הצליחו להפוך את השוקולד לשחקן ראשי ולשחקן חיזוק כאחד, כשלצד מנות השוקולד יש גם הפתעות לסועדים. "מיום חמישי ועד לשבת אנחנו מוציאים מפל שוקולד גדול ונותנים לסועדים לשתות ממנו ממש כמו האצטקים ששתו שוקולד. 
האצטקים היו אכלני שוקולד ידועים ואף השתמשו בו כתרופה למחלות שונות, בין היתר לכאב בטן, וכמשקה מעורר שנותן אנרגיה וחיוניות לכל השותה אותו ולחיי סקס מענגים

בערב יש גם קוקטיילים של שוקולד וטעימות שונות לאורך היום, כמו למשל מהמרשמלו שלנו". מאיה ויונתן איגדו מספר קונדיטורים וטבחים שמכינים את השוקולד והמרציפנים ויצרו תפריט המשלב בין מנות מתוקות ומעוררות תיאבון, כמו למשל החלום האצטקי שהוא פנקייק ענק מלא תוספות, לבין ארוחות בוקר וברוסקטאות למיניהן.
 
שוקולד כמוביל חברתי
בעברם, מאיה ויונתן עסקו בפעילות חברתית והיו ממקימי "מרכז ברירה", מרכז חברתי התנדבותי בירושלים העוסק בהתנדבות למען הקהילה. "החלום הבאמת גדול שלנו זה להפוך את הבר האצטקי לסוג של מרכז תרבות מתוך רצון לתת גם אימפקט חברתי ליפו. 
לצלול אל ממלכת השוקולד
לצלול אל ממלכת השוקולד

אז בינתיים פנינו לבתי ספר לעיצוב ואמנות כדי להזמין אמנים חדשים להציג בגלריה שלנו ואנחנו מעוניינים באמנים ואמנים מהתחומים השונים שיבואו גם להופיע כאן ברחבה שלנו".

מעבר לגלריה ולהופעות, ה"אצטקה שוקולד בר" אף מקימה בקרוב קבוצת תיאטרון קהילתית. "סדנת האמן שלנו תתקיים ביום שבת ה-19.2 בשעה 17:00, כאשר במהלכה האמנית ירדן שוורצמן תציג בפני הקהל את עולם התיאטרון באמצעות תרגילים בשיתוף הקהל. 

הסדנה בעצם תהיה מעין חשיפה לפתיחה של התיאטרון הקהילתי שלנו שיורכב מאנשי הקהילה של יפו. הקבוצה תיפגש פעם בשבוע למשך כשלוש שעות למספר חודשים, כשפרויקט הגמר שלהם יוצג במסגרת אירועי אצטקה".

בנוסף, מבטיחים לי מקימי האצטקה, במהלך החודשים הקרובים ייפתחו במקום מגוון נרחב של אירועים ופרויקטים קהילתיים מתוך העקרון של לשלב בין המתוק לתרבות וקהילה. 

בינתיים, בזמן שהמקום הופך למרכז תרבות מיוחד ומתוק, אתם מוזמנים להיכנס לממלכת השוקולד, לצלול פנימה למנות השונות, וכן, ללגום ממפל השוקולד ולדמיין לשנייה שאתם לוגמים ממשקה האלים ומסוגלים לעשות הכול. והעיקר, שיהיה לכם מתוק בנשמה, בפה ובלב.

לפרטים נוספים על אצטקה שוקולד בר-לחצו כאן

תגיות:   מסעדות ביפו   שוקולטרייה ביפו   אוכל ביפו   בילויים ביפו  

תגובות  לכתבה זו 4 תגובות  
תגובה לכתבה
שלחו כתבה
הדפסת כתבה
 1.  מממממממ...
מתי, יפו, (14/02/2011)
 2.  הייתי שם, זה באמת מדהים
יאירה, צפון, (14/02/2011)
 3.  שוקולטרייה?
מוטי, יפו, (14/02/2011)
 4.  למוטי
סטפן, יפו , (14/02/2011)
ג'אסיה-אסייתית יפואית
אסיה ביפו העתיקה - מסעדת ג'אסיה
שקד אקספרס
    
כתבה תמונה             
כתבו לנו |  תקנון האתר |  פרסמו אצלנו |  מפת אתר |  קישורים |  כתבים מובילים |