‏יום חמישי ‏25 ‏אפריל ‏2024
הים התיכון
 
המישלמה
 
מפת יפו
 
פורטל יפו  עסקים ביפו  יש מקום לכולם
יש מקום לכולם
טברנה, ג'אז, סושי ופבלובה. הכול מכל בקפה יפו, בית קפה ומסעדה בלב הפשפשים, אקלקטי לפגישות משפחה וגם עסקים
 מאת: נורית הוראק
‏יום ראשון ‏20 ‏פברואר ‏2011. צילומים: נורית הוראק
הסושייה של יפו
הסושייה של יפו
שתף |
 
יזמות אמיתית היא להביט על משהו קיים ולדמיין אותו כמשהו אחר לגמרי. אורנה וניר גבעון, תושבי יפו זה שנים רבות, נהגו כיזמים כשהפכו חנות עתיקות במיקום מרכזי, ברחוב עולי ציון 11, סמוך לשוק הפשפשים, לבית הקפה "קפה יפו" שלא מתפקד רק כמסעדה, אלא גם כמתחם שלם של בילוי ותרבות. 

המקום המרווח בעל התקרה הגבוהה מעוצב ברהיטים מהשוק ומזמין את אורחיו לשבת גם במושבים מחוץ לבית הקפה ולספוג את האווירה.

 
הכול מהכול
התפריט של בית הקפה ניתן להגדרה כ"הכול מהכול". כאן תוכלו למצוא מגוון מאכלים שמתאימים לכל טעם ולכל מצב רוח: ארוחות בוקר, כריכים, טוסטים, סלטים, מרקים, דגים, פיצות מסוגים שונים, פסטות מגוונות ושלל קינוחים. המקום גם מציע מבחר של סושי כשר תחת המותג "סושי יפו". התפריט האקלקטי מתאים לאווירת השוק התוססת ורבת הפנים ומצליח להתאים את עצמו לכל אחד ואחד. 
הסושי עצמו טעים, אך לא כזה שמסוגל להתחרות עם הסושיות המתמחות בז'אנר מתל אביב השכנה מהצפון, ועל כן אגדיר אותו כסושי ברמה מעט חובבנית

בחרנו בארוחת סושי שהורכבה מקומבינציית סושי צמחונית ומקומבינציית המקום. בצהריים מציע "קפה יפו" ארוחת סושי הכוללת מנות ראשונות. ביום בו הגענו, המנות הראשונות האסיאתיות לא היו זמינות וחבל, שכן הן היו יכולות להיות תוספת נהדרת לארוחה. הסתפקנו, לא בלי אכזבה כלשהי, בסלט ירוק סטנדרטי ובמרק ירקות שזכה למחמאות מצד שותפתי לארוחה. 

מבחר סושי. חביב ולא יקר
מבחר סושי. חביב ולא יקר
הסושי עצמו טעים, אך לא כזה שמסוגל להתחרות עם הסושיות המתמחות בז'אנר מתל אביב השכנה מהצפון, ועל כן אגדיר אותו כסושי ברמה מעט חובבנית. בהשוואה לסושיות המתחרות, המנה אינה יקרה ומציעה מבחר גדול ומשביע. 

מחוסר מסעדות נוספות באזור המתמחות בחטיף היפני, הסושי ב"קפה יפו" הוא אופציה טובה, אם אתם כמהים למנה האסייאתית ולא מוצאים משהו אחר בתפריט העשיר של המקום.
 
הפתעה בסוף הארוחה
ההפתעה הגדולה של הארוחה שלנו באה ממקום לא צפוי, הקינוח. בחרנו, בהמלצת המלצרית החביבה בפבלובה (35 שקלים), אותה אני שמחה להכתיר כאחת ממנות הקינוחים הטובות ביותר שאכלתי באזור. 

פבלובה היא מנה שיש להמר עליה ורבים המקומות שמגישים אותה בצורה סתמית משהו, שמשאירה את המזמינים מאוכזבים בסוף הארוחה. אך לא כך ב"קפה יפו". 

כאן, המנה משודרגת בכמה רמות בעיקר בזכות הגלידה המשובחת המוגשת יחד איתה. הגלידה המוכנה במקום, בלטה בחתיכות פירות יער ששולבו בה, הספיקה לשניים ועשתה בהחלט חשק לעוד. 

פבלובה משודרגת בגלידה
פבלובה משודרגת בגלידה
הבעיה היחידה הייתה שבשלב זה היינו כל כך שבעות מהארוחה המלאה, שאפילו את ההצעה המפתה לטעום טעימות מגלידות נוספות המוכנות במקום לא יכולנו לקבל. אך אם רמתן שווה לזו שניסינו, בהחלט אפשר לראות במקום פוטנציאל לטעימות גלידה.
 
לא רק בית קפה  
כבר כתבתי על "קפה יפו" שהוא מבקש להיות יותר מבית קפה-מסעדה. ואכן, שלל הופעות ואירועים נערכים במקום. ההופעות עצמן, מגוונות לא פחות מהתפריט וכוללות את בוגרת כוכב נולד (מאיה רוטמן) לצד הופעת טברנה יוונית, ג'אז, ביטלס וגם משירי דילן. המקום פתוח לאירועים רבי משתתפים וגם מציע השלמות חברתיות בדמות סיורים והרצאות.

נדמה שבעלי המקום מבקשים להפוך למוסד יפואי ולא מסתפקים במיקום מרכזי ובתפריט עשיר. אחת הדרכים לעשות זאת כנראה היא בפנייה אל כמה שיותר אנשים ובשילוב של כמה שיותר טעמים וסגנונות. 

למי שאוהב מקומות אקלקטיים, "קפה יפו" מתאים. אם אתם מחפשים מסעדה באזור לצורך פגישה משפחתית או חברית רבת משתתפים שבה לכל אחד טעם משלו, "קפה יפו" יענה על מטרתכם.

תגיות:   מסעדות ביפו   בתי קפה ביפו  

תגובות  לכתבה זו 2 תגובות  
תגובה לכתבה
שלחו כתבה
הדפסת כתבה
 1.  הקינוח באמת מרשים
רויטל, יפו, (21/02/2011)
 2.  מי אוכל סושי במקום כזה?
דניאלה, תל אביב, (21/02/2011)
ג'אסיה-אסייתית יפואית
אסיה ביפו העתיקה - מסעדת ג'אסיה
שקד אקספרס
    
כתבה תמונה             
כתבו לנו |  תקנון האתר |  פרסמו אצלנו |  מפת אתר |  קישורים |  כתבים מובילים |