‏יום שלישי ‏19 ‏מרץ ‏2024
הים התיכון
 
המישלמה
 
מפת יפו
 
כמו בבית
פשטידות, קציצות וטורטיות מחומרים טבעיים אורגניים במטבח של נלי בשוק הפשפשים, ואווירה שלווה ורגועה שתמיס גם את הלקוחה הכי זעופה
 מאת: ימית הגר
‏יום חמישי ‏09 ‏יוני ‏2011. צילומים: נעמה גונצ'רובסקי
המטבח של נלי. רגוע ושקט
המטבח של נלי. רגוע ושקט
שתף |
 
מבט מזיל ריר מבפנים
מבט מזיל ריר מבפנים
זה משמח אותי בצורה מיוחדת להגיע למקומות קטנים. מקומות כאלו תמיד נותנים את התחושה שהיה למישהו חלום לפתוח מקום קטן והנה הוא התגשם. מישהי שחלמה על בצקים ופתחה פינה קטנה, מישהי שרצתה להעביר את הימים שלה במקום כזה, ואנחנו רק עוברים שם, טועמים והולכים.

תמיד זה מורגש מעט כמו חו"ל, כמו בסרטים, כמו בכפר, קצת כמו בבית. כזה בדיוק הוא המקום של נלי. 

הכול מוקפד, הכול יפה, עד לפרטים הקטנים, הקירות צבעוניים, צנצנות מסודרות על המדפים ואפשר אף להציץ פנימה למטבח דרך הדלת השקופה.

כוס קפה ופאי אגסים
לפני הכול, המקום מרגיע. נלי מסתובבת שם עם נעליים שקטות במיוחד ומרחפת משולחן לשולחן, מהמטבח לוויטרינה, מלקוח ללקוח ומשום מה מצליחה עדיין להיות רגועה למרות שלא מניחים לה לרגע.

כשנכנסנו זו הייתה הוויטרינה הצבעונית שמשכה את תשומת לבי. מיד ניגשתי אליה, עוד לפני שאמרתי שלום, ושלפתי את האף קדימה. היו שם פשטידות צבעוניות, קציצות אפויות ומאודות, סלטים וטורטיות. וכמובן היו עוגות, עוגיות ושוקולד וגם פאי אגסים שחיכה רק לי.

בדרך לשם פחדתי שלא יהיה קפה ודמיינתי כל מיני מיצי עשבי חיטה, אבל היה קפה טעים, רותח ומצוין. הצלמת היקרה שלי שתמיד מבקשת חלב סויה וחצי מהפעמים מתאכזבת הייתה מרוצה אף היא.

המנות אצל נלי מורכבות מרכיבים טבעיים ואורגניים (ללא ריסוס, ללא חומר משמר). היא לא חובבת חומרים משמרים, צבעי מאכל וטיגון, וכך היא גם מבשלת. 

שנים היא עוסקת בסדנות בישול בריא (מהסוג הטעים) ועכשיו אפילו העוף שלה הוא ללא אנטיביוטיקה, הקמח הוא מלא ויש מנות עם שמן קוקוס לאלו שמחרימים חמאה.

למה לא הזמנתי מוזלי?
אני הזמנתי את ארוחת הבוקר עם הפריטטה. הפריטטה שלי הייתה אפויה ומלאת ירקות ומוצרלה. היא הייתה מאוד קלילה, לא תפוחה מדי, שחומה ולגמרי משביעה. סלט ירוק עם גרעינים וצנוניות ישב לידה. 
מבט על ארבע מבחוץ
מבט על ארבע מבחוץ

קיבלתי גבינות עיזים טעימות, זיתים, טחינה ירוקה עם נענע, חמאה (לשמחתי הרבה), ריבה, מיץ תפוזים-גזר שהיה קר ונהדר ולחם טעים מהסוג הבריא. בפה מלא הבטתי במישהו שהזמין מוזלי וקצת רציתי להתחיל את הבוקר מההתחלה ולהזמין מוזלי.

הצלמת שישבה מולי ובהתה במנה שהייתה רק שלי הזמינה טורטיית ירקות (קמח מלא אורגני) שהגיעה עם סלט לצידה. 

יש גם טורטיות עם עוף ובנוסף יש מנות רציניות לצהריים או ערב כמו עוף בתנור וקציצות עוף מאודות עם ירקות בתנור. גם הטורטייה הייתה טעימה, טרייה ומאורגנת. לא נטפה, לא עשתה בעיות ונאכלה עד תום.

חצי מהאנשים שנכנסו באו לקחת טייק אווי של כל המאכלים, וגם הלקוחה הרגזנית ביותר לא הצליחה להשפיע על הרוגע של נלי ועל האווירה, הנעימות של נלי המיסה גם אותה.

פאי האגסים היה טעים ומתוק בדיוק במידה. בדרך חזרה הביתה קניתי הרבה חמאה, כמה אגסים ושקדים טחונים והכנתי פאי שלם רק לעצמי.

לפרטים נוספים: www.nelly-kitchen.co.il

תגיות:   עסקים ביפו   אוכל ביפו   המטבח של נלי  

תגובות  לכתבה זו 8 תגובות  
תגובה לכתבה
שלחו כתבה
הדפסת כתבה
 1.  ימים טובים הגיעו
דניאל, יפו, (09/06/2011)
 2.  חחח ענק!
ניר, יפו, (09/06/2011)
 3.  סופסוף ביפו
מיה, (10/06/2011)
 4.  כתובת
סיוון, (16/06/2011)
 5.  כתובת המסעדה
ימית, יפו, (30/06/2011)
 6.  הכתובת הנכונה
יייי, (01/07/2011)
 7.  זה לא קדם מספר 60??? (לת)
פליאה, (01/07/2011)
 8.  יהודה מרגוזה 28
המטבח של נלי, יפו, (18/07/2011)
ג'אסיה-אסייתית יפואית
אסיה ביפו העתיקה - מסעדת ג'אסיה
הזדמנות ראשונה
חנות מעצבים צעירים במתחם התחנה
    
כתבה תמונה             
כתבו לנו |  תקנון האתר |  פרסמו אצלנו |  מפת אתר |  קישורים |  כתבים מובילים |