‏יום חמישי ‏18 ‏אפריל ‏2024
הים התיכון
 
המישלמה
 
מפת יפו
 
פורטל יפו  עסקים ביפו  דירות ביפו במחיר מסובסד
דירות ביפו במחיר מסובסד
במסגרת פרויקט דיור בהישג יד לצעירים, סטודנטים ומשפחות צעירות תציע העירייה קרוב לאלפיים יחידות דיור במחיר מסובסד שיוקמו במתחם הגדנ'ע ובמתחם נס לגויים.
 מאת: מערכת הפורטל
‏יום שלישי ‏12 ‏אוגוסט ‏2008.
המבללה האקדמית במתחם נס לגויים
המבללה האקדמית במתחם נס לגויים
שתף |
ראש עיריית תל-אביב יפו, רון חולדאי, הורה לקדם 2 תכניות שכוללות קרוב לאלפיים יחידות דיור במתחם נס לגויים בדרום מזרח העיר תל אביב ובמתחם הגדנ'ע ביפו, זאת במסגרת דיור בהישג יד לצעירים, סטודנטים ומשפחות צעירות.

ראש עיריית תל-אביב יפו, רון חולדאי, הורה לקדם 2 תכניות שכוללות קרוב לאלפיים יחידות דיור במתחם נס לגויים בדרום מזרח העיר תל אביב ובמתחם הגדנ'ע ביפו, זאת במסגרת דיור בהישג יד לצעירים, סטודנטים ומשפחות צעירות.
החלטת ראש העירייה באה על רקע המלצות של הוועדה למציאת פתרונות דיור בהישג יד, בראשותו של סגן ראש העירייה, ארנון גלעדי, שעל הקמתה הורה חולדאי לפני כשמונה חודשים.

הצוות שעבד במהלך שמונת החודשים האחרונים אסף מידע אודות מתחמים מוצעים לדיור בהישג יד בעיר, קיים ישיבות עבודה והתייעצות רבות עם כל צוותי התכנון במינהל ההנדסה, בעלי תפקידים נוספים כגון מנהל אגף הנכסים, היועצת המשפטית לוועדה המקומית לתכנון ובנייה, מנהלת תכנית השימור, מנהלת החברות העירוניות, מנכ'ל חלמיש, מנכ'ל מכללת תל-אביב- יפו לשעבר, מנכ'ל המישלמה ליפו, התאחדות הקבלנים, התאחדות איגודי סטודנטים, מנהלת תחום אכלוס במשרד הבינוי והשיכון ועוד.

בנוסף נבדקו הקריטריונים של זכאות לסיוע בשכר דירה ולסיוע בהלוואות משכנתא של משרד הבינוי והשיכון, היום ובעבר, והוועדה המליצה על מספר קריטריונים:
- תושבי תל-אביב-יפו: מינימום 3 שנים ותק כתושב תל אביב יפו לפי תעודת תושב.
- הכנסה: עד משכורת ממוצעת במשק, לפי תלושי משכורת או דו'חות מס. רף נמוך יותר ייקבע בפרויקטים מיוחדים.
- אין בעלות על דירה אחרת: ייבדק לאחר הזכייה על ידי מאגר מידע של משרד השיכון.
- ילדים בגיל בית ספר: יינתן ניקוד נוסף למשפחות עם ילדים בגיל בית הספר, אך אחוז מסוים של דירות יוקצו לצעירים ללא ילדים, במיוחד בפרויקטים בבנייה גבוהה וצפופה.

הוועדה העלתה את הרעיון כי העירייה תקדם פרויקטים של דיור בהישג יד בקרקע עירונית המיועדת למגורים, או קרקע בבעלות משותפת עם מינהל מקרקעי ישראל. לאחר בדיקה נבחרו 2 מתחמים בבעלות ממ'י או בבעלות משותפת של ממ'י (מינהל מקרקעי ישראל) עם עיריית תל אביב- יפו לשילוב דיור בהישג יד:

1. מתחם הגדנ'ע : ממוקם על קרקע ממ'י וכולל הקמת כ- 450 יחידות דיור במבנים נמוכים צמודי קרקע. התכנית כוללת פינויים, שחלקם כבר בוצעו וחלקם מתוכננים. התכנית הינה בתוקף משנת 1999, אך טרם מומשה או שווקה. לאחרונה חלמיש רכשה את הקרקע מהמנהל. בנוסף לקרקע השייכת למינהל מקרקעי ישראל, לעירייה יש במתחם הגדנ'ע מגרש עם זכויות ל 24 יחידות דיור.

2. מתחם נס לגויים: הקרקע הינה ברובה בבעלות המנהל וחלקה הקטן בבעלות פרטית. התכנית (משנת 1993) כוללת הקמת 1,200 יחידות דיור במבנים בני 3-7 קומות וקוטג'ים צמודי קרקע. מימוש התוכנית דורש פתרון לדיירים ועסקים הנמצאים כיום על השטח.
במתחם נס לגויים התכנית כוללת הקמת 1,200 יחידות דיור במבנים בני 3-7 קומות וקוטג'ים צמודי קרקע. מימוש התוכנית דורש פתרון לדיירים ועסקים הנמצאים כיום על השטח.

לאור זאת המליצה הוועדה לעודד מהלכים מול מינהל מקרקעי ישראל לקידום פרויקט המתחמים בבעלותה בדרום העיר ובמזרחה, וכאמור ראש העירייה קיבל את המלצתם והורה על קידום הפרויקטים.

התכנית מצטרפת ליוזמה של סגן ראש העירייה, ארנון גלעדי, להגברת האכיפה על משרדים הממוקמים בבנייני מגורים ללא היתר מהקומה הראשונה ואילך, מתוך מטרה להגדיל את מלאי הדירות המיועדות למגורים ובכך להוזיל את תעריפי השכירות. בעירייה מעריכים כי מדובר באלפי יחידות דיור. יש לציין כי הועדה המקומית לתכנון ובניה תדון בקרוב בנושא ובהחמרת הקריטריונים לאישור משרדים בבנייני מגורים.
 

תגיות:   נדל"ן ביפו   פיתוח יפו  

תגובות  לכתבה זו 5 תגובות  
תגובה לכתבה
שלחו כתבה
הדפסת כתבה
 1.  מידע נוסף
ג'ני, יפו, (11/10/2009)
 2.  נס לגויים
אנט, hpu, (09/01/2010)
 3.  הנושא בבדיקה
מערכת הפורטל, יפו, (12/01/2010)
 4.  האם אפשר לפרסם מפה שתראה את הרחובות שכלולים במתחם
זיו, יפו, (18/01/2011)
 5.  ומה עם מי שכבר גר שם?
יויו, יפו, (25/04/2012)
החברה מס' 1 לשיווק מגרשים ונכסים מורכבים
לקהל קוראינו - קטגורית המכרזים עברה כתובת
    
כתבה תמונה             
כתבו לנו |  תקנון האתר |  פרסמו אצלנו |  מפת אתר |  קישורים |  כתבים מובילים |