‏יום שישי ‏26 ‏אפריל ‏2024
הים התיכון
 
המישלמה
 
מפת יפו
 
פורטל יפו  עסקים ביפו  אבראג' בעתיקה
אבראג' בעתיקה
סביצ'ה מרענן, קלמארי פריך ונגיעה רומנטית בישיבה מול הים הופכים את אבראג', מסעדה חדשה בעתיקה, לאחד המקומות השווים בעיר
 מאת: הילה שבתאי
‏יום שישי ‏14 ‏אוקטובר ‏2011. צילומים: פורטל יפו
שתף |
 
בכיכר קדומים, בין שלל גלריות ובסמוך לכנסיית סנט פטרוס, נפתחה בחודש שעבר מסעדת אבראג', ביסטרו ים תיכוני באווירה קוסמופוליטית.
 
אבראג', פרי שיתוף הפעולה בין איש העסקים וחובב האוכל מוטי סטרוקובסקי ואושיית הלילה התל אביבי, אילן מזור, היא פנינה קולינרית במיקום הורס. המבנה ההיסטורי בן מאה השנים מאובזר בקירות אבן אותנטיים וקשתות צבעוניות עוד מתקופת התורכים, ומשרה תחושה של חופשה. 

במקום שלושה אזורי ישיבה שונים - החצר החיצונית, החלל הפנימי והאטרקציה המרכזית: המרפסת שמציעה דיל מפתה של בריזה נעימה ונוף מרהיב לים.
 
שמה של המסעדה נגזר משני מונומנטים מרכזיים ביפו העתיקה: גשר המשאלות, המעוטר בשנים עשר המזלות ומזרקת המזלות של גלבר, גבעולי וגיל, הסמוכה. המזרקה, שלתוכה נהוג לזרוק מטבע, מחדדת את היופי האירופי בו ניחנה הכיכר ומוסיפה לאבראג' טאץ' רומנטי בשעות הערב.
 
בין המנות שאסור לכם לפספס נמצא הסביצ'ה: דג מוסר, פלפלים ועשבי תיבול. עדין, חמצמץ ומרענן. גם הקלמארי הפריך יעשה לכם טוב, עם כמה טיפות לימון וטבילה קלה בצזיקי המוגש לצידו
טכניקות בישול מעורבות
התפריט שנמצא בימים אלה בהרצה וצפוי לעבור מקצה שדרוגים ותוספות, מתבסס על מנות ים תיכוניות, בכיכובם של פירות ים ודגים היישר מהרשת היפואית. גם האוויר והיבשה מיוצגים בכבוד עם מגוון מנות חמות וטריות של עוף, בשר וירקות מהמובחרים שמציע השוק המקומי. בולט בכל המנות הוא המש-אפ המוצלח של טכניקות הבישול והשראות התיבול ממדינות חופי הים התיכון דוגמת יוון ותורכיה, לצד טעמים המאפיינים את המטבח הערבי.
 

הפיתות והסלטים המוכרים מהמסעדות המזרחיות, מופיעים כאן עם הישיבה בגרסתם היאפית: פוקצ'ה הנאפית במקום, משודרגת בהפתעות של עשבי תיבול וצימוקים ולצידה מגוון מטבלים דוגמת שום קריספי בקונפי, פסטו וסלסה.
 
בין המנות שאסור לכם לפספס נמצא הסביצ'ה: דג מוסר, פלפלים ועשבי תיבול. עדין, חמצמץ ומרענן. גם הקלמארי הפריך יעשה לכם טוב, עם כמה טיפות לימון וטבילה קלה בצזיקי המוגש לצידו. בעיקריות בולטת מחבת לוהטת של פירות ים. שווה לנסות את נתחי האנטרקוט.
כל המנות מוקפדות, נדיבות ומוגשות בצורה יפה כך שגם העין שבעה.
 
למשכימי קום, באבראג' מגישים גם ארוחות בוקר עד השעה  12:00החל מישראלית עשירה, דרך פריטטה ספרדית וכלה בקונטיננטלית עם לחמי ארטיזן טריים.
 
באבראג' תוכלו גם לקיים אירועים שונים. בין אם מדובר בערב חברה, אירוע משפחתי, יום הולדת או אירוע סגור לאורחים. החדר הפרטי מתאים לעד  50אורחים באווירה אקסקלוסיבית.
 
המיקום החד פעמי, השקט, התפריט העשיר והשירות המצוין - כל אלה הופכים את אבראג' לברירה הטבעית של פסק זמן, באזור בו כל שאדם מבקש הוא להישאר רק עוד רגע אחד.

לפרטים על מסעדת אבראג' - לחצו  כאן

תגיות:   מסעדות ביפו   מקומות בילוי ביפו     

תגובות  לכתבה זו 0 תגובות  
תגובה לכתבה
שלחו כתבה
הדפסת כתבה
הזדמנות ראשונה
חנות מעצבים צעירים במתחם התחנה
גלריה לקרמיקה בשוק הפשפשים
    
כתבה תמונה             
כתבו לנו |  תקנון האתר |  פרסמו אצלנו |  מפת אתר |  קישורים |  כתבים מובילים |