‏יום שישי ‏26 ‏אפריל ‏2024
הים התיכון
 
המישלמה
 
מפת יפו
 
פורטל יפו  עסקים ביפו  סדנת "שיחות עיצוב"
סדנת "שיחות עיצוב"
בהשתתפות: אילנה גור, אילן פיבקו ואיילה צרפתי
 מאת: מערכת הפורטל
‏יום שלישי ‏21 ‏פברואר ‏2012.
מוזיאון אילנה גור
מוזיאון אילנה גור
שתף |
 
סדנת "שיחות עיצוב"
מנחה: ד"ר דניאלה אוהד - חוקרת תולדות העיצוב ומומחית בינלאומית לאספנות עיצוב.
בהשתתפות: אילנה גור, אילן פיבקו ואיילה צרפתי.

'שיחות עיצוב' הן הזדמנות נדירה לאדריכלים, מעצבים, סטודנטים לעיצוב וקהל שוחר תרבות, אמנות ועיצוב לפגוש את האדריכל אילן פיבקו, את המעצבת איילה צרפתי ואת האמנית אילנה גור במסגרת סדנת השתתפות פעילה באווירה אינטימית במוזיאון אילנה גור. 
הסדנה תכלול ארבעה מפגשים בהם יזכו המשתתפים לדבר 'פנים אל פנים' עם אנשי המקצוע המובילים בתחומם, לשאול אותם שאלות אישיות, ללמוד מהם על הטרנדים החמים בעיצוב ואדריכלות בעולם ולהיחשף לסיפורי ההצלחה האישיים של כל אחד מהם ממקור ראשון.

הסדנה פותחת דלת להיכרות עם שלושה אנשי תעשייה מובילים בתחומם בארץ ובעולם אשר אינם מרבים להיחשף לקהל הרחב ובמסגרתה יתקיים דיאלוג פעיל בין המשתתפים לבין אנשי המקצוע. המפגשים יתקיימו באווירה אישית על כוס קפה בבית יפואי עתיק ובמסגרתם יענו פיבקו, צרפתי וגור על שאלות הקהל, יחשפו אותו לטרנדים בעולם העיצוב והאדריכלות הישראלי והעולמי ויספרו, כל אחד בתחומו, על הדרך האישית שלהם להצליח במשימה הכמעט בלתי אפשרית, כיצד הופכים את האהבה והתשוקה לעיצוב ואסתטיקה לסיפור הצלחה.
 
המפגשים יערכו במוזיאון אילנה גור הממוקם במבנה עתיק בן 270 שנה ששימש כחאן היהודי הראשון לעולי הרגל לארץ הקודש וכנקודת אחיזה לראשוני העולים לארץ ישראל לפני קום המדינה. אוספי המוזיאון מכילים למעלה מ-500 יצירות של אמנות ישראלית, בינלאומית ואותנטית לצד עבודותיה של האמנית-האספנית. 
המפגשים ייערכו בחלל המוזיאון
המפגשים ייערכו בחלל המוזיאון

לאילנה גור כאספנית העדפה ברורה ליצירה בעלת מודעות עצמית, חברתית ו/או פוליטית גבוהה. האמנות הכוחנית המביעה עצמה באמצעים אבסטרקטיים-מושגיים מיוצגת על ידי יצירתם משנות ה-70 של פנחס כהן-גן ויהושע נוישטיין. אמנות שכלתנית וניסיונית באה לידי ביטוי בקרב אמנים כיעקב אגם, סוטו ואוסוולדו רומברג ואמנות פיגורטיבית במהותה, כנה וחריפה נראית ביצירותיהם של יגאל תומרקין ופסי גירש. על אף האקלקטיות לכל חלל אופי מיוחד משלו.

במהלך הסיור נחשף הקשר בין המוצגים השונים, תוך תשומת לב להיסטוריה של המבנה העתיק, לסיפור האישי של אילנה גור וליצירות עצמן. בכל חדר ממוקמות יצירות ממקומות ומזמנים שונים, וכל יצירה נושאת תוכן ייחודי ומאחוריה מסתתר סיפור עצמאי וקסום. ייחודו של המוזיאון נובע מההקשרים הבלתי צפויים המיוצרים על-ידי האמנית-אספנית, הן ברמה הנושאית והן ברמה הויזואלית. הדיאלוג בין החפצים המתכתבים זה עם זה הוא שיוצר את הצירוף המפתיע והשונה של אוסף המוזיאון. 

התפיסה ההוליסטית של המוזיאון מצליחה להפיל את החומות המפרידים בין התחומים השונים על ידי שילוב תולדות האמנות, יחד עם עיצוב והיסטוריה ובכך היא מצליחה ליישם את רעיון האמנות כדרך חיים.

הסדנה תכלול סדרה של ארבעה מפגשים:
במפגש הראשון יתארח במוזיאון האדריכל אילן פיבקו שינהל דיאלוג פתוח עם המשתתפים בנושאים הקשורים לאדריכלות, עיצוב, בנייה עירונית ונושאים נוספים שיעלו במסגרת הדיון וקשורים לתחום עיסוקו.

במפגש השני תתארח איילה צרפתי, מעצבת המנורות הבינלאומית המובילה בישראל ותדבר עם המשתתפים על הצעדים בדרך להצלחה, על הדרכים לשווק את המוצר בזירה העולמית וגם על טרנדים וחידושים בתחומי העיצוב בהם מתעסקת צרפתי.

במפגש השלישי יפגשו המשתתפים את אילנה גור, מייסדת המוזיאון ויוכלו לשאול אותה שאלות הנוגעות לקריירה הבינלאומית שלה, למוזיאון ולתחומי אמנות נוספים בהם היא עוסקת.

המפגש הרביעי והמסכם יוקדש כולו לסיור מודרך במוזיאון שיתנהל על ידי מדריכת אמנות מקצועית. במהלכו יוכלו המשתתפים להתרשם מהיצירות במוזיאון ולהחליף חוויות ורשמים מהמפגשים הקודמים.

המפגשים יערכו בימי ראשון בשעה 19:30 במוזיאון 'אילנה גור' ביפו העתיקה בתאריכים 4.3.2012 (מפגש עם אילן פיבקו), 11.3.2012 (מפגש עם איילה צרפתי), 25.3.2012 (מפגש עם אילנה גור), 1.4.2012 (סיור מודרך במוזיאון עם אמנית מקצועית).
אורך כל מפגש יהיה כשעה וחצי.
להרשמה יש לפנות למעיין ירונסקי.  - events@ilanagoor.com

תגיות:   מוזיאון אילנה גור   מוזאון אילנה גור   סדנה ביפו   אמנות ביפו   אדריכלות ביפו   עיצוב ביפו  

תגובות  לכתבה זו 0 תגובות  
תגובה לכתבה
שלחו כתבה
הדפסת כתבה
יריד תוצרת הארץ
קיבוץ גלויות של טעמים,אוספים ומוצרים
החברה מס' 1 לשיווק מגרשים ונכסים מורכבים
    
כתבה תמונה             
כתבו לנו |  תקנון האתר |  פרסמו אצלנו |  מפת אתר |  קישורים |  כתבים מובילים |