‏שבת ‏20 ‏אפריל ‏2024
הים התיכון
 
המישלמה
 
מפת יפו
 
פורטל יפו  עסקים ביפו  אגדת שלושה וארבעה (מיליון)
אגדת שלושה וארבעה (מיליון)
במסגרת הפעילות הנדלנ"ית רבת השנים שלנו ביפו, שמנו לב לשתי תופעות חדשות ושונות זו מזו, המרבות לחזור על עצמן לאחרונה במסגרת מכירת נכסים ביפו, בשני טווחי מחירים
 מאת: אריה שפר
‏יום חמישי ‏27 ‏מרץ ‏2014.
שלושה מיליון זה לא כסף
שלושה מיליון זה לא כסף
שתף |
 
שלושה מיליון ( "תלאתה") מספר המזל (כנראה) שבוחרים לעצמם בעלי הנכסים ביפו
בעלי הנכסים ביפו, בעיקר אלו שאינם מוכרים דירות באופן קבוע, מצאו מחיר מטרה אותו הם מבקשים בבטחון עצמי מופגן, בלי שום "מיצמוץ" וכמו מתוך גישה כללית שהם בכלל עושים טובה שהדירה שלהם עומדת למכירה
התופעה הראשונה – הערכת שווי עצמית של המוכרים החוזרת על עצמה, בלי קשר של ממש לשווי הנכס.
בעלי הנכסים ביפו, בעיקר אלו שאינם מוכרים דירות באופן קבוע, מצאו מחיר מטרה אותו הם מבקשים בבטחון עצמי מופגן, בלי שום "מיצמוץ" וכמו מתוך גישה כללית שהם בכלל עושים טובה שהדירה שלהם עומדת למכירה.
מחיר הנכס שלהם עומד על לא פחות משלושה מיליון ₪ (תלאתה - בערבית).
שלושה מיליון או לא מוכר
שלושה מיליון או לא מוכר
דירה של 60 מ"ר משעממת עם כניסה משותפת חרבה? שלושה מיליון.
מבנה לא חוקי עם גגות אסבסט הצמוד לבית מט ליפול? תלאתה.
לא רוצה? אל תקנה (ובאמת לא קונים).
לא שמדובר באנשים עם כוונות לא הגונות , אבל חוסר הבנה כזה במחירי השוק הריאליים מונע כל אפשרות לשווק את הנכס, והסיכוי למצוא לו קונה במחיר מופקע שואף לאפס.
למה?
כי הוא פשוט לא שווה את הסכום הנדרש, אין לו יחוד של ממש, ואפשר למצוא נכסים הרבה יותר מעניינים בסכום מקביל או נמוך יותר.
 
נכסים ייחודיים בארבעה מיליון
דירה יפואית בשטח של כ- 150 מ"ר עם מרפסת, תקרה גבוהה, חללים מרשימים ורצפה מצויירת, היתה נמכרת לפני כחצי שנה במחיר של עד 3.2 מיליון ₪. כעת, משיצאה למכירה, הגיעו ההצעות עד ל- 4 מיליון ₪ ועוד היד הרושמת את הצ'ק נטויה
שינוי התדמית של יפו, בצד   פיתוח מתמשך ואיכותי של עיריית ת"א-יפו, התעצמות הביקושים לנדל"ן ביפו  והיצע מרשים של פרויקטים חדשים ,ביניהם גם יוקרתיים ביותר, ההולכים ונבנים ביפו מביאים איתם גל חדש של רוכשים, שמוכנים להשקיע ברכישת נכס ביפו מעל לשלושה מיליון ₪. אם בעבר הרבה משקיעים ורוכשי דירות פוטנציאליים חשבו על יפו במספרים של 1.5-3 מיליון ₪ אז היום הנכונות שלהם היא הרבה יותר פתוחה ורבים מהם מבקשים לעצמם נכסים ביפו במחירים של 3.5-5 מיליון ₪.
קהל זה, בחלקו הגדול מבוגר יחסית, התעניין בעבר בעיקר בתל אביב,  ויפו כאמור או שהיתה מבחינתו אפשרות  להשקעה בתקציב נמוך או שלא היתה עבורו אופציה כלל .
כעת, משנפל מחסום הסטיגמה השלילית ויפו הפכה לטרנדית ואטרקטיבית, הגיעו קונים אלו ליפו וגרמו לזינוק חד במחירי נכסים בעלי סגנון מיוחד, או במיקום אטרקטיבי.
דירות בסגנון יפואי ייחודי, הכוללות מאפייני עיצוב כגון תקרה גבוהה, קשתות, רצפות מקוריות, בשילוב מיקום שכבר התפתח והתקבע בתודעה, כגון שוק הפשפשים, מתחם יהודה הימית, או
נכסים יפואיים ייחודיים מזנקים
נכסים יפואיים ייחודיים מזנקים
מתחם נוגה, זינקו בתוך חודשים ספורים בעד 25% ממחירן הקודם(!) בעקבות גל ביקושים זה.
לדוגמא: דירה יפואית בשטח של כ- 150 מ"ר עם מרפסת, תקרה גבוהה, חללים מרשימים ורצפה מצויירת, היתה נמכרת לפני כחצי שנה במחיר של עד 3.2 מיליון ₪. כעת, משיצאה למכירה, הגיעו ההצעות עד ל- 4 מיליון ₪ ועוד היד הרושמת את הצ'ק נטויה.
דירה הרוסה בשטח של 120 מ"ר עם מרפסת קטנה, תקרה גבוהה ואלמנטים יפואיים ייחודיים, במיקום מעולה (בשכונה המרונית) ועם נוף חלקי לים, נמכרה ב- 3.3 מיליון ₪, מה שמגלם מחיר של הרבה יותר מ- 4 מיליון ₪ לאחר שיפוץ מסיבי הכרחי בנכס.
ניתן לומר שנכסים ייחודיים ביפו נהנים  מגל ביקושים בסדר גודל שלא היה בעבר , ומגיבים בזינוק במחיריהם, תוך פתיחת פער מנכסים סטנדרטיים.

כיצד משפיע הדבר על שוק הנדל"ן המקומי בכללותו?
על כך בכתבה הבאה.

אריה שפר הינו בעלים של רשת נדל"ן הים התיכון ביפו.


תגיות:   נדל"ן ביפו   דירות ביפו   מחירי דירות ביפו   נדל"ן הים התיכון   אריה שפר  

תגובות  לכתבה זו 0 תגובות  
תגובה לכתבה
שלחו כתבה
הדפסת כתבה
החברה מס' 1 לשיווק מגרשים ונכסים מורכבים
לקהל קוראינו - קטגורית המכרזים עברה כתובת
    
כתבה תמונה             
כתבו לנו |  תקנון האתר |  פרסמו אצלנו |  מפת אתר |  קישורים |  כתבים מובילים |