‏יום חמישי ‏28 ‏מרץ ‏2024
הים התיכון
 
המישלמה
 
מפת יפו
 
פורטל יפו  עסקים ביפו  משפחתון חדש לילדים ביפו
משפחתון חדש לילדים ביפו
חנוך בן דרור היה רקדן ומורה לריקוד במשך שנים רבות, עד שלבסוף מצא את ייעודו בהקמת משפחתון חדש ומיוחד ביפו, שמאחוריו עומדת אידיאולוגיה שלמה.
 מאת: מערכת הפורטל
‏יום חמישי ‏29 ‏אוקטובר ‏2009.
שתף |
 שם: חנוך בן דרור.

שם העסק: משפחתון הדרור.

מיקום: רחוב למרטין ביפו. דירת גן עם דלת ברזל כחולה הנפתחת לחצר מקורה בגובה רב. שני כלבים ידידותיים מלווים את האורחים מהדלת.

בפנים: חצר עם דשא ומתקני משחקים, מטבח עם שולחן אוכל, חדר מנוחה לילדים עם מזרונים נערמים, מה שהיה פעם סלון – מרווח מאד, עם תקרה גבוהה וחלונות גדולים, עליהם וילונות בד. שולחן עץ נמוך וארוך עם כסאות, צעצועי עץ גדולים וקטנים מסורים בחדר.
אווירה ביתית חמה ונעימה.
הסטוריה מוקדמת: נולד ביפו בשכונת צהלון, ממש מעבר לפינה. סבא וסבתא (שניהם ממוצא בולגרי) גרו בשכונה בה גר היום וחלק גדול מילדותו עבר עליו שם.

מחול וחו"ל: 26 שנים עסק בתחום המחול. במשך תשע שנים חי בחו"ל. טייל ועבד (בלט קולברג בשטוקהולם, הבלט הלאומי של ספרד) בלמעלה מ- 40 מדינות.

חזרה לארץ: לפני כ- 11.5 שנים (מקפיד על החצי). הצטרף לבת שבע, לימד באקדמיה למוזיקה ומחול שבאוניברסיטה העברית. יצר ככוריאוגרף ללהקות בארץ ובחו"ל. היה המנהל האמנותי של פסטיבל "גוונים במחול" במשך ארבע שנים (כל שנתיים פסטיבל, שתי קדנציות סה"כ).    

במקביל: למד רפואה סינית, שיאצו, אמנויות לחימה. עבד בגן וולדורף בתל אביב.
 
הבית ביפו: ארבע שנים לאחר שחזר לארץ התחיל לחפש בית ביפו. אהב את דירת הגן ואת הרחוב. קנה ומאושר בקניה – בבית ובשכנים.

השכנים: חבר נפש של ורד (לשעבר "החצר של ורד - בריאות ניחוחות, טעמים"), מעבר לפינה.
 
שינוי והתפתחות: לפני ארבע שנים פגש את שלומית תמיר, ד"ר לפילוסופיה, נטרופטית ומתקשרת. הפכה להיות המורה הרוחנית שלו. במקביל, הרגיש עייפות ממחול ותנועה. הגוף החל להתעייף מהעומסים, החלו כאבים מציקים, התשוקה לתנועה נחלשה, הנשמה ביקשה להתמלא.
התעייף מהנסיעות הרבות. רצה להתחבר לייעוד שלו.
לקבל את הילדים ביראה,
לחנך אותם באהבה
ולשחרר אותם לחירות.
 
ההארה: בזכות ההתעמקות בתהליך עלו חוויות ילדות שנשכחו והודחקו. הפך מודע להשפעות הגיל המוקדם על כל חייו, לתחושות שליוו אותו כל חייו.
החליט לעבור דרך ועם הילדים חוויה מתקנת.

לימודים: חקר שיטות חינוך ומצא עצמו מתחבר הכי הרבה לתפיסה האנתרופוסופית של וולדורף, על פי משנתו של ד"ר רודולף שטיינר. התחיל ללמוד בסמינר אורים בכפר הירוק למורים וגננים בשיטת וולדורף. המשיך במקום אחר.

המשפחתון: בחודשים האחרונים שיפץ ויצר במו ידיו את המקום. התחיל להפעיל את הגן לפני שבועיים. לצידו מסייעת גננת. הגן נתפס בעיני הילדים כסוג של משפחה מורחבת ולכן חשוב שיהיו תפקידים גבריים ונשיים. ערך מוסף לילדים ממשפחות דו וחד הוריות.
 
הילדים: הילדות היא חד פעמית ולא תחזור לעולם. יש לתת לה להימשך, לא למהר להגדיל ילדים קטנים. הם מגיעים מעולם הרוח, הם עדיין לא ממש כאן. הילדים זקוקים למבוגר שייקח אותם ביד וילמד אותם את המקום החדש אליו הגיעו, באהבה ובביטחון.

ביטחון: מקפיד ליצור לילדים במקום תחושה של ביטחון. ריתמוסים קבועים, שעות קבועות, סדר יום שנותן הרגשה של המשכיות, של משהו בטוח.

אהבה: הכי חשובה. להיות עם הילדים, לתת להם באהבה להיות מי שהם. לעזור להם בתחילת חייהם כדי שיגדלו על מצע בריא ונכון. יודע על בשרו עד כמה חשובה התחלה נכונה, וכמה היא משפיעה על כל שארית חייהם.

בריאות וטבע: החומרים בגן טבעיים ברובם – עץ, בובות לבד. המזון בריא וברובו אורגני. שני כלבים, ארנבת בכלוב מרווח. בקרוב תוכי.

מזון: פשוט וביתי, בריא וטעים – ירקות, קוסקוס, סלטים, מרקים, דגנים מלאים, עוף ודגים. הוא מבשל (בישול כתחביב).

תוכניות לעתיד: פעילות אחה"צ של ילדים והורים יחד. חוג ליצירה אנתרופוסופית לילדים והורים עם ליאת צומר – מתמחה בכל סוגי המלאכות – צמר, לבד, בובות חיות... פעילות שתתאים לילדים אך תאתגר ותהנה גם את ההורים.

פרקטיקה:
גילאי שנה עד שלוש.
משפחתון: 08:00-13:00.
צהרון: 13:00-16:00
מחיר: סביר ביותר. מעדיף שלא נרשום כרגע.

מוטו:

לקבל את הילדים ביראה,
לחנך אותם באהבה
ולשחרר אותם לחירות.
(וולדורף)

לפרטים נוספים על משפחתון דרור – לחצו כאן.

תגיות:   ילדים ביפו   עסקים חדשים ביפו  

תגובות  לכתבה זו 7 תגובות  
תגובה לכתבה
שלחו כתבה
הדפסת כתבה
 1.  איזה יופי
רונית, נווה צדק, (30/10/2009)
 2.  יפו באמת מתפתחת
דני, יפו, (31/10/2009)
 3.  גן לרוחי, רק רחוק :) (לת)
שלומית, נהריה, (01/11/2009)
 4.  גן רחל והנה
משה, (12/11/2009)
 5.  משפחתון דרור
חן, יפו, (21/11/2011)
 6.  משפחתון הדרור נסגר
מערכת הפורטל, יפו, (24/11/2011)
 7.  גן ילדים ביפו
קרן, יפו, (27/11/2011)
יריד תוצרת הארץ
קיבוץ גלויות של טעמים,אוספים ומוצרים
החברה מס' 1 לשיווק מגרשים ונכסים מורכבים
    
כתבה תמונה             
כתבו לנו |  תקנון האתר |  פרסמו אצלנו |  מפת אתר |  קישורים |  כתבים מובילים |