‏יום שלישי ‏16 ‏אפריל ‏2024
הים התיכון
 
המישלמה
 
מפת יפו
 
פורטל יפו  עסקים ביפו  מסעדות פתוחות 2015
מסעדות פתוחות 2015
מפגשים ובישולים עם השפים המובילים
 מאת: מערכת הפורטל
‏שבת ‏28 ‏פברואר ‏2015.
מסעדות פתוחות
מסעדות פתוחות
שתף |

לאחר ההצלחה של שנה שעברה, אירוע “מסעדות פתוחות” חוזר!
 השנה אירוע “מסעדות פתוחות” כולל יותר מסעדות, שפים חדשים, מגוון פעילויות וסיורים מרתקים מעולם הקולינריה.
האירוע יתקיים במשך 4 ימים, ברביעי- מוצ”ש  11 עד 14 במרץ 2015 (רביעי- שבת ) במהלך סוף שבוע ארוך שכל כולו חגיגה גסטרונומית.
לרכישת כרטיסים לחצו כאן

פירוט האירועים והסדנאות ברחבי יפו

סודות מהמטבח הערבי - מקלובה
עליא דסוקי בשלנית יפואית
בואו לטעום את יפו הביתית והמסורתית בסדנת בישול ערבי אותנטי בביתם היפואי של הזוג דסוקי. את הסדנה תעביר הרוח החיה של המשפחה – עליא דסוקי, בשלנית בחסד, שתחלוק עם המשתתפים את סודות המטבח הערבי שעברו במשפחתה מדור לדור. על השולחן הרחב יכינו המשתתפים (וגם יזללו) יחד איתה מנות ערביות אותנטיות כמו קציצות בטחינה, מקלובה, ממולאים שלל סלטים וקינוח.

המטבח היפואי ידוע במסורות בישול ערביות יפואיות  שעוברות מדור לדור. גם עליא דוסקי בת למשפחה יפואית רבת דורות, אשר למדה את רזי הבישול הערבי יפואי מאמה, שלמדה ומסבתה, וגם עליה מוטלת המשימה להעביר את המסורת הלאה, אל הדור הבא. כבת לאם בשלנית מומחית, מבינה דוסקי את חשיבות המסורת והפרטים הקטנים, ואת חשיבותה של ארוחה בבניית אווירה נעימה וחמימה.
14.3.15, 12:00, 280 ₪
כתובת :עזה 61 (פינת אשדוד) , יפו  //  טלפון:  053-7422277
צילום:זיו ממון
צילום:זיו ממון

סודות מהמטבח הערבי-מאפים וממולאים
עליא דסוקי בשלנית יפואית
המטבח הערבי יפואי, אשר נרקם ונבנה במשך מאות שנים, הוא לא רק מטבח של מסעדות, אלא גם ובעיקר האוכל של הבתים היפואיים, של משפחה, של דורות רבים. בסדנת הבישול בביתה של עליא דוסקי, תחלוק עם המשתתפים את אותם הסודות הקולינריים אשר קיבלה מאמה שרכשה מסבתה וכו׳… על השולחן הרחב יכינו המשתתפים (וגם יזללו) יחד שלל מנות ובהן בצק ממולא תרד ובשר, פיתות זעתר, קישואים וחצילים ממולאים, סלט חצילים, סלט ירקות וקינוח.
13.3.15, 13:00, 200 ₪

קולינריה במנהרת הזמן
גיל פנטו ב Made in Eretz Israel
קוקוזין, אבקת ביצים ושמן מגד הם רק חלק מהמוצרים שהופיעו בספרי הבישול של ליליאן קורנפלד וארנה מאייר, כוהנות הבישול בישראל של פעם. גיל פנטו יארח במוזיאון הפרטי שלו לנוסטלגיה ארץ ישראלית ויספר על המטבח של פעם – על מוצרי המכולת, על אביזרי המטבח, על הפרסומות, על הברושורים,על ספרי הבישול והפתעות נוספות מהמטבח של פעם. 
את האירוע ילוו מאכלים כמו פשטידת לחם,קרטופלניק (פשטידת תפוחי אדמה), סלט ביצים, סלט חצילים בטעם כבד, כבד קצוץ, הרינג בשמנת ולחמים.
Made in Eretz Israel הוא חלל חווייתי לנוסטלגיה ארצישראלית שממוקם ביפו. במקום תמצאו אוסף עשיר של פריטים מתקופת קום המדינה ועד שנות ה-70, שיוצרו בישראל ונאספו במשך שנים רבות, ויחד הם יוצרים מקום מיוחד המזמן מסע נוסטלגי אל ישראל של פעם.
12.3.15, 20:30, 110 ₪
כתובת: רח’ שבטי ישראל 25, קומה ראשונה, יפו , 054-4510345

ה-Best Sellers של אונזה
שף תומר חווה
מסעדת אונזה מקבוצת הקיטשן מרקט מציעה הזדמנות פז למעריציה: סדנת בישול של המנות האהובות ביותר מתפריט המסעדה. בסדנה שתתקיים בשבת בבוקר יכינו המשתתפים: מרק כרובית וכרישה, סלט אנדיב עם קציפה גבינה כחולה, קרפצ’יו דג ים, קציצות שרימפס, לחמא בעג’ין ולקינוח – מוס שוקולד חלומי. במהלך הסדנא יחשפו לטכניקות בישול מודרניות ומסורתיות והתאמת שיטות בישול למטבח ביתי. בסוף הסדנה תתקיים ארוחה מהממת.
14.3.15 , 12:00, 280 ₪
 
יום בחיי מסעדת אונזה
שף תומר חווה במסעדת אונזה
בשלנים חובבים? סקרנים לדעת איך זה לעבוד במטבח של מסעדה?  הסדנה הזו היא בדיוק עבורכם. מסעדת “אונזה”, יחד עם השף תומר חווה, מציעה לחובבי הבישול סדנה מעשית במטבח של מסעדה במהלך סרוויס אמיתי. כל משתתף יצטוות לאחת מארבע העמדות במטבח: פס קר, מחבתות, גריל וקינוחים, ויתקין מנות שייצאו ללקוחות המסעדה. הסדנא מיועדת לחובבי בישול בעלי לב חזק…
11.3, 18:00+ 13.3, 09:30 + 14.3, 18:00, 280 ₪
 
זוהי יפו, ילדה, זוהי יפו
שפית איילת פרי / מסעדת קסיס
הגעגועים לארץ החזירו את השפית איילת פרי מעולם המסעדות הקליפורני, הישר אל חופי הים של יפו ועכשיו היא שמחה להזמין אתכם לחווייה יפואית בניחוח אמריקאי. ביחד עם המשתתפים, אל מול קו האופק של הים התיכון בסמוך לנמל יפו על שלל צבעיו וניחוחותיו, תכין פרי ביחד עם המשתתפים ארוחת בוקר מקומית, תכבוש דגים יפואיים שיפולטו במקום ותכין מגוון של “Flat Bread” יפואי עם תוספות שונות ובהן בטטה מוצרלה/סלמון וקרם פרש. נסיים בקינוח יפואי מיוחד.
*קסיס בחרו להעביר את ההכנסות לתרומה לעמותת מאיר השמן.
12.3.15, 10:00, 200 ₪
 
חטאים קטנים
שף קונדיטורית עדי קיהן ב"מילק בייקר"
לכולנו יש את הרגע הזה ביום, בו אנחנו חייבים מתוק. חלקנו מקבלים את החשק על הבוקר, ליד הקפה, ויש שאוהבים אחר הצהריים, רגע לפני השקיעה. כמה טוב לדעת איך מכינים את אותם החטאים הקטנים, היפים והמתקתקים הללו – בכוחות עצמנו. השף קונדטורית עדי קיהן תעניק למשתתפי סדנא מסודותיה המתוקים: בסדנה ילמדו המשתתפים כיצד להכין פחזניות, טארטלט שוקולד, ופוטיפור פננסייר עם פסיפלורה (ומי שיתאפק ולא יזלול יוכל לארוז את השלישייה למתנה).
12.3.15, 19:30, 230 ₪
 
קונפיסרי בעטיפה של ממתק
שף קונדיטורית עדי קיהן במילק בייקרי
הן צבעוניות, מביאות עמן ניחוחות של פרדסים, מתמוססות בפה ומשאירות רמזים מתוקים-מרירים ופצפוצים של פתיתי סוכר, חושניות ובעלות מרקם עדין – אין פלא שהמרמלדות עשו קאמבק מופתי בשנים האחרונות, שכן מדובר בממתק המושלם! השף קונדיטורית עדי קיהן, מזמינה אתכם להשתתף בסדנת מרמלדות מיוחדת ומתוקה במיוחד, ובה תלמד את רזי הממתקים וביחד עם המשתתפים תכין מרמלדות צבעוניות עם פירות העונה.
11.3.15, 19:30, 250 ₪ 
קולינריה יפואית בעג'מי
קולינריה יפואית בעג'מי

ריזוטו או לא להיות
שף מייקל פייק באיטלקיה בפשפשים
*המפגש מתקיים בשפה האנגלית.
מפגש קולינרי עם מייקל פייק, שף המסעדה, שיספק הצצה אל מאחורי הקלעים של מטבח האיטלקיה בפשפשים ולסדר יומו של שף במסעדה- איך בונים מנות ספיישל, איך מטפלים בחומרי גלם ובספקים, איך מנהלים את כוח האדם במטבח, מה כולל מערך התפעול היומיומי של המסעדה ואיפה בכל זה נכנסת התשוקה למקצוע. חלקו המרכזי של המפגש יוקדש למנה הקלאסית ריזוטו אספרגוס, ויכלול הדגמה של הכנת המנה המושקעת. כמו כן יוגשו טעימות של מנות ריזוטו מסוגים שונים ומנות נוספת מתפריט המסעדה.
11.3+12.3.15, 16:00, 150 ₪
 
קולינריה יפואית בעג'מי
עם ויסאם סולימאן, מורה דרך ותושב השכונה
בשכונה הצבעונית נטייל בין מרקם אנושי סגנוני לבתים מרהבי עין עם ארכיטקטורה ייחודית ונדלג בין מטעמים מסורתיים למטעמים מודרניים עם נגיעות מגוונות. החל מהחומוס המיתולוגי של אבו חסן, דרך המגלובה של בית הקפה “יאפא” המשמש מעין מרכז תרבות יפואי, וביקור במטבחה האותנטי של עליא אבו שמיס לטעימת מעמול ממיטב בית היוצר המקומי.
13.3+14.3.15, 09:15, 100 ₪
 
״עצם העניין״ סדנת פירוק בשרים
משה גלקופ ומוטי חי ב"בשרים של זלמן"
איך עושה פרה? לא, באמת – איך היא עושה? וכיצד מפרקים אותה, ממי מקבלים את הבשר, לאיזה כיוון פורסים אותו, ומה זה, למען השם, ״משוייש״? הקצבים המהוללים משה גלקופ ומוטי חי מ ״הבשרים של זלמן״ מזמינים אתכם אל מאחורי הקלעים של האטליז, מקום שרק שפים יודעי חן מקבלים רשות להיכנס אליו. ביחד, ידגימו ויסבירו כל מה שרציתם לדעתם ומ(וווו)עולם לא העזתם לשאול.
11.3.15, 18:00, 300 ₪
כתובת: שדרות ירושלים 10 יפו,03-6036981  

תגיות:   מסעדות ביפו   גורמה ביפו   אוכל ביפו   עסקים ביפו   מסעדת שף ביפו   מסעדה איטלקית ביפו   קונדיטוריה ביפו   מסעדות פתוחות   

תגובות  לכתבה זו 0 תגובות  
תגובה לכתבה
שלחו כתבה
הדפסת כתבה
יריד תוצרת הארץ
קיבוץ גלויות של טעמים,אוספים ומוצרים
החברה מס' 1 לשיווק מגרשים ונכסים מורכבים
    
כתבה תמונה             
כתבו לנו |  תקנון האתר |  פרסמו אצלנו |  מפת אתר |  קישורים |  כתבים מובילים |