‏שבת ‏20 ‏אפריל ‏2024
הים התיכון
 
המישלמה
 
מפת יפו
 
פורטל יפו  עסקים ביפו  מובילי דעה בסטודיו אנקורי
מובילי דעה בסטודיו אנקורי
מובילי דעה ובלוגרים מבקרים בסטודיו אנקורי ביפו
 מאת: מערכת הפורטל
‏יום ראשון ‏10 ‏ינואר ‏2016.
צלם:עמית שמש
צלם:עמית שמש
שתף |
 

מובילי דעה עולמיים מתחום החינוך ביקרו ב"סטודיו אנקורי" ביפו
בעקבות הצורך לשקם את תדמיתה של ישראל בזירה הבינלאומית, הוזמנה קבוצת בלוגרים ומובילי דעה מתחום החינוך בעולם לבוא ולבקר במיזמי החינוך היצירתיים של ישראל, ביניהם סטודיו אנקורי.
 
המצב הביטחוני לא הפריע לקבוצת בלוגרים ומובילי דעה עולמיים מתחום החינוך לבקר בישראל ולהיחשף לשינויים והפיתוחים האחרונים בארץ בתחום חדשנות בחינוך. את המשלחת הובילו Vibe Israel, ארגון חברתי א-פוליטי ללא מטרות רווח, הפועל למיצוב מחדש של ישראל בעולם.

במסגרת הפעילות הם מזמינים מובילי דעה אינטרנטיים מחו"ל לסיור בן שבוע בישראל, במהלכו הם נחשפים לרוח היצירתיות, היזמות והחדשנות המאפיינת את ישראל, בתחומים שונים. הסיור הנוכחי שעסק בחינוך, כלל מובילי דעה אמריקאים ואפילו מהודו, החולקים ביניהם מיליוני קוראים בחודש,  בו הם נחשפו למיזמי חינוך ואנשי חינוך חדשניים ויצירתיים מישראל.
הסיור בישראל הסתיים בביקור בסטודיו אנקורי ביפו, בית הספר לחשיבה יצירתית ויזמות של רשת החינוך אנקורי בתל אביב – יפו, שם פגשו את מייסדי ה"סטודיו", אסנת הבר קוטון, מנכ"ל רשת החינוך אנקורי, ויחזקאל לזרוב, פרפורמר, יוצר והמנהל האמנותי של סטודיו אנקורי, אחרי סיור במבנה היפואי השמור של בית הספר, חברי המשלחת התיישבו לשיחה פתוחה עם הבר קוטון, לזרוב ותלמידי הסטודיו, שסיפרו על הסטודיו כמרחב למידה רב תחומית, עדכנית וחווייתית בו ישמשו אמניות התאטרון, המחול, המוזיקה, האומנות הפלסטית והקולנוע, יחד עם ספרות, תנ"ך היסטוריה מדעים, אנגלית ומתמטיקה, ככלים לפיתוח חשיבה יצירתית ויזמית. 
"המציאות הישראלית היומיומית מאופיינת בחוסר וודאות, בצורך קיומי להתאים את עצמך מחדש לסביבה ותנאים משתנים, קשה מאד  לתכנן תוכניות לטווח ארוך, ואנחנו מאומנים לחיות במצב צבירה לא שקט. זה אמנם מייצר תרבות חצופה ואימפולסיבית, אבל במציאות דיגיטאלית של עולם משתנה, אם יודעים לנצל זאת נכון– זה גם יכול להיות יתרון אדיר.
לעומת עמיתנו בעולם, הצורך לשרוד, לאלתר, לחיות ולהגיב לשינויים במצבי אי וודאות הוא קרקע משובחת לפיתוח יצירתיות ויזמות." אמרה אסנת הבר קוטון, מנכ"ל רשת החינוך אנקורי. עוד הוסיפה כי: "האתגר בסטודיו אנקורי היה לבנות בית ספר שיקנה לילדים כלים אפקטיביים להתמודד  עם מציאות משתנה, בעומס גדול של מידע המגיע אלינו בו זמנית באינסוף ערוצים. תהליך הלמידה שמכין ילדים למציאות כזו צריך להיות אינטרדסיפלינארי, חקרני, ולשלב יכולות מנטליות ופיזיות כאחד, תוך התמקדות דווקא ביכולות בינאישיות של דיאלוג והתנסות בעבודה קבוצתית."

"בתהליך שהתחיל בלפרק כל מה שכולנו יודעים על בית ספר, הרכבנו ובנינו את סטודיו אנקורי כמודל ייחודי. בפועל, שנת הלימודים נחלקת ל-4 עונות, כל עונה סובבת סביב תמה מרכזית, כשכל מקצועות הלימוד מתייחסים אליה. באמצעות מתודות של הוראה לא פרונטלית, מבוססת על תחומי האמנות השונים, אנחנו מחברים בין התכנים והמטרות שבתוכנית הלימודים של משרד החינוך, לבין כלי למידה חווייתיים, רלוונטיים ומעוררי סקרנות חשיבה ועשייה."

כשחברי המשלחת התעניינו בשילוב האומנות בתכני הלימוד, ענה יחזקאל לזרוב, המנהל האמנותי של סטודיו אנקורי: "אנו מאמינים שתלמידים לא צריכים לבחור תחום התמחות בשלב כה מוקדם בחייהם. לתפיסתנו, ריבוי מיומנויות והתנסות במגוון רחב של שפות יצירה וחשיבה תעשיר את הלומדים בכל תחום בו יבחרו לעסוק בעתיד. לא שמנו לעצמנו למטרה לפתח פרפורמרים מצטיינים, ואיננו ממיינים תלמידים בהסתמך על בחינות קבלה ו"אודישנים" המחייבים אותם בידע אמנותי מוקדם. תוכנית הלימודים בנויה כך שתאפשר ללומדים שיבקשו להתעמק באחד מתחומי האמנות, או בכל תחום עיסוק אחר, להשתלב במסגרות נוספות ותתמוך בפעילויות מגוונות אחרות. האמנות בסטודיו משרתת את תהליך הלמידה ופיתוח החשיבה היצירתית והיזמית, והיא אינה מוצגת כמטרה יחידה בפני עצמה."

אבל מי ששבה את חברי המשלחת וחיבר אותם לעשיה בסטודיו אנקורי, היו כמובן אורי פריד-שמושקוביץ' תלמיד כיתה ח' ונטע רוט, תלמידת כיתה ט', שדיברו על החופש ליצור, להיות מי שאתה ולהביע את דעתם, על המורים ששם בשבילך ועל לימודי המתמטיקה שהפכו מעניינים כי יש להם סיבה, וכי אפשר לשלב אותם באנימציה ו"פתאום בית ספר נהיה משהו מעניין".
ג'ואנה לנדאו, מנכ"לית  Vibe Israelאמרה כי: ״הסיור בסטודיו אנקורי האיר את עיני האורחים שלנו לגישות החדשניות המאפיינות את ישראל והישראלים. אחד הבלוגרים, באירוע סיכום הסיור, אמר שהוא במיוחד התרשם מעומק הדאגה והאכפתיות של הישראלים לעתיד ילדם בכלל ולחינוך שלהם בפרט. בכך אני מאמינה שצמצמנו בקרב מיליוני קוראיהם את הפער בין תפיסתם את ישראל והישראלים לפני שקראו על הסיור, לבין דעתם היום״.

תגיות:   סטודיו אנקורי ביפו   עסקים ביפו   בתי ספר ביפו   חינוך ביפו   קהילה ביפו  

תגובות  לכתבה זו 0 תגובות  
תגובה לכתבה
שלחו כתבה
הדפסת כתבה
יריד תוצרת הארץ
קיבוץ גלויות של טעמים,אוספים ומוצרים
החברה מס' 1 לשיווק מגרשים ונכסים מורכבים
    
כתבה תמונה             
כתבו לנו |  תקנון האתר |  פרסמו אצלנו |  מפת אתר |  קישורים |  כתבים מובילים |