‏יום שישי ‏26 ‏אפריל ‏2024
הים התיכון
 
המישלמה
 
מפת יפו
 
פורטל יפו  עסקים ביפו  מצב הנדל"ן ביפו
מצב הנדל"ן ביפו
האביב ביפו הוא גם אביב נדל"ני חם ומבטיח. היזמים נוהרים ליפו שחוזרת למעמדה משכבר הימים כהבטחה הגדולה של תל אביב.
 מאת: אריה שפר
‏יום שלישי ‏23 ‏מאי ‏2006.
הנדל"ן משגשג ביפו של אביב 2006
הנדל"ן משגשג ביפו של אביב 2006
שתף |
מהפך ביפו
האם במקרה עמדתם בתור אצל אבו-חסן לאכול חומוס/פול/מסבחה באחד מימי השישי האחרונים? ביקוש בהחלט שונה מסוף שנת 2,000, בה חזיתי במסעדה עם שלושה אנשים בלבד ביום שישי, יושבים ומנגבים בחשש מה.
התור בו נאלצתם לעמוד במשך כרבע שעה תמימה, מסמל את המהפך העובר על יפו בתקופה האחרונה, ולא רק הוא.

רחוב יפת עמוס מפגוש לפגוש בכל סוף שבוע כמעט, המסעדות מלאות, קבוצות טיילים רבות נצפו על ידי כתבינו בסמטאות יפו העתיקה, שוק הפשפשים עולה על גדותיו בקונים ומטיילים והאווירה הכללית היא שיפו חדלה להוות איום על המבקרים בה, ובמידה רבה גם על הרוצים לבוא בשעריה ולהתגורר בתוכה.

יפו, אשר חוותה ירידות מחיר כואבות וניתוק מפוחד של אנשי העיר הגדולה מאחותה הקשישה, זוכה כעת לתיקון חיובי, ברמת היזמים, המשקיעים והרוכשים/שוכרים למגורים עצמיים.
הביקושים מתגברים מיום ליום, דירות להשכרה עברו לשיטת המיטה החמה, נכסים למכירה שעמדו כאבן שאין לה הופכין זמן רב נמכרים בתקופות זמן סבירות ולעיתים אף מחליטים המוכרים להחזיר את הנכס שברשותם לשוק במחיר גבוה יותר משביקשו קודם לכן.

מכרזי המינהל הפכו לשדה קרב אכזרי בו מחיר המינימום מהווה המלצה בלבד.  מגרשים במיקומים טובים משיגים מחיר שהיה דמיוני עד לפני שנה, שנה וחצי.
היזמים באים, היזמים באים
ובעוד שהביקוש מצד לקוחות סופיים לקניה או השקעה סולידית עולה בהתמדה, הרי שמבחינת היזמים הפכה יפו למוקד עליה לרגל של ממש והביקוש הער עולה על ההיצע.

מכרזי המינהל הפכו לשדה קרב אכזרי בו מחיר המינימום מהווה המלצה בלבד. אפילו אני הופתעתי ממחירי הזכייה באחדים מהם. אמנם לא כל נכס, לא בכל מיקום ולא עם בעיות מובנות כגון פולשים ותיקים, אך מגרשים במיקומים טובים משיגים מחיר שהיה דמיוני עד לפני שנה, שנה וחצי.

הכפור שכמו שכן מסביב לעיר עתיקה ומיוחדת הזו, נדמה שהפשיר במידה רבה מאד.
זה לא שחלילה חדלו כולם להזדעזע בשמעם על אדם הקרוב להם שהחליט לגור כאן עימנו, אך יש פתיחות רבה יותר באופן משמעותי, לאור האווירה האופטימית בשוק.

כמעט כל הנדל"ן היפואי למגורים הפך למושא להתעניינות, בעיקר בטווח המחיר הזול-בינוני. הנדל"ן המסחרי לעומת זאת, עדיין נמצא בשפל וסובל מעודף היצע.

הצטברות של מספר תנאים במקביל, אחראית לגל הביקושים הפוקד אותנו.

ההתעוררות בשוק הנדל"ן התל אביבי
גל הביקושים ששטף את תל אביב הותיר רבים בדילמה כואבת: להמשיך לגור במרכז ולשלם סכומים מכאיבים תמורת הזכות לחפש חניה בלי סוף, לצעוד על גללי כלבים ולטבול בתנועה יומיומית כבדה על שלל ריחותיה, כל זאת כדי ללכת ברגל לחוף הים ולהשתזף כתף אל כתף עם עוד אלפים, כאשר בסיום החוויה המרנינה יחזרו לדירת שני חדרים מעופשת בשמונה מאות דולר פלוס ארנונה גבוהה ומרפסת קטנטנה אל הכביש במקרה של שכירות, או מעל מאתיים אלף דולר במקרה של קניה.

הציבור נדחק, כמעט שכנגד רצונו, לבדוק את האפשרויות ביפו, וגילה שהחיים בה יכולים להיות מרנינים ביותר.
במילים אחרות: רבים באו בשביל המחיר ונשארו מאהבה. יפו התגלתה כמאיימת פחות ומקסימה יותר וחלוצים אלו הפכו לשגרירים כאשר ארחו בבתיהם המדליקים לקוחות פוטנציאלים נוספים.
חבר מביא חבר, ביקוש גורר ביקוש ולקוחות מרוצים – אין טוב מהם לשיווק אמין.
בנוסף, החלו גם משקיעי חוץ לרכוש נכסים ביפו, לא ברמות ביקוש אשר בתל אביב, אך לאט לאט יותר רכישות מתבצעות ע"י תושבי חו"ל.

פרוייקטים משנות התשעים
הפרוייקטים אשר כיכבו בגילגולה הקודם של סערת הביקושים ביפו שרדו את ימי השפל ומהווים פלטפורמה נוחה להתעוררות תקוות היזמים בעיר. המחירים הגבוהים מהעבר מוזכרים שוב ושוב, ומושכים את המחירים ממעמקי תחתיות לרמות גבוהות יותר.
גבעת אנדרומדה נותרה מרשימה ומלוקקת, וזוכה יחד עם פרוייקט הצדף היוקרתי לביקושי יתר מצד שוכרים מהשגרירויות המובילות בארץ.
פרוייקט הרובע שבניית שלביו הנוספים נעצרה במשך שנים, חזר לשוק במשנה מרץ, יצא בקמפיין שיווקי מבריק אשר הפך את קומת הקרקע המסחרית למרכז לאמנים וקוטף פירות בדמות ביקוש ער למבנים הבנויים ולשלב המיועד לאכלוס בשנה הבאה.
בחצרות יפו, פרוייקט אשר החליף כמה וכמה ידיים במהלך עשר השנים האחרונות, ואשר סבל מתחושה כי דמי הניהול שלו גבוהים מדי ביחס לתמורה, יש התעוררות קלה אך בהחלט מורגשת.
רחוב רבי חנינא משלים בניה פרטית רבה לכיוון שוק הפשפשים, המחירים בו אינם נמוכים והביקוש רב.

רבים באו בשביל המחיר ונשארו מאהבה. יפו התגלתה כמאיימת פחות ומקסימה יותר וחלוצים אלו הפכו לשגרירים כאשר ארחו בבתיהם המדליקים לקוחות פוטנציאלים נוספים.
ירידת בעלי מגרשים מהגדר
הליכה מתונה בעג`מי או במתחם שוק הפשפשים מגלה כי בעלי מגרשים שהקפיאו את תכניות הבניה למספר שנים עקב העדר ביקוש עובדים כעת במרץ רב. עשרות ואף מאות יחידות דיור נבנות במקביל ומשווקות/תשווקנה במהלך 2006-2007 .
מטבע הדברים ההיצע גורר עימו ביקושים – ולהיפך, ומעגל קסמים זה פועל לטובת שוק הנדל"ן היפואי.

המכללה האקדמית החדשה
המכללה כבר בשנתה השניה, מאכלסת מאות תלמידים ובהליכי גדילה – כיום קיים מבנה אחד בלבד מתוך 14 מתוכננים בסה"כ.
ה"באזז" שיוצרת המכללה מתורגם לביקושים עתידיים בפי המשווקים ונעים מאד לאזני המשקיעים.

השקעה מסיבית של עיריית תל אביב ביפו
אחרי שנות שילטונו הארוכות של צ`יץ, בהן סבלה יפו מהזנחה מכוונת והריסה שיטתית של בתים עתיקים ומיוחדים, ואחרי תקופת רוני מילוא שבה לא קרה למעשה דבר, הרי שעיריית תל אביב תחת חולדאי משקיעה ביפו באופן עקבי ויסודי בשנים האחרונות.
למרות זעקות המתנגדים, הרי שרון חולדאי מדבר מעט ועושה המון.
הוקמה המישלמה ליפו – זרוע עיריית תל אביב הממוקמת ביפו והתשתיות ברחבי יפו עברו וממשיכות לעבור חידוש מלא: עשרות כבישים נחפרו ושוקמו, גינות נשתלו ותכניות בנין עיר קודמו במהירות, כולל תכנית שיקום וחידוש נמל יפו, רחוב יהודה הימית, רחוב רזיאל, מתחם השעון, מתחם שוק הפשפשים, מדרון יפו שיהפוך לפארק וחלק בלתי נפרד מהטיילת ועוד.
כל אלו, יחד עם תכנית הרכבת הקלה, יקרבו את יפו לתל אביב הן מבחינת רמת התשתיות והן מבחינת נוחיות הגישה לעיר.
למרות אי הנוחות הכרוכה בכך, ברור לכל אדם כי השקעה שכזו תישא בסופו של דבר פירות לטובת התושבים ותאפשר חיים נוחים יותר בזמן הארוך.
גישה חיובית זו של העיריה מסייעת לעליית הביקוש ביפו ומטיבה עם התושבים.

גני ילדים ובתי ספר
בית הספר בדמוקרטי הפתוח זכה לפני שנה וחצי במנהלת חדשה אשר הזרימה אנרגיות מדהימות לבית הספר אשר סבל משורה של מנהלים בינוניים וגרועים.
אילונה, המסתמנת כמנהלת מיתולוגית לעתיד, גרמה לעליה חדה בביקוש לבית הספר המהווה מוסד חינוכי על איזורי, מצד תלמידים מתל אביב ונווה צדק.
זאת, יחד עם מספר גני ילדים שקמו לאחרונה והמתנ"ס המצוין בגבעת עליה, מרכז מנדל ומרכז המוסיקה ליד אצטדיון בלומפילד, מאפשרים למשפחות עם ילדים לגדל את הילדים בנוחות רבה יותר מבעבר ותורמים לאטרקטיביות החיים ביפו.

אתר נדל"ן הים התיכון
טוב, לא ממש מקדם יחסי ציבור ליפו ברמה של הסעיפים האחרים, אבל גם לנו חלק קטנטן בקידום מעמדה של יפו בקרב הציבור הרחב.
לא פעם מתקשרים לקוחות אשר גלשו באינטרנט בחיפוש נכסים, ללא שום מחשבה על יפו, נישבו בקסמי הנכסים שראו באתר שלנו, באים לסיור נכסים וחלקם אף מסיימים את מסעם ברכישת נכס ביפו.
אז גם לנו מגיע משהו בכל הספור הזה, לא?
 
*אריה שפר הוא בעליה של סוכנות נדל"ן הים התיכון מיפו

תגיות:   יפו   נדל"ן ביפו   השקעות ביפו  

תגובות  לכתבה זו 0 תגובות  
תגובה לכתבה
שלחו כתבה
הדפסת כתבה
החברה מס' 1 לשיווק מגרשים ונכסים מורכבים
לקהל קוראינו - קטגורית המכרזים עברה כתובת
    
כתבה תמונה             
כתבו לנו |  תקנון האתר |  פרסמו אצלנו |  מפת אתר |  קישורים |  כתבים מובילים |