‏יום שלישי ‏19 ‏מרץ ‏2024
הים התיכון
 
המישלמה
 
מפת יפו
 
פורטל יפו  עסקים ביפו  קרן שמש מגיעה ליפו
קרן שמש מגיעה ליפו
חברי עמותת קרן שמש ערכו סיור ביפו וביקרו בעסקים של יזמים צעירים, אותם הם מלווים.
 מאת: מערכת הפורטל
‏יום שלישי ‏16 ‏מרץ ‏2010. צילומים: פורטל יפו
חברי קרן שמש באים ל"נירית בל"
חברי קרן שמש באים ל"נירית בל"
שתף |
 
התיק החתוך ללא הארנק הגנוב
התיק החתוך ללא הארנק הגנוב
ביום שישי האחרון, בשעות הבוקר, בין דוכני הרוכלים והמוני מחפשי המציאות, התקבצו כמה עשרות אנשים בעלי חזות מעט יותר מבוגרת ומסודרת בבית הקפה "ליימך", נישנשו ופיטפטו ביניהם.
היו אלו חברי עמותת קרן שמש, אשר שמה לה למטרה לעודד ולקדם יזמים צעירים בתחילת דרכם, הן בסיוע בהלוואות והן בליווי ויעוץ ע"י מנטור – יזם ותיק ומנוסה המשמש כחונך, עומד בהתנדבות לרשות היזם השאפתן ומוביל אותו בדרכים נכונות, בעזרת ניסיונו שלו.
התכנון היה לקיים סיור למנטורים, במסגרתו יטיילו בין כמה בתי עסק צעירים וחדשים באזור יפו, אשר זכו לליווי קרן שמש.
לאור חגיגיותו של האירוע, התלוו לסיור חבר מועצת העיר - העו"ד דן להט (הבן של), ונציג קרן ספרא בישראל מר יוסי קידרון.
 
עוד לפני שהחל הסיור יכלו היזמים לחזות בתמונה יפואית מצערת, כאשר עוברת אורח גילתה את התיק שלה חתוך והארנק, על כל תכולתו, חסר גם חסר.
 
היו אלו חברי עמותת קרן שמש, אשר שמה לה למטרה לעודד ולקדם יזמים צעירים בתחילת דרכם, הן בסיוע בהלוואות והן בליווי ויעוץ ע"י מנטור – יזם ותיק ומנוסה המשמש כחונך, עומד בהתנדבות לרשות היזם השאפתן ומוביל אותו בדרכים נכונות, בעזרת ניסיונו שלו.
גל קליימן (30) פתח את בית הקפה "ליימך" בשוק הפשפשים לפני חמישה חודשים, יחד עם שותפו, אורן סיני. זהו מקום המשך ל"מתושלח" – בית הקפה הראשון אותו פתחו יחד, בשכונת פלורנטין.
אל המקום נכנסו לאחר שלבית הקפה שפעל במקום נדרשו בעלים חדשים, היות והמפעילה הקודמת היתה קצת "עייפה מהחיים" כהגדרתו של גל.
את גל ואיתי מלווה המנטר פטריק אדרי (47) שזו לו חניכה ראשונה במסגרת קרן שמש.
האווירה בין השניים עליזה וחיובית. ניכר שהם שמחים מאד על שיתוף הפעולה שנוצר ביניהם, כמו גם על התוצאה.
התרומה של הקרן היא גם בסיוע במתן הלוואות ליזמים, אך גל מוצא יתרונות גדולים עוד יותר בפגישות עם פטריק, הנערכות מדי שבועיים שלושה.
"פטריק יוצר פאוזה" הוא אומר. "בכל מפגש עוצרים מהשגרה, מהמרוץ היומי אחר ספקים,
פטריק אדרי (משמאל) וגל קליימן
פטריק אדרי (משמאל) וגל קליימן
עובדים, דברים שחייבים להספיק. זה עוזר לנו לחשוב בצורה יותר רחבה וגדולה מה אנחנו רוצים להשיג מהעסק שלנו.
אתמול, לדוגמא, ישבנו על מקום חדש, שאנחנו רוצים לקחת, גם הוא בנושא אלכוהול ויין ואז פטריק שאל אותנו אם באמת זה מה שאנחנו רוצים לעשות? האם היינו הולכים על זה גם אם לא היה מדובר בהזדמנות עסקית חמה?"
"פטריק עזר לנו להבין" אומר גל "שכנראה כבר הגענו לשלב שאנחנו מספיק חזקים בשביל להתחיל ולבחור ולא להיפך".
 
פטריק, מצידו, הגיע להיות מנטור בקרן שמש, בשיטת חבר מביא חבר.
"בית קפה 'ליימך" היה בדיוק הפרויקט שהתאים לי" הוא מספר, וניכרים בו העניין והחיבה שהוא רוחש לעסק הקטן והחמוד הזה, בלב כל רוכלי שוק הפשפשים, על מרכולתם וצבעוניותם.
"הציעו לי ללוות עסקים של שוקולד, ספרים, קוסמטיקה, אבל בחרתי בגל ואורן ובל'ליימך' משתי סיבות עיקריות – המיקום והעניין"
פטריק, תושב תל אביב ובעל חברת יעוץ פיננסית לחברות עד למחזור של 100 מליון ₪ (קטנות ובינוניות כהגדרתו), העדיף לחנוך עסק בסביבתו ומעבר לכך, הרעיון מאד מצא חן בעיניו.
"זהו רעיון שלם ומגובש" אומר פטריק בהתלהבות מדודה, "היוצא לביצוע בזמן ובמקום הנכונים. יין הוא טרנד חם בשנים האחרונות, אשר מחובר למילים גבוהות כמו 'עפיצות', לסגנון חיים יקר ולמחיר גבוה, והנה באו שני השותפים ובסגנון צרפתי מציעים יין טוב במחירים הוגנים, מה שיחד עם לוקשיין ייחודי והקסם האישי שלהם, יהיה בוודאי ספור הצלחה".
ואכן, המקום "הולך מצוין, נהנים מהחיים" מדווח לנו גל, ומקפיד להזכיר בחביבות ש"הכי חשוב להיות שמח".
 
בינתיים הומה השוק מסביב בפול גז, השיחות נמשכות וראל גודמן, מנכ"ל קרן שמש, מארגן את החברים לתזוזה.
לאחר סיום שלב ארוחת הבוקר והקפה, באדיבות "ליימך", מתקדמת החבורה כולה בהליכה נמרצת למתחם נוגה, לפגוש את נירית בל, מראשוני העסקים בתמיכת הקרן, כארבע שנים לאחור.
הביקור במרכז יופי קוסמטיקה והספא מתחיל במפגש עם היזמת נירית בל, בחורה אנרגטית ומטופחת בקפידה (הסנדלר נעול היטב, במקרה זה), יחד עם בעלה, ירון, דמות מעט פחות בולטת, המשרה ביטחון רוגע.  

ראל גודמן ונירית בל
ראל גודמן ונירית בל
שניהם מספרים כיצד לאחר תקופה בה עבדו יחד מהבית, היו החלוצים לפתוח את מרכז היופי בחצרות יפו על שם נירית, הרבה לפני שהפך למרכז כלות ארצי.
"הייתי סקפטית בתחילה" מספרת נירית לאורחים המקיפים אותה, "לא חשבתי שיאמינו בנו ויתנו לנו כל כך הרבה תמיכה". היא מביטה בבעלה בעיניים טובות – "כשהתחלנו, הלכנו בגדול בזכות ירון. הוא תמיד הולך בענק".
ירון מוסיף ומתאר: "שנינו לא באנו מבתים עשירים. כאשר הגיע הרגע, החלטנו לא לקנות בית כמו כולם, אלא להשקיע בעסק. בתקופות שהשוק הפך לקשה לא נסוגנו אלא להיפך, השקענו עוד, פתחנו בי"ס, הבאנו עוד מעצב שיער ולכן בשנה האחרונה אנחנו מראים גידול של כמעט 100%, לעומת התקופה הקשה שהיתה"
הוא מודה בחיוך נרגש לראל, המנכ"ל – "קיבלנו כל מה שביקשנו, תמיד היה מענה מיידי, עזרה כשהצטרכנו. זה נתן לנו הרבה כח לרוץ קדימה. יש הרגשה שיש אבא ואמא מאחורינו"
 
יום הסיור היה תצוגת תכלית מספקת לחברי קרן שמש ואפשרות לנעזרים בהם להוכיח את חשיבות התמיכה, עם קבלות חיות מהשטח. כל זאת, בתוספת ארוחת בוקר קלה בליימך וצהריים בפרג'י הותירו אותם שבעים ומרוצים, בדרכם חזרה הביתה.
החברים הובלו לסיור בקומה התחתונה של המכון ומשם המשיכו  לרחוב פוריה, אל הסטודיו לעיצוב אופנה "אלף אלף" של היזמות איילת הרמל המלוות ע"י המנטור יהודה בן אברהם, לביקור בחנות הכלבו "one bedroom", אשר ברחוב יהודה מרגוזה במתחם שוק הפשפשים, שם נפגשו עם היזמת לימור בן שושן והמנטור המלווה אליצור בר יוסף.
את הסיור קינחו חברי הקרן  בארוחת צהריים במסעדת פרג'י של היזמת זיוה ארביב, אותה מלווה המנטור אליצור בר יוסף.
 
יום הסיור היה תצוגת תכלית מספקת לחברי קרן שמש ואפשרות לנעזרים בהם להוכיח את חשיבות התמיכה, עם קבלות חיות מהשטח. כל זאת, בתוספת ארוחת בוקר קלה בליימך וצהריים בפרג'י הותירו אותם שבעים ומרוצים, בדרכם חזרה הביתה.
 
קרן שמש פתוחה לסייע ליזמים יפואים צעירים נוספים, הזקוקים לעזרה במימון וליד מכוונת, בתחילת דרכם.
לפרטים מלאים על עמותת קרן שמש – לחצו כאן.

תגיות:   עסקים ביפו   יזמות ביפו   קרן שמש  

תגובות  לכתבה זו 2 תגובות  
תגובה לכתבה
שלחו כתבה
הדפסת כתבה
 1.  עידוד יזמים צעירים
צבי, רעננה, (08/04/2010)
 2.  יוזמה ראויה לציון
רננה, תל אביב, (21/06/2010)
יריד תוצרת הארץ
קיבוץ גלויות של טעמים,אוספים ומוצרים
החברה מס' 1 לשיווק מגרשים ונכסים מורכבים
    
כתבה תמונה             
כתבו לנו |  תקנון האתר |  פרסמו אצלנו |  מפת אתר |  קישורים |  כתבים מובילים |