עדנה בנס יוצקת סדרות של פסלי נשים הקרובים לליבותיהם של כל הצופה בהם, דמויות *א2* אמפטיות, חיוביות, דומות במהותן לאנשי יום, יום המקיפים את חיינו.
ייחודה מתבטא בפיתוח סגנון אישי המחבר בין מציאות הריאליסטית והיומיומית לבין סדרה של דמויות ההופכות לגבורות מיתיות עם "אני" יצירתי בעל נוכחות תלת ממדית מרשימה.
..."פרשנותם הצורנית של פסלי שטרנשוס משתנה אמנם, אך סך נוכחותם במכלול מצטבר לכלל הוויה תוכנית במהותם. התחושה היא שזיקתו של שטרנשוס איננה בהכרח לדימוי מן הטבע – אלא כצפוי לפן המיתי- סובלימטיבי של אותו דימויי". - כותבת האוצרת אירית הדר במבוא לתערוכת שטרנשוס במוזיאון תל אביב.
דברים אילו נכונים גם לגבי יצירותיה של עדנה בנס.
*א1* כל הפסלים העשויים ברונזה עוסקים בקשר שיש לאמנית עם דמויותיה ולקשר הנוצר בינן לצופה בהן.
התערוכה הנוכחית "בסטודיו ארטורא" ביפו ממשיכה את שתי התערוכות שנפתחו השנה בפאריס ומצטרפת לשורה של תערוכות ומיצבים שבנתה האמנית בשנים האחרונות בארץ ובחו"ל.
כל העבודות נבנות מטיפוח מגע ידיה הרומנטי של עדנה בנס וכולן עשויות באסרטיביות מרגשת ובערגה לעולם חיובי וטוב.
אסתי דרורי / דורון פולק / קרני ברזילי
|