‏שבת ‏20 ‏אפריל ‏2024
יפו TV אירועים
 
יפו העתיקה
 
פורטל יפו  אירועים ביפו  סינית אני מדברת אליך
סינית אני מדברת אליך
רגע לפני הנעילה, לכו לראות את התערוכה של גלית שר בגלריה של כרמי ואביתר המציגה עירום נשי וכמיהה לתרבות סין
 מאת: נורית הוראק
‏יום שני ‏22 ‏נובמבר ‏2010. צילומים: יח"צ
האישה לבדה
האישה לבדה
שתף |
 

רחוב מרזוק ועזר מתחיל בשדרות ירושלים ומגיע עד למגדל השעון וליפו העתיקה. בשנים האחרונות חודשו פני הרחוב, והיום מלבד בניינים משופצים הוא כולל גם חנויות עיצוב. מי שהגיע לרחוב לאחרונה, יכול היה למצוא בו גלריה חדשה בשם Carmi&Ev.

מייאור: "אנחנו לא בונים על העוברים והשבים המתיירים ברחוב כקהל הלקוחות שלנו. אנחנו פונים לאנשים שאוהבים ומעריכים עיצוב ומוכנים להשקיע בו"
הגלריה שבה שותפים אביתר מייאור וכרמי בר, שניהם תושבי יפו המתגוררים בקרבת מקום, נפתחה לפני חמישה וחצי חודשים. "מטרת הגלריה להציג עיצוב מודרני, ציורים מיוחדים, אמנות פלסטית ואמנות צילום של אמנים ישראליים ואירופים", מספר מייאור. "אנחנו מחפשים אחר דברים מיוחדים ולא מיינסטרימים, לא גידי רובין או ליפשיץ. אנחנו פונים גם לאמנים צעירים גאונים וגם למעצבים מבריקים מהארץ ומהעולם שיש בעבודות שלהם איזה שהוא טוויסט".

הבחירה ביפו נעשתה בגלל האהבה לעיר המגורים של שניהם. "אנחנו לא בונים על העוברים והשבים המתיירים ברחוב כקהל הלקוחות שלנו", הוא אומר. "אנחנו פונים לאנשים שאוהבים ומעריכים עיצוב ומוכנים להשקיע בו".
 
פנטזיה אסיאתית
בתחילת החודש הועלתה בגלריה תערוכתה של גלית שר, "סינית מירושלים". התערוכה מציגה ציורים של נשים, חלקן חשופות ומעורטלות, שלהן מוטיבים אסיאתיים. 

למרות שהאמנית היא ילידת ירושלים, באמצעות הציורים היא מבטאת כמיהה להיות מישהי אחרת, פנטזיה על תרבות רחוקה ובלתי מושגת, איתה באה שר במגע בזמן לימודיה בסן פרנסיסקו ובהמשך במסע לסין עצמה. 

גלית שר. נשמה סינית
גלית שר. נשמה סינית
שר מערבת בין תווי הפנים של הדמויות האסיאתיות את תווי פניה שלה ומשלבת בין טכניקות של צבעי שמן לקולאז'.

"סינית מירושלים הינה תערוכתי הראשונה. אני אמנית רב-תחומית ולמדתי במספר מקומות. תחילה לקחתי קורסים באוניברסיטה במיאמי, שם התאהבתי בציור. לאחר מכן, למדתי ציור בסן פרנסיסקו", מספרת שר. "בנוסף, למדתי מחול עכשווי בקבוצה ביפו, קליגרפיה סינית ויפנית ועיצוב גרפי. כבר מספר שנים שאני מלמדת סדנה בציור שנקראת 'כל אחד יכול לצייר' ומיועדת לאנשים שחולמים לצייר. הסדנה כוללת רישום, ציור ויצירה אישית".

למה דווקא סין?

"את עניין המשיכה לסין קשה לי להסביר במילים. זהו רגש עמוק שבא לידי ביטוי בציור. קטונתי מלהבין את סין. מדינה כה גדולה עם היסטוריה ותרבות כה מורכבת. החוויה הסינית שלי היא מאוד סובייקטיבית. הגעתי למקום שבשבילי היה כגן עדן, מקום שכאילו תמיד התגעגעתי אליו". 

האם המקום הזה מופיע גם בעבודות נוספות שלך, שלא מוצגות בתערוכה?
עירום נשי וחתול
עירום נשי וחתול
"יש לי עבודות נוספות, שלי ושל בני משפחתי כסינים, הכוללות גם קליגרפיה. כיום אני מחפשת להציג אותן בתערוכה קבוצתית".

דמויות הנשים שאת מציגה מציגות מיניות ישירה, מדוע בחרת לצייר דמויות נשיות כה טעונות מינית,
בתנוחות מיניות ועירומות?
"העבודות שלי עוסקות בדמות האישה לבדה, לעתים עירומה. בציורי אני עוסקת במיניות האישה מתוך העולם העכשווי בו מיניות נשית מופגנת. מטרתי היא להראות שניתן להעצים את האישה גם ממקום של מיניות".
 
הגבר ככלי לאחסון חפצים
התערוכה המוצגת עד ה-3.12.10 מהפנטת ועשירה, דמויותיה של שר מצליחות לעורר משיכה מצד המתבוננים בהן ולבטא יפה את הפנטזיה של היוצרת. הציורים המוצגים במקום ניתנים למכירה ומחיריהם נעים בין 800 דולר ל-2,800 דולר. לדברי בעלי הגלריה, יש כבר התעניינות מצד קונים ומבקרים בתערוכה. 

בנוסף לתערוכה, תוכלו למצוא בגלריה פרטים שימושיים מעוצבים של אמנים הולנדיים, שנבחרו באופן אישי על ידי בעלי הגלריה. פריטים אלו מציגים עיצוב ביתי שיכול לשמש לאחסון ולהצגה ומצליח גם לעורר חיוך. 

אחת העבודות ההולנדיות המוצגות במקום נקראת fill bill והיא למעשה מתארת גוף גבר רכון המשמש לאחסון חפצים. הגלריה אינה משתרעת על שטח גדול, אך המתעניינים באמנות ובעיצוב ימצאו בה עניין רב. 

תגיות:   תערוכות ביפו   גלריות ביפו   

תגובות  לכתבה זו 0 תגובות  
תגובה לכתבה
שלחו כתבה
הדפסת כתבה
התבוננות-מכון אבני
התבוננות - 80 שנה למכון אבני
אמנות שנוגעת
אירוע אמנות חווייתי לכל המשפחה
    
כתבה תמונה             

לחצו על התאריך וקבלו את אירועי היום

? ? ? ? ? ? ?
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
             
מתאריך עד תאריך
כתבו לנו |  תקנון האתר |  פרסמו אצלנו |  מפת אתר |  קישורים |  כתבים מובילים |