‏יום חמישי ‏25 ‏אפריל ‏2024
יפו TV אירועים
 
יפו העתיקה
 
פורטל יפו  אירועים ביפו  הזוכים בפסטיבל תאטרונטו ביפו
הזוכים בפסטיבל תאטרונטו ביפו
ההצגה "הבן של יעקוב", אשר עסקה בהתייחסות לילדי העולים עם קום המדינה, וההקרנות נגד הגזזת, זכתה בפרס המרכזי בתחרות התאטרונטו שהתקיימה בפסח יפו.
 מאת: מערכת הפורטל
‏יום שני ‏13 ‏אפריל ‏2009. צילומים: אליצור הראובני
הבן של יעקב- הזוכה הגדול
הבן של יעקב- הזוכה הגדול
שתף |
חבר השופטים, אשר כלל את הבמאית רביד דברה והשחקנים סנדרה שדה ויפתח קליין, העניק להצגה "הבן של יעקוב" את הפרס הראשון בתחרות ע"ש ניסים עזיקרי. ההצגה היא מאת גליה בארי ובבימויה של שרית וינו-אלעד.
 
"מדובר בהצגה חשובה, מסמך חברתי החושף את אחת הפרשות הכואבות והמזעזעות בתולדות החברה הישראלית", כתבו השופטים בנימוקיהם למתן הפרס.
סכום הפרס -  10,000 ₪, היוענק במקביל ליוצרי ההצגה ולשחקן ליאור זוהר, אשר מגלם בהצגה את סגן אלוף במילואים אברם אבוקסיס, העומד להיכנס בכל רגע ללבנון בשנת 1982.
הוא מנסה להסתיר את כאבי הראש והסחרחורות שתוקפים אותו, אבל המח"ט אינו מוכן לקחת אחריות ודורש ממנו לגשת לרופא ולהביא פתק שהוא בריא ויכול לצאת עם הגדוד למלחמה. בזמן ההצגה מתברר כי כאבי הראש הם בשל טיפולים שעבר בילדות נגד גזזת.

"מדובר בהצגה חשובה, מסמך חברתי החושף את אחת הפרשות הכואבות והמזעזעות בתולדות החברה הישראלית", כתבו השופטים בנימוקיהם למתן הפרס והוסיפו "בצורה פשוטה, כנה ומרגשת, מצליח ליאור זוהר במשחקו הכובש להעביר נושא כה כאוב ולברוא עולם מלא אהבה ואמונה בחיים".
  
לולו - הרפתקאה באושוויץ
לולו - הרפתקאה באושוויץ
קארין קורט זכתה לציון לשבח על משחקה בהצגה "לולו - הרפתקה באושוויץ" אותה כתבה בשיתוף עם הבמאי שלומי גולן.
המחזה מתחיל ביום בו הנאצים פלשו לעיר ודחפו ליצנית עם משפחתה לרכבת המובילה לאושוויץ.
לאחר הסלקציה הראשונה בה הופרדה מהוריה ע"י הנאצים, מתמודדת הנערה לבדה עם המציאות החדשה ומנסה למצוא את הדרך לשרוד למרות הקושי הגדול.  ההצגה מבוססת על סיפורה האמיתי של עדנה דווידוף, סבתה של קארין קורט..
השופטים החמיאו לשחקנית: "ליצנית באושוויץ הוא שילוב כמעט בלתי אפשרי אבל בביצוע היצירתי והנועז של קורט, מתרחש קסם שיכול לקרות רק בתיאטרון".
 
תחרות תאטרונטו לילדים
מעצבת הבמה והסופרת מיקי בן כנען, השחקן עודד מנסטר וכוכבת ערוץ הילדים לשעבר אפרת רייטן, שפטו בתחרות תאטרונטו לילדים וקבעו: "הצגת ילדים היא לפעמים חשיפה ראשונה של ילד למורכבות היחסים בין מציאות לדמיון. כשופטים בתחרות התיימרנו להתבונן דרך עיני ילד קטן כשבאנו לצפות בהצגות המצוינות שהתמודדו השנה בתחרות. ניסינו לשמר תמימות וסקרנות של ילד. החוויה הזו הסתברה כרווח פרטי גדול".
 
הקרב הראשון בנחל קשישון
הקרב הראשון בנחל קשישון
ההצגה  "הקרב הראשון בנחל קשישון" שכתב אפרים סידון וביים מאור זגורי, זכה בפרס הצגת הילדים הטובה ביותר, על סך 5,000 ₪.
וכך מספרת ההצגה, בלשונו של אפרים סידון:
בארץ אחת ליד נחל קשישון, היה מלך שהייתי קורא לו טיפשון.
ולמה טיפשון, או אפילו אידיוט? כי תמיד הוא רצה צעיר להיות.
וכיון שכך כדי לא להדבק בזקנה, הוא מחליט להגלות את כל בני ה-70 מארצו וכך להישאר צעיר לעד. אלא שהזקנים המוגלים מקימים מדינה משלהם, מדינה זה"בה, שהחיים בה שקטים ונעימים ללא אלימות, רעש וחוסר סובלנות.
 
"הפרס מוענק להצגה על חיבור משמח בין שחקנית מוכשרת, בימוי מבריק, תפאורה חכמה ומחזה המשלב קלילות, הומור ותקווה לדורות הבאים", כתבו השופטים, "ההצגה לוקחת ברצינות הומור וילדים ומחכימה לייצר תקשורת מושלמת עם קהל צעיר בזכות שימוש בכל מרכיבי התיאטרון באופן מעורר השתאות".
 
מלך החסידות
מלך החסידות
ציון לשבח בתחרות התיאטרונטו לילדים הוענק השחקנית דניאל קולבן זכתה לציון לשבח על משחקה כנסיכה ליבי, בהצגה "מלך החסידות" שכתבה בשיתוף עם הבמאית שירה שטרן.
ליבי הנסיכה צריכה להתחתן ביום הולדתה שחל בעוד שלושה ימים. ארמונה מלא ברוזנים ודוכסים אותם היא לא מכירה בכלל, שרוצים להתחתן איתה רק כדי לעלות לשלטון, ובאף אחד מהם היא לא מעוניינת. אם היא לא תבחר לה נסיך, חוקי ממלכתה יחייבו אותה להתחתן אפילו אם חתן שאיננה אוהבת.
  בנימוקיהם כתבו השופטים: "הביצוע הווירטואוזי של קולבן לשלל הדמויות בעלילה, הקלילות והדייקנות המשחקית הסוחפת והמרשימה ראויים לציון לשבח".


תגיות:   הצגות ביפו   תאטרונטו ביפו  

תגובות  לכתבה זו 0 תגובות  
תגובה לכתבה
שלחו כתבה
הדפסת כתבה
צילום:דניאל קמינסקי
יצירת המופת של ברכט בעיבוד תיאטרלי מופתי
אלף לילה ולילה-המחזמר
ביקורת המחזמר "אלף לילה ולילה"
    
כתבה תמונה             

לחצו על התאריך וקבלו את אירועי היום

? ? ? ? ? ? ?
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
             
מתאריך עד תאריך
כתבו לנו |  תקנון האתר |  פרסמו אצלנו |  מפת אתר |  קישורים |  כתבים מובילים |