‏יום שישי ‏26 ‏אפריל ‏2024
יפו TV אירועים
 
יפו העתיקה
 
מדע על הבר
במסגרת פרויקט "מדע על הבר",בשיתוף טיים אאוט ומכון ויצמן
 מאת: מערכת הפורטל
‏יום חמישי ‏07 ‏אפריל ‏2011.
מדע על הבר- ברחבי יפו
מדע על הבר- ברחבי יפו
שתף |
 
מדע על הבר

בשיתוף טיים-אאוט תל-אביב ומכון וייצמן למדע
ביום חמישי 14 באפריל משעה 20:30.
ארבעים ברים ובתי קפה בתל אביב יארחו מדענים מ"מכון ויצמן למדע" שיגישו מדע על הבר, מפגשים בגובה העיניים על הנושאים החמים ביותר במדע העולמי.
פרופ' אודי שפירא
שושלת – חישוב דורות של תאים לאחור, והעתיד של חקר הסרטן
היכולת לעקוב אחר "שושלות יוחסין" של תאים עשויה לסייע בפתרון שאלות מדעיות ורפואיות, כמו האם מסוגלים תאי מוח להתחדש, האם יכולות נשים לייצר ביציות חדשות, ומהו מקורם של גידול או גרורה סרטנית, אך עד כה הצליחו מדענים ליצור "עצי משפחה" של אורגניזמים הבנויים מכמה אלפי תאים בלבד. שיטה חדשה שפיתח פרופ' אהוד שפירא, והעושה שימוש בשיטות מתמטיות מתקדמות, מאפשרת שיחזור "עצי משפחה" של אורגניזמים גדולים יותר. שיטה זו נחשבת על-ידי רבים כ"דבר הבא" בתחום הרפואה האישית.
הכניסה חינם, מספר המקומות מוגבל ומומלץ להזמין מקומות מראש. 
ד"ר נחום אולנובסקי
אני אנווט - על עטלפים, אנשים, ניווט, זיכרון ולמידה
מדי לילה, יוצאים עטלפי הפירות ממערתם החשוכה, ועפים אל עץ הפרי האהוב עליהם - המרוחק עשרות קילומטרים משם. עטלפי חרקים מסוגלים לאתר חרק קטן בתוך סבך צמחיה, בחושך מוחלט. ד"ר אולנובסקי, המשתמש לשם כך במכשירי ה-GPS הזעירים בעולם, יחשוף מעט מהמסתורין האופפים את סודות הניווט, הזיכרון והחישה של יונקים ליליים אלה, היכולים ללמד אותנו גם כמה דברים על המוח האנושי.
לפרטים על הקונטיינר ביפו-לחצו כאן
 


ד"ר קרינה יניב וד"ר אלדד צחור
זורם בעורקים, נוגע בלב - גרסת העובר
כיצד הופך תא בודד - ביצית מופרית - לעובר מושלם? מה הקשר בין התפתחות העובר לבין תאי גזע ושיבוט? וכיצד מחליט התא העוברי מה הוא רוצה להיות כשיהיה גדול? ביולוגים התפתחותיים ממכון ויצמן למדע מתחקים מקרוב אחר המנגנונים העדינים והמתוזמנים היטב של ההתפתחות העוברית - ובעיקר התפתחות הלב, כלי הדם והפנים, ומקווים להשתמש בידע הזה כדי לרפא ואף למנוע מומי לב מולדים, ומחלות לב וכלי דם.
לפרטים על פועה ביפו-לחצו כאן
 
ד"ר רועי עוזרי
מחשבים קוונטיים ומציאויות מקבילות
מחשב קוונטי הוא מעין גביע קדוש שעומד במרכז שאיפותיהם של מדענים רבים, למרות העובדה שאיש עדיין אינו יודע איך ייראה מחשב כזה ואיך בדיוק הוא יפעל.
סוד כוחו של המחשב הקוונטי טמון בעיקרון ה"סופר-פוזיציה" - כלומר ביכולתם של חלקיקים קוונטיים להימצא במספר מצבים ומקומות בעת ובעונה אחת, דבר המאפשר למחשב הקוונטי לבצע חישובים רבים במקביל. אלא שה"סופר-פוזיציה" קורסת למצב אחד מוגדר ברגע שמישהו מודד אותה או "מתבונן" בה. מחקריו של ד"ר עוזרי מנסים להתגבר על הקושי הזה, במטרה להמשיך ולקיים את המציאויות המקבילות גם כאשר מודדים אותן. מחקרים אלה מקרבים את אפשרות פיתוחם של מחשבים קוונטיים.
לפרטים על קפה יפו-לחצו כאן
 

תגיות:   ברים ביפו   אירועים ביפו   מדע על הבר   מכון ויצמן למדע  

תגובות  לכתבה זו 0 תגובות  
תגובה לכתבה
שלחו כתבה
הדפסת כתבה
חג המולד ביפו
אירועי חג המולד ברחבי יפו
סילבסטר בקפה יפו
מופע ומשתה חגיגי לשנה החדשה
    
כתבה תמונה             

לחצו על התאריך וקבלו את אירועי היום

? ? ? ? ? ? ?
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
             
מתאריך עד תאריך
כתבו לנו |  תקנון האתר |  פרסמו אצלנו |  מפת אתר |  קישורים |  כתבים מובילים |