‏יום שישי ‏26 ‏אפריל ‏2024
יפו TV אירועים
 
יפו העתיקה
 
שיק סטייל
מניפות מעוצבות, סבונים ריחניים ותיבות אור עם סיפורים מהאגדות. יריד העיצוב שנפתח במתחם התחנה מזמין אתכם להכניס קצת שיק אמנותי לחיים
 מאת: נורית הוראק
‏יום ראשון ‏24 ‏יולי ‏2011. צילומים: נורית הוראק
סבונים מעוצבים
סבונים מעוצבים
שתף |
 
מניפות צבעוניות
מניפות צבעוניות
הפרסומים הבטיחו יריד מעצבים במתחם התחנה בלילות הקיץ עד אוקטובר, אז החלטתי לקפוץ למתחם ולבדוק את המעצבים ואת הקהל. ציפיתי למצוא את התחנה מלאה בדוכנים, עשרות מעצבים וקהל ישראלי שאוהב לקנות והרבה. אך בשעה שבע  ביום חמישי מצאתי, להפתעתי, מספר קטן יחסית של דוכנים שעמדו להם די שוממים. 

האם המשבר הכלכלי מתחיל להשפיע? האם עם ישראל כבר לא קונה בהמוניו? האם יכול להיות שמתחם התחנה, אחד המתחמים היקרים והיוקרתיים ביותר, אינו מספק את הסחורה כאתר העלייה לרגל שהבטיחו לנו? או שהבליינים האמיתיים יוצאים לרכוש מציאות מעוצבות בשעות מאוחרות יותר, אחרי שהם נשארים בעבודה שעות ארוכות כדי להיות מסוגלים לממן אותם.
 
סבון בריח ארטיק
כך או כך ניצלתי את השקט כדי לשוחח עם חלק מהמעצבות. אודה על האמת, הדוכנים של
"ישבתי עם הבת שלי בבית קפה", היא מספרת. "ונפנפנו עם התפריטים. אמרתי לה שאני לא מבינה איך בארץ אין מותג של מניפות והיא אמרה לי בתגובה 'יאללה אימא, תעשי'"
המעצבות איתן שוחחתי היו מאוד מרשימים, הפגינו כישרון, יוזמה וחדשנות ועשו לי חשק לא קטן לקחת איתי כמה מהפריטים הביתה. הדוכן של מזי פלד הציג מבחר של סבונים בצורות מיוחדות. משכו את עיניי סבונים בצורה של עוגות, ארטיקים ועוגיות, שהתברר שלא רק נראים ככאלו אלא גם מריחים בהתאם לצורה שלהם. 

מזי עצמה מספרת שאת האהבה לסבונים ירשה מאמה שייצרה סבונים בכבישה קרה כתחביב.
"לקחתי את זה לקטע של  אסתטיקה ושל ארומתרפיה, מתוך מטרה לשלב בין בריאות וכיף", אומרת פלד. בסבונים שלה תוכלו למצוא חומרים כמו קקאו, קוקוס, חלב באפלו, חלב עיזים ואפילו כורכום. הלקוחות, לדבריה, הן בעיקר נשות קריירה אמידות שמחפשות מתנות נחמדות לשותפים עסקיים או ללקוחות.  

 

אגדות אורבניות
ממזי אני עוברת לדוכן של יוסי ושרון מורדוך אסולין. יוסי ושרון הם זוג נשוי שהקימו יחד עסק לפריטים מעוצבים. הם החלו את המותג בייצור תיבות אור המעוטרות באיורים בטכניקה ידנית ושמרו אותו על אש קטנה. כאשר שרון נכנסה להיריון, החלו השניים לעבוד על המותג באופן רציני יותר. "כולם אמרו שיש לי בטן גדולה", מספרת שרון. "ואני עניתי שיש לי גורילה בבטן. זה נתן לנו השראה והתחלנו לעשות ליין בהשראת גורילות ובעיצוב ממוחשב". 

כיום ליין תיבות האור המרשימות שלהם כולל תיבות אור בהשראת אגדות ילדים, כמו זהבה ושלושת הדובים והחתול במגפיים, וליין נוסף בהשראה יפנית. את המנורות המיוחדות תוכלו להשיג בעבור 195 שקלים. במותג אפשר גם למצוא שעוני קיר מעוצבים בעלות שבין 80 שקלים ל-120 וגם קלמרים בתוספת עפרונות צבעוניים ב-48 שקלים.
 
מניפות או לא להיות
עדי זינגפר וגילי רוזין הן בעלות המותג "מדוזה" המציג ביריד. השתיים שכללו טכניקה תעשייתית של הטבעה על פלסטיק שאותה למדו בשנקר וכיום הן מייצרות בהשראתה תיקים ותכשיטים מפלסטיק. את המוצרים של השתיים תוכלו לרכוש במחירים הנעים בין 99 שקלים עבור זוג עגילים ועד ל-540 שקלים עבור תיקים גדולים. "אנחנו אוהבות להציג בתחנה ושמחות לחשיפה", אומרת עדי. "לכאן מגיעים אנשים שמחפשים פריטים מיוחדים וגם הרבה תיירים שהם תמיד קהל טוב".

גם אלה... סבונים
גם אלה... סבונים
אחד המותגים המיוחדים המוצגים ביריד הוא מותג המניפות fancy של שרון ירושלמי. שרון שהייתה בעברה אשת יחסי ציבור בתחום ההייטק, החליטה לעשות הסבה לאחר יום קיץ חם במיוחד. "ישבתי עם הבת שלי בבית קפה", היא מספרת. "ונפנפנו עם התפריטים. אמרתי לה שאני לא מבינה איך בארץ אין מותג של מניפות והיא אמרה לי בתגובה 'יאללה אימא, תעשי'. ערכתי מחקר על מניפות, מתי זה התחיל וכו' והכרתי מה הולך היום בעיצובים. רציתי עיצוב אורבני בסגנון אופנת רחוב במטרה להחדיר את המוצר לאופנה. באירופה מעצבי על מכניסים מניפות לליין שלהם וכאן המותג שלי הוא המותג הציוני הראשון".  
 
מי רוצה לצייר?
מי שמחפש עיסוק ביתי מתחת למזגן בימי הקיץ החמים, אולי יוכל למצוא תשובה בפוסטרים לצביעה שמעצבת ענבל לימור. לימור היא אמנית פלסטית שמוכרת בדוכן שלה עבודות ציור ופיסול מקוריות, בובות מחומרים ממוחזרים שמצאה ברחוב וגם חוברות צביעה ופוסטרים לצביעה המיועדים לדבריה, "לאנשים שזקוקים לרגיעה במקום לנסוע לאיזה הר כדי לעשות מדיטציה". 

למרות שהפוסטרים מושכים בעיקר את עיניהם של הילדים המבקרים בתחנה, לימור מקווה שהיא תצליח להחדיר את תחום הצביעה למבוגרים בארץ, תחום שלטענה פופולארי מאוד במקומות כמו ארצות הברית.

לילה מתחיל לרדת על התחנה, הערב הופך לקריר יותר וזרם האנשים עדיין איטי, אבל נראה כאילו הוא מתגבר. כמה תיירים צרפתים נכנסים לתחנה מכיוון הים ואני, בתקווה שאולי לפחות הם יצליחו להקנות ליריד תחושה אירופית, מאחלת למעצבות שפגשתי שיצליחו ללכוד אותם בחכתן.  

לכתבות ופעילויות במתחם התחנה - לחצו כאן

תגיות:   ירידים ביפו   יריד עיצוב ביפו   מתחם התחנה ביפו   מתחם התחנה   אירועים ביפו  

תגובות  לכתבה זו 0 תגובות  
תגובה לכתבה
שלחו כתבה
הדפסת כתבה
יריד חלומות בתחנה
יריד פתוח של 60 דוכנים ממגוון תחומים
עיניים -אריק בוקובזה (שופוני)
נעלולה היתה בנמל יפו, ביריד הנעליים – שופוני, ואהבה
    
כתבה תמונה             

לחצו על התאריך וקבלו את אירועי היום

? ? ? ? ? ? ?
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
             
מתאריך עד תאריך
כתבו לנו |  תקנון האתר |  פרסמו אצלנו |  מפת אתר |  קישורים |  כתבים מובילים |