‏שבת ‏20 ‏אפריל ‏2024
יפו TV אירועים
 
יפו העתיקה
 
לא נשכח
כבכל שנה תוקם התערוכה בכיכר רבין שתעסוק ברצח יצחק רבין ובגבולות הדמוקרטיה
 מאת: תום ויזל
‏יום ראשון ‏30 ‏אוקטובר ‏2011. צילומים: יח"צ
שתף |
 
16 שנים עברו מאז נרצח ראש הממשלה ושר הביטחון יצחק רבין בעצרת למען השלום. אחרי קיץ של יציאה לרחובות וקריאה לצדק חברתי, בישראל כולה ובתל אביב בפרט, חשוב לחזור ולתהות מה למדנו מאז הרצח? תנועת 'דרור ישראל' ותנועת 'הנוער העובד והלומד' מקימות בכיכר רבין את אוהל "זכור" בתאריכים 3.11-6.11. התערוכה תעסוק בחידוד משמעות  האמירה "לא נשכח" ותשאל, כיצד שומרים על ישראל מדינה דמוקרטית?
 
"חשוב ללמוד את המגמות שהובילו לרצח ולדעת לבקר אותן. אנחנו חייבים לשאול את עצמנו איזו מן חברה אנחנו רוצים ומה תפקידנו בעיצוב ובבניה של חברה דמוקרטית"
לציון יום השנה ה-16 להירצחו של ראש הממשלה ושר הביטחון יצחק רבין יוקם בכיכר רבין בין התאריכים 3.11-6.11 אוהל "זכור". האוהל, שיוקם על ידי חברי תנועת 'דרור ישראל' ותנועת 'הנוער העובד והלומד', מוקם בשיתוף עם עיריית תל אביב-יפו. מטרת האוהל היא לדון בדמותו של יצחק רבין כמנהיג, להכיר את מגמות האלימות שהובילו לרצח, ולבחון את החברה ואת הדמוקרטיה הישראלית היום. באוהל "זכור" פעילות זיכרון מגוונת שמטרתה לפנות לקהל יעד רחב ורב גילאי.
 
בנוסף לתערוכה שתוצג במהלך היום, בכל ערב, יתקיימו מספר פעילויות תרבותיות ברחבת האוהל. ב3.11 תועלה סאטירה פוליטית ע"י בוגרי סמינר הקיבוצים – אנסמבל 'הבועהלי' ולאחריהם נשוחח עם חיים יבין על מצב הדמוקרטיה בישראל. ב4.11 תתקיים קבלת שבת ובבוקר ה-5.11 תתקיים פעילות הורים-ילדים "מציירים שלום", המצליחה להביא לגיל הרך בדרך הציור, מתוכן יום הזיכרון וממורשת רבין ומאבקו על השלום. הציורים אשר יצוירו, יוצגו בערב לאורך העצרת המרכזית לזכר יצחק רבין ז"ל.
 

"רבים מאיתנו לא יודעים איך לציין את האירוע הזה, איך לזכור ומה לזכור?" אומרת שרון כרמל, רכזת האוהל בתל אביב. "חשוב ללמוד את המגמות שהובילו לרצח ולדעת לבקר אותן.  אנחנו חייבים לשאול את עצמנו איזו מן חברה אנחנו רוצים ומה תפקידנו בעיצוב ובבניה של חברה דמוקרטית". כרמל מוסיפה "תחילתו של כל מעשה גדול במפגש אנושי, כל זמן שהאוהל עומד, הקהל הרחב מוזמן להגיע ולעבור בתערוכה על ידי מדריכים שיהיו זמינים להדרכות, אני מאמינה כי הציבור יגיע כמו בשנים הקודמות, ושרבים מרחבי תל אביב והסביבה, מבוגרים, נוער וילדים, יופיעו וישתתפו באירועי האוהל.          
 
לאוהל יגיעו אנשים רבים מכל גווני החברה הישראלית, להקשיב, לשוחח, לזכור ולא לסלוח לכל מי שמאיים על החיים הדמוקרטיים בישראל. בימים אלו, בהם המפגש והעיסוק בשאלות הקיומיות של החיים במדינה דמוקרטית והקריאה לצדק חברתי חשובים מתמיד, תנועת דרור ישראל מזמינה את הציבור הרחב לבוא ולקחת חלק בפעילויות האוהל, להשתתף בשיחות ולהביע דעה.
 
 
 קבוצות מאורגנות מוזמנות לפנות לשרון כרמל – 054-6738619 לתיאום והזמנת הדרכה (מספר המקומות מוגבל).

תגיות:   תערוכות   יצחק רבין   

תגובות  לכתבה זו 0 תגובות  
תגובה לכתבה
שלחו כתבה
הדפסת כתבה
הצלמניה-תערוכת מכירה ביפו
סלון יפו לאמנות מארח את חנות פופ אפ של הצלמניה
שבוע האיור ביפו 2018
מגוון תערוכות ומיצגים ברחבי העיר במסגרת שבוע האיור ת"א-יפו
    
כתבה תמונה             

לחצו על התאריך וקבלו את אירועי היום

? ? ? ? ? ? ?
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
             
מתאריך עד תאריך
כתבו לנו |  תקנון האתר |  פרסמו אצלנו |  מפת אתר |  קישורים |  כתבים מובילים |