‏יום שישי ‏26 ‏אפריל ‏2024
יפו TV אירועים
 
יפו העתיקה
 
פורטל יפו  אירועים ביפו  יפו - עיר האורות בחג החגים
יפו - עיר האורות בחג החגים
התערוכה "אורות של חורף" האירה את יפו בשלל אמנים מרחבי העולם.
 מאת: נורית הוראק
‏יום ראשון ‏01 ‏ינואר ‏2012.
מוזיאון יפו לעתיקות
מוזיאון יפו לעתיקות
שתף |
 
בחודש דצמבר, ממש לפני פתיחת השנה האזרחית החדשה, שלוש דתות חוגגות חגים מרכזיים. היהודים חוגגים את חג החנוכה, הנוצרים את חג המולד והמוסלמים את חג הקורבן. 

תקופה זו של השנה שבה החורף בעיצומו, הימים מתקצרים והלילות ארוכים יותר מזכירה לנו גם חגיגות קדומות של בני האדם שחיו על כדור הארץ לפני הדתות המונותיאיסטיות. 
ברקוביץ' יצרה קשר עם אמנים שהיא מכירה מתערוכות קודמות וביקשה מהם לתרום עבודות הקשורות לנושא. חלק מהאמנים הגיעו בעצמם עם היצירה וביקרו ביפו במהלך ימי התערוכה. הכניסה לתערוכה הייתה חופשית ואת היצירות עצמן אפשר היה לרכוש במקום.


חגיגות אלו נועדו להתמודד עם הפחדים שעוררו החורף והחושך והן הוקדשו פעמים רבות לאלים כמו אל השמש או אל החקלאות (כמו חג הסטורנליה הרומאי). 

יפו היא עיר של שלוש דתות וככזו נחגגים בה שלושת החגים. בחודש דצמבר יפו לובשת חג והעיר מלאה באירועים ובחוגגים.
 
במוזיאון יפו לעתיקות ציינו גם כן את החג בתערוכה הבינלאומית "אורות בחורף". בתערוכה שיתפו פעולה אמנים מ-12 מדינות ביניהן קנדה, רוסיה, נורבגיה, בולגריה, איטליה, גרמניה, שוויץ, צרפת, שבדיה, אוסטריה ויוון והיא הוקדשה לדו קיום, למען היחסים הטובים בין הדתות ובהוקרה לשלושתן.
 
אוצרת התערוכה, הגברת זינה ברקוביץ' היא אמנית זוכת הביאנלה באיטליה לשנת 2009 שמארגנת תערוכות בינלאומיות בכל העולם. בין השאר הפיקה ברקוביץ' תערוכות בלונדון, רומניה וגרמניה ועל הפרק עומדות שתי תערוכות נוספות שהיא מתכוונת לאצור באוסטריה ובמדריד. 

ברקוביץ' יצרה קשר עם אמנים שהיא מכירה מתערוכות קודמות וביקשה מהם לתרום עבודות הקשורות לנושא. חלק מהאמנים הגיעו בעצמם עם היצירה וביקרו ביפו במהלך ימי התערוכה. הכניסה לתערוכה הייתה חופשית ואת היצירות עצמן אפשר היה לרכוש במקום.
 
"יפו היא מקום מדהים" אומרת ברקוביץ' "ביפו חיים יחד בני כל הדתות ובשל כך ביקשנו להעביר בתערוכה מסר של שלום וחיבור. האמנות שמה בצד את הפוליטיקה והשילוב של היצירות המודרניות עם הממצאים הארכיאולוגיים שמוצגים במוזיאון היה מיוחד. אני לא מפסיקה לקבל טלפונים מהאמנים על ההתרשמות החיובית שלהם מיפו".
 
"ליפו טבעי לארח מפגשים רב לאומיים"  אומרת נעמה מאירוביץ' מנהלת המוזיאון "שהרי יפו העתיקה כשמיכת טלאים: היא מעשה מלאכת מארג של תרבויות ועמים שונים ורבים, שהותירו בה את חותמם. החיבור בין התצוגה הארכיאולוגית לתערוכות של אומנות עכשווית הוא טבעי. יפו נכבשה ויהרסה פעמים רבות, אך תמיד נבנתה מחדש ופרחה. יפו היא סמל ליכולת המופלאה לקום מהריסות ולהתחדש, לקשור את העבר וההווה ולחלום ביחד על עתיד טוב יותר".
בערב פתיחת התערוכה
בערב פתיחת התערוכה
 
בטקס פתיחת התערוכה האמנית  ד"ר לוסין ברטישהידל מגרמניה, שייצגה את האמנים אמרה: "הביטו מסביב וראו כמה אנשים מכל כך הרבה לאומים נמצאים פה ביחד, במקום היפה הזה,  נצרו את הרגע והמקום הזה כי הם חד פעמיים".
 
בימים אלו של מתיחות בין ישראל לעולם הערבי וגם בימים שבהם ישראל סופגת חיצי ביקורת מהעולם המערבי, שיתופי פעולה כאלו בין בני לאומים שונים הם מבורכים ונתפסים לא אחת כשביב של אור בתוך החשכה. האמנות אולי אינה מתערבת בפוליטיקה אבל ייתכן והפיתרון יכול להגיע רק משיתוף פעולה ושפה משותפת  סביב היצירה, שהרי האמנות דוברת בשפה אותה כל אחד יכול להבין, גם אם היוצר נמצא בצד השני.  
ואכן האורות האירו את החורף הזה ביפו וחיממו את הלב.
 

תגיות:   תערוכה ביפו   אורות בחורף   מוזיאון יפו לעתיקות   אירועי אמנות ביפו   חג החגים ביפו  

תגובות  לכתבה זו 1 תגובות  
תגובה לכתבה
שלחו כתבה
הדפסת כתבה
 1.  איפה האור
יעקב, תל אביב, (01/01/2012)
הצלמניה-תערוכת מכירה ביפו
סלון יפו לאמנות מארח את חנות פופ אפ של הצלמניה
שבוע האיור ביפו 2018
מגוון תערוכות ומיצגים ברחבי העיר במסגרת שבוע האיור ת"א-יפו
    
כתבה תמונה             

לחצו על התאריך וקבלו את אירועי היום

? ? ? ? ? ? ?
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
             
מתאריך עד תאריך
כתבו לנו |  תקנון האתר |  פרסמו אצלנו |  מפת אתר |  קישורים |  כתבים מובילים |