‏שבת ‏20 ‏אפריל ‏2024
יפו TV אירועים
 
יפו העתיקה
 
פורטל יפו  אירועים ביפו  א"ש לילה - תערוכה ברחובות יפו העתיקה
א"ש לילה - תערוכה ברחובות יפו העתיקה
עשרות אמנים נוטלים חלק בתערוכה רב גונית המתפרשת ברחובות יפו העתיקה
 מאת: מערכת הפורטל
‏יום ראשון ‏01 ‏אפריל ‏2012.
רועי כרמיל/מיצב וידאו
רועי כרמיל/מיצב וידאו
שתף |
 
א"ש לילה - תערוכה ברחובות יפו העתיקה  
אוצרות: דנה גילרמן וגילת נדיבי (פלורנטין 45)
 
8-11.4.2012, ימים א'-ד', בשעות 18:00-22:30.
 
במדריך הנוער העובד והלומד להכנת א"ש לילה מפורטים כמה תנאים הכרחיים לאירוע מוצלח, למשל: עליך לשים לב שהחניכים שותים ושאף אחד לא ברח מרוב פחד, חשוב לא לתת משימות קשות או מסוכנות מידי או כאלה שאתה יודע שהם לא יסכימו לבצע. כמו כן רצוי לגוון במשימות שמשלבות מעשיות ואינטליגנציה. 

אפשר ואף רצוי לשלב בא"ש לילה השבעה, או קומזיץ מלווה בשירה מסביב למדורה וכמה קרטושקס (תפוחי אדמה).

מלבד קרטושקס, התערוכה א"ש לילה, שתתקיים בחול המועד פסח בסמטאות יפו העתיקה, מציעה אף היא חוויה שכזו: מסע בין עבודות שבחלקו מזכיר אגדות קסומות ולעתים מסע ברכבת שדים. בתערוכה משתתפים עשרות אמנים עכשוויים שמציגים עבודות וידיאו וסאונד, מיצבים ומיצגים. 
כל אלו יוצגו במקומות שונים: בכוכים נסתרים ועל גגות הבתים, בחללים אלטרנטיביים ובחלונות הגלריות הקטנות שפזורות לאורך הדרך.

ההליכה בין העבודות היא מעין מסע מפתה ומסקרן, כמו גם מפתיע ומאיים. בחלון קטן של אחת החנויות יוצג סרטון קצר של מיכל קול, ובו כוס קפה שמתוכה פנים של אישה הקוראת לעזרה, ללא קול. 
שחר מרכוס-וידאו ומיצב
שחר מרכוס-וידאו ומיצב


לא רחוק משם, עבודת וידיאו של שחר מרכוס, וריאציה על משחק הילדות "אחת שתים שלוש דג מלוח", אך במקום ילדים מופיעים חיילים מקרטון. אותם חיילים פזורים גם ברחבי הסמטאות, ספק שומרים, ספק מאיימים. רוית מישלי מקימה לתחייה את סיפור עמי ותמי: לחמים שאפתה בצורה של חלקי גוף מפוזרים על הדשא, מנוקרים על ידי עשרות עורבים שנמצאים במקום.

על אחד הקירות בחלל סגור מופיע צל ענק של עכבר תלוי בזנבו, כניסה לחלל מגלה שמדובר בצל שנוצר מדף נייר מקומט על מטול – עבודה של דני יהב בראון. ליד תלוי מהתקרה מעין מובייל ענק של אתי אברג'יל, עשוי כולו מחוטים ומשרוקיות. בסמוך לכיכר קדומים, בחלל שנודע בעבר כמסעדת טאג' מהאל, מתקיים סייאנס באחד החדרים – עבודת וידיאו של אייל יהודה שמוקרנת מהתקרה על גבי שולחן עתיק, אפוף אבק ומסתורין. בבית הקפה נפוליאון הנמצא בסמוך מוקרנת עבודתה הקסומה של עדן עפרת -קוסם מדליק בשרביטו כוכבים, אחד אחד.

למשך שלושה ערבים תהפוך יפו העתיקה למרחב לונה פארקי, כזה שמזכיר לנו את משחקי הילדות שלנו וסיפורי הצ'יזבטים המבהילים, כזה שמייצר חוויה קסומה של שיטוט במרחב מלא הפתעות, וגורם לכולנו לרגע להרגיש כמו ילדים.
אורלי הומל-מיצב פיסולי
אורלי הומל-מיצב פיסולי
 
אוצרות: דנה גילרמן וגילת נדיבי (פלורנטין 45)
 הארוע יתקיים בתאריכים 8-11.4.2012, ימים א'-ד', בשעות 18:00-22:30.
 
המשתתפים 
כ-30 אמנים, ביניהם: קרן רוסו, מירי סגל, נדב ויסמן, עדן עפרת, דרור קרטה, אתי אברג'יל, יפעת בצלאל, אורלי הומל, שחר מרכוס (התמונה בתצלום), טלי נבון, רועי כרמלי, נטלי מנדל, אסי משולם, דניאל לנדאו, רוית מישלי, דניאל לנדאו, רועי מרדכי, דני יהב-בראון, ליאב מזרחי, וניאלה רויאל, קבוצת "איפה דנה", מאיה אטון, אייל יהודה שיציגו עבודות וידאו ארט, מייצגים ומייצבים.
 
הרעיון:
בתקופה זו, בה ילדים משחקים ומבלים מול המחשב, משחקי הרחוב והילדות של פעם כמעט נשכחו מהלב. העבודות בתערוכה נוגעות באסוציאציות ממשחקים שהכרנו בילדותינו, אל מול עולם וירטואלי עכשווי של משחקי מחשב, משחקי תפקידים ופנטזיה בעולמות אלטרנטיביים נגישים.
התערוכה א"ש לילה מציגה פרשנויות מגוונות למושג המשחק, ושמה דגש בעיקר על אילו המעוררים מיסתורין וערגה.
א"ש לילה, משחק המוכר בעיקר מתנועת הצופים ומתאפיין בפיזיות של אימונים, תשוקה, אש, פחד, מודעות ואומץ.
התערוכה עושה שימוש בתצורות האורבניות וההיסטוריות של הסמטאות והמיבנים בהן יש מיסתורין וגילויים בפינות נסתרות מהעין. חלק מחווית המבקרים בתערוכה, היא לשוטט בסמטאות העיר העתיקה, למצוא ולגלות במסלול התערוכה את עבודות האמנים, כמעין משחק, מובילה לגילוי וחווייה חדשה.
 
התוכנית האמנותית:
התערוכה מתקיימת ברובה בסמטאות יפו העתיקה; הצירים המרכזיים שלה הם סמטת מזל דגים, סמטת מזל אריה וסמטאות החיבור ביניהם.
בסמטאות, בחלל הציבורי, יוקרנו על גבי קירות חיצוניים ובולטים עבודות וידאו-ארט וסאונד,
מייצבים ומייצגים יהיו פזורים בסמטאות. חללים נוספים גם הם יקחו חלק בתערוכה, כמו גלריה הוראס ריכטר, בה יוצגו מיצבים, חלל מסעדת הטאג' מאהל בכיכר קדומים ועוד.

פרטים בהרחבה בדף הפייסבוק א"ש לילה ביפו - לחצו כאן

תגיות:   פסח 2012 ביפו   פסח 2012   אירועים ביפו   יפו העתיקה   תערוכה ביפו   אמנות ביפו   א"ש לילה  

תגובות  לכתבה זו 0 תגובות  
תגובה לכתבה
שלחו כתבה
הדפסת כתבה
הצלמניה-תערוכת מכירה ביפו
סלון יפו לאמנות מארח את חנות פופ אפ של הצלמניה
שבוע האיור ביפו 2018
מגוון תערוכות ומיצגים ברחבי העיר במסגרת שבוע האיור ת"א-יפו
    
כתבה תמונה             

לחצו על התאריך וקבלו את אירועי היום

? ? ? ? ? ? ?
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
             
מתאריך עד תאריך
כתבו לנו |  תקנון האתר |  פרסמו אצלנו |  מפת אתר |  קישורים |  כתבים מובילים |