‏שבת ‏20 ‏אפריל ‏2024
יפו TV אירועים
 
יפו העתיקה
 
פורטל יפו  אירועים ביפו  מיני רסידנסי - חממה לאמנים מבטיחים
מיני רסידנסי - חממה לאמנים מבטיחים
מיני רסידנסי בעמיעד- חממה לאמנים מבטיחים
 מאת: מירה טל
‏יום ראשון ‏25 ‏מרץ ‏2012.
מרכז עמיעד המחודש-"פעילה"
מרכז עמיעד המחודש-"פעילה"
שתף |
מיני רסדנסי - מרכז עמיעד ביפו
לפרטים והגעה אל מרכז עמיעד ביפו - לחצו כאן
 
במסגרת ארועי הפתיחה של עמותת 'פעילה' במרכז עמיעד, הושק פרויקט "מיני-רסדנסי" (תוכנית שהות אמן קצרת מועד) למשך חודש לאמנים/יות צעירים/ות בתחילת דרכם/ן מדיסיפלינות שונות. 

פרויקט זה נועד לייצר תמיכה באמנים ואמניות רב תחומיים צעירים/ות אשר פועלים/ות בתל אביב-יפו מתוך אמונה בחשיבות של עזרה דווקא לאמנים בתחילת דרכם. 
אותם אמנים ואמניות שעדין לא פרצו לתודעה זקוקים לחלל עבודה לפעול בו אך לא פחות חשוב גם להכוונה מקצועית, קשרים לאנשי מפתח בעולם האמנות ולחשיפה ראוייה. 

במסגרת המיני-רסדנסי ששת האמנים יצרו באופן יחידני ומשותף בסטודיו של כל אחד במרכז עמיעד ובחלל המשותף שלהם. העבודות שיוצגו בתערוכה נעשו בחלקן במיוחד לחלל של מרכז עמיעד וכתגובה לשהייה באזור שוק הפשפשים וביפו. 

תחומי האמנות המוצגים הם ציור, מייצב, עיצוב פנים וארכיטקטורה, צילום, וידיאו ארט, טקסט, ציור קיר וגרפיטי.
אותם אמנים ואמניות שעדין לא פרצו לתודעה זקוקים לחלל עבודה לפעול בו אך לא פחות חשוב גם להכוונה מקצועית,קשרים לאנשי מפתח בעולם האמנות ולחשיפה ראוייה.

במסגרת המיני-רסדנסי ששת האמנים יצרו באופן יחידני ומשותף בסטודיו של כל אחד במרכז עמיעד ובחלל המשותף שלהם.העבודות שהוצגו בתערוכה נעשו בחלקן במיוחד לחלל של מרכז עמיעד וכתגובה לשהייה באזור שוק הפשפשים וביפו.תחומי האמנות המוצגים הם ציור,מייצב,עיצוב פנים וארכיטקטורה, צילום,וידיאו ארט, טקסט, ציור קיר וגרפיטי ועוד. 



ששה מתחמים - ששה אמנים
אני מטיילת בהנאה בין המתחמים של האמנים, ופוגשת את נעמה רבינזון. נעמה היא אחת מששת האמנים ששהו חודש במתחם מרכז עמיעד. היא אמנית העוסקת בציור פיסול ומיצב. בוגרת 'המדרשה', מאז סיום לימודיה התגוררה בברלין ולאחרונה חזרה לישראל. 
נעמה החלה להציג את עבודותיה במספר תערוכות. גם כאן במיני רסדנס, עבודותיה דחוסות צבעוניות ובעלות אופי ילדותי ואפל. החומרים בעבודות קשים, בתוכן ובאמצעים כאחד - עץ, דבק מגע, אלימות ופסולת ביתית הם המרכיבים העיקריים בהם היא יוצרת.

אני ממשיכה למתחם הבא ופוגשת בצלמת דנה מאירזון בוגרת ביה"ס "מנשר" וצלמת בעלת סטודיו עצמאי.

המצלמה הוא הכלי המכתיב את עבודותיה שנוטות לערבב בין טכניקות כגון רפרודוקציות, עבודות סאונד ואנימציות.
חלק הוצגו בגלריות ופסטיבלים בברלין, ספרד, ובייג'ין.
אחת מעבודותיה של דנה שתפסו את עיניי הוא מיצג של מסך וידאו שבו היא מדברת מתחת למים. דנה היא צאצאית של המשורר יעקב פיכמן. היא בחרה להציג שיר שלו שבו היא מדקלמת את מילותיו מתוך המים, ומראה משמעות של שקיעה, ודעיכה בצורה מאוד מיוחדת.

את עיניי תופס קיר לבן פשוט ועליו נכתב בעיפרון: "התמונות הבאות צולמו ביפו דרך עיניהם של תיירים ,ובעצם מבעד לעיניי שלי". אני מבקשת הסבר מהאמנית שרי קירשנר- בוגרת תואר ראשון בחוג לקולנוע באונ' ת"א. 
מתחם האמנות של שרי קירשנר
מתחם האמנות של שרי קירשנר

לאחר סיום לימודיה המשיכה לעסוק בווידאו ובמקביל החלה ללמוד צילום סטילס. בעבודתה היא פורשת בפניי הצופה אוסף של רגעים מנותקים שמתלכדים כאוסף זיכרונות או כנרטיב דרמטי. היא מספרת לי הפרויקט שבו ביקשה מתיירים לצלם אותה לפרק זמן של מספר שעות. היא ביקשה מהם לצלם את יפו דרך עיניהם, ובעצם גם דרך עיניה שלה. מבעד לצילומי הסטילס והווידאו נוצר מרווח בין המוכר והאינטימי לבין החוויה של הבדידות והזרות. זהו עולם שבו הצופה מתהלך מבלי לדעת מה קדם למה הצילום או הזיכרון.

כסא מיוחד לבן עם שבלונות מגניבות קורא לי לבוא. 
אני מגלה את האמן signor gi  אני משוחחת איתו ארוכות על ציורי קיר בת"א ועל כך שהרגיש בר מזל שנפל בחלקו לשהות כאמן אורח בתערוכת המיני רסדנס.
הוא בוגר בצלאל, וזוכה בפרס 'סימנים בתקשורת חזותית'. לאחר שהות של 5 שנים באיטליה עבר לברלין שם החל לתייג קירות בשמו.
בין לבין בביקוריו בישראל החל לצייר על קירות ת"א העיר הגדולה באמצעות שבלונות חתוכות מראש.
לפניי כשנתיים חזר לגור בת"א, ולצייר בקביעות על קירות העיר ולגבש את סגנונו האומנותי.

יותם שפרוני- סיים את לימודיו במחלקה לעיצוב פנים במכון הטכנולוגי בחולון בשנת 2011. בפרוייקט הגמר שלו עסק בתופעת המבנים הנטושים או חסרי השימוש בת"א. עבודה שזכתה לתשומת לב רבה במאבק לאור מחאת הדיור של הקיץ האחרון.
חלל האמנות של יותם שיפרוני
חלל האמנות של יותם שיפרוני

מאז סיום לימודיו עסק שפרוני בעיצוב משולב למדיה דיגיטלית,עיצוב תפאורה, ועבודה על קולקציה של גופי תאורה דקורטיביים אותם הציג בהשקה של מרכז 'פעילה'.עבודתו משלבת תהליך ומחקר תוך כדי שימוש אחראי ומודע בבחירת החומרים,עם דגש על קיימות ומחשבה על
הנרטיב האישי והחברתי אשר מגולם בתוצריו.

ג'ניפר אבסורה-
אמנית וצלמת עלתה לישראל מפריז. ג'ניפר ישובה על ספה ובידיה מחשבון שבו נראות תוכנות גרפיות שבהן היא משרטטת במרץ.היא סיימה תואר שני בחוג לאמנות בינתחומית באונ' ת"א. בשנת 2010 נמנתה בין עשרת הצלמים המבטיחים של המגזין הבריטי DAZED@RESISTANCE  בעבודותיה מתמקדת ג'ניפר בהתבוננות להבדיל מראייה, מה שמאפשר לה להבין ולעכל את עולמה דרך הצילום.המיקוד בא לידי ביטוי על ידי לכידה מוקפדת של דימויים והעמדתם זה לצד זה.לכידת הדימויים מתבצעת בעזרת המצלמה וצייד מן המרחב הדיגיטלי.הצבתם יחד מייצרת שיח מתמשך בינה לבין החוץ, דיאלוג המחייה את הדימויים מחדש.

התערוכה לוותה לקול צלילי נגינה פרסית של סאירוס נגן הסנטור.סאירוס בעל באסטה לכלי מוסיקה עתיקה  הוא דמות מוכרת ביפו, ומופיע עם שלומי סרנגה ואהוד בנאי בהופעות ברחבי הארץ.

לפרטים והגעה אל מרכז עמיעד ביפו - לחצו כאן

לפרטים על התערוכה Frames of reality, פתיחה: 31.3.12 - לחצו כאן

תגיות:   תערוכה ביפו   אמנות ביפו   סופשבוע אמנות ביפו   מרכז עמיעד ביפו   עמותת פעילה ביפו   אירועים ביפו   שוק הפשפשים יפו  

תגובות  לכתבה זו 0 תגובות  
תגובה לכתבה
שלחו כתבה
הדפסת כתבה
התבוננות-מכון אבני
התבוננות - 80 שנה למכון אבני
אמנות שנוגעת
אירוע אמנות חווייתי לכל המשפחה
    
כתבה תמונה             

לחצו על התאריך וקבלו את אירועי היום

? ? ? ? ? ? ?
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
             
מתאריך עד תאריך
כתבו לנו |  תקנון האתר |  פרסמו אצלנו |  מפת אתר |  קישורים |  כתבים מובילים |