‏יום שישי ‏29 ‏מרץ ‏2024
יפו TV אירועים
 
יפו העתיקה
 
פורטל יפו  אירועים ביפו  נציגי הדתות נפגשים במרכז הסיינטולוגיה
נציגי הדתות נפגשים במרכז הסיינטולוגיה
נציגי הדתות נפגשים במרכז הסיינטולוגיה
 מאת: מרכז סיינטולוגיה יפו
‏יום שלישי ‏25 ‏דצמבר ‏2012.
המשלחת הדרוזית בכניסה לאירוע
המשלחת הדרוזית בכניסה לאירוע
שתף |
 
נציגי דתות נפגשים במרכז לסיינטולוגיה לכבוד יום זכויות האדם הבינלאומי

ביום חמישי, ה-20.12.12, התכנסו נציגים דרוזים, מוסלמים, נוצרים ויהודים במרכז החדש של סיינטולוגיה בבניין אלהמברה ההיסטורי לכנס לכבוד יום זכויות האדם הבינלאומי של האו"ם. 
מול 140 האורחים באודיטוריום המהודר של המרכז התכנס פאנל דוברים אשר דן בנושא זכויות האדם בראי הדתות.
הדוברים עלו בזה אחר זה ולמרות שכל אחד ייצג דת או אמונה שונה, דברי כולם היו זהים: הערכים האוניברסליים של זכויות האדם – כיצד כל אדם מצפה שיתייחסו אליו ויכבדו אותו ושואף באופן טבעי להתייחס לאחרים – משותפים לכולם.


בין האורחים נכחה משלחת נציגי דת ופעילים צעירים מהקהילה הדרוזית בצפון הארץ, עשרות תושבים מוסלמים ונוצרים מיפו, חברים בקהילה היהודית הרפורמית, ראשי עמותות, פעילים חברתיים ואנשי אקדמיה.
 
ביום חמישי האחרון ערך המרכז לסיינטולוגיה את האירוע השנתי המסורתי שלו לכבוד יום זכויות האדם הבינלאומי. את האירוע פתח נציג המרכז, ספי פישלר, אשר בירך את האורחים והציג את 

פאנל הדוברים: 
כבוד השייח' לביב אבו-רוקון מעוספייה, שמחזיק בתפקיד ראש ועד הנאמנים של הקהילה הדרוזית בארץ, פרופסור (אמריטוס) רימון כשר מהמחלקה לתנ"ך של אוניברסיטת בר-אילן, הרבה הרפורמית מקהילת בית דניאל בתל-אביב גב' מירה רז, המחנכת היפואית נהידה סקיס, פרופסור אליעזר גל מירושלים – אשר פרסם חמישה ספרים בנושא הסדרים אפשריים לקונפליקט במזרח התיכון – ופרופסור נח הלפרין מאיגוד התקשורת והעיתונות בישראל. 
 

 
במהלך הערב הוצגו סרטוני וידאו שמציגים כל אחד ואחד מ-30 הסעיפים של ההכרזה לכל באי עולם בדבר זכויות אדם (אשר פורסמה על-ידי האומות המאוחדות לפני 64 שנים ב-10 לדצמבר 1948) והסרט התיעודי זוכה הפרסים "הסיפור של זכויות האדם" – כולם מבית היוצר של יחידת ההסרטה העצמאית הגדולה ביותר בעולם, השייכת לתנועת הסיינטולוגיה העולמית ויושבת בקליפורניה, אשר הופקו במטרה לספק כלים חינוכיים ללמד על התוכן והרקע של ההכרזה.

הדוברים עלו בזה אחר זה ולמרות שכל אחד ייצג דת או אמונה שונה, דברי כולם היו זהים: הערכים האוניברסליים של זכויות האדם – כיצד כל אדם מצפה שיתייחסו אליו ויכבדו אותו ושואף באופן טבעי להתייחס לאחרים – משותפים לכולם. פרופ' רימון כשר הרצה על התורה וציווייה וכיצד אלו מבטיחים את קיומן של זכויות האדם על דרך השלילה, והראה זאת בסקירה של מובאות מהמקורות והשוואתם לסעיפים השונים של ההכרזה. הוא אמר, "התורה, שנכתבה אלפי שנים לפני החוק הבינלאומי ודורות לפני כורש הגדול – כבר מגלמת בתוכה את אותם ערכים הומאניים עליהם אנו מדברים".
שייח לביב אבו-רוקון נתן את נקודת המבט האוניברסלית של הדת הדרוזית – או, כדבריו, "אנו, בדת הדרוזית, כמו כל אדם אחר בעולם: כללים אלו הם ההיגיון הבסיסי שלנו". הוא המשיך ונתן דוגמאות לזכויות נשים בדת הדרוזית וכיצד נשים זכו לתפקידים הבכירים ביותר בהיסטוריה שלה – מתפקידי הפיקוד הצבאיים הבכירים ביותר ועד האחריות על מקומות תפילה.
            
הרבה מירה רז הדגישה כי "שנאת זרים אסורה על פי היהדות" וכי המסר הבסיסי בה מתמקד באחדות של המין האנושי ובכך שיש להתייחס לכל אדם בצורה שווה.
גב' סקיס, מחנכת כבר 25 שנים ביפו, הרצתה על מקורות הרעיון של עזרה סוציאלית (ביטוח לאומי) בדת האיסלאם – רעיון אשר מוקדש לו סעיף מיוחד בהכרזה האוניברסלית בדבר זכויות אדם – וכיצד בני דת האיסלאם מחויבים על פי אמונתם לכבד את כל הנביאים שקדמו לנביא מוחמד, וכפועל יוצא, את הדתות האחרות.
פרופסור גל, אשר עלה לדבר על חינוך ככלי היעיל ביותר להפיכת זכויות האדם למציאות, ציין את הערב כתחילת דרך חדשה ליצירת עולם חדש המושתת על הערכים הבסיסיים של התנהגות אנושית.
בנקודה זו הזמין ספי פישלר את פרופסור נח הלפרין, יו"ר איגוד העיתונות והתקשורת בישראל, להעניק תעודת הוקרה מטעם המרכז לסיינטולוגיה וארגון "מאוחדים למען זכויות אדם" שפועל תחת חסותו לפעיל החברתי מוטי אלבז, על פועלו הבלתי נלאה להגן על אזרחים מכל שכבות האוכלוסיה כנגד דיכוי וחוסר צדק, זה 20 שנה.

פרופסור הלפרין, בעצמו עיתונאי, ציין את מאבקם של עובדי התקשורת והעיתונות שמתנהל כיום על זכויותיהם ושיבח את הפעילות החינוכית של מאוחדים למען זכויות אדם כפעילות שהולמת את הזמנים.

מוטי אלבז, אשר עלה לקבל את התעודה, הכריז על פתיחתה של פעילות חדשה תחת הנהגתו, של רשת מועדוניות ארצית עם מחירים מסובסדים, אשר תכלול מכירת ביגוד ומזון – לעזור למשפחות מעוטות יכולת ואנשים משכבות מצוקה. הקהל הגיב בתשואות ארוכות והאירוע סוכם בהכרזה כי כל פעילות וארגון אשר שואפים לשפר את החברה מוזמנים להיעזר בחומרי ההדרכה שהוצגו, כמו גם בחומרי הדרכה של קמפיינים אחרים בחסות הסיינטולוגיה, כגון חינוך למניעת שימוש בסמים, חינוך נגד אלימות ולימוד כיצד ללמוד. 
בניין אלהמברה, משכנו החדש של המרכז לסיינטולוגיה, זכה לשיפוץ ושחזור נרחבים ונפתח באירוע חגיגי באוגוסט השנה בנוכחות 2000 אורחים מ-26 מדינות. בקומת הקרקע של הבניין קיים מרכז מבקרים הפתוח לקהל הרחב ומציג את הפעילויות השונות לעיל, כמו גם את העקרונות הבסיסיים של התנועה.

הסרט עטור הפרסים "הסיפור של זכויות האדם" זמין באתר האינטרנט של סיינטולוגיה www.scientology.org
ובאתר של ארגון "מאוחדים למען זכויות אדם" www.humanrights.com. 
לפרטים והגעה אל מרכז סיינטולוגיה יפו - לחצו כאן

תגיות:   מרכז סיינטולוגיה יפו   יום זכויות האדם ביפו   אירועים ביפו   קהילה ביפו  

תגובות  לכתבה זו 0 תגובות  
תגובה לכתבה
שלחו כתבה
הדפסת כתבה
חג המולד ביפו
אירועי חג המולד ברחבי יפו
סילבסטר בקפה יפו
מופע ומשתה חגיגי לשנה החדשה
    
כתבה תמונה             

לחצו על התאריך וקבלו את אירועי היום

? ? ? ? ? ? ?
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
             
מתאריך עד תאריך
כתבו לנו |  תקנון האתר |  פרסמו אצלנו |  מפת אתר |  קישורים |  כתבים מובילים |