‏שבת ‏20 ‏אפריל ‏2024
יפו TV אירועים
 
יפו העתיקה
 
פורטל יפו  אירועים ביפו  ארץ בשורה-על דיפלומטיה אמנותית
ארץ בשורה-על דיפלומטיה אמנותית
ביקור במיזם האמנים "פינצ'טה"
 מאת: לין לוי אורמן
‏יום שלישי ‏25 ‏דצמבר ‏2012.
ליאיה שטיינר
ליאיה שטיינר
שתף |

פינצ'טה בסטודיו 211 ביפו - לפרטים והגעה לחצו כאן

אמנות תופסת מקום עצום ממדים בעולם שלנו. היא חיה לצד היסטוריה ומתעדת אותה דרך עיניהם של אמנים שלמדו לבחון את הקיום בדרכים אלטרנטיביות.
קרן כפיר אלון ויעל פז בראון הן בוגרות של לימודי אוצרות בטכניון אשר הבינו את המצוקה והקימו את פינצ'טה – מיזם ששם לעצמו מטרה לקדם את האינטרסים של האמנים ולקרב אותם לעבר ההצלחה בשוק האמנות המקומית ולעבר השיח האמנותי המתקיים מחוץ לגבולות ישראל
התבוננות ביצירות אמנות פותחת אופקים וגורמת למחשבה לנדוד הרחק מפוליטיקה, כלכלה וטרדות היום יום. 
אמנות היא מעבר לשלום ולמלחמה ורבת משמעויות גם בתוך התרבות שבה היא נוצרת וגם מחוץ לקונטקסט המקומי, כאשר היא מתפקדת כנציגה של אותה התרבות בעולם הגדול.

אם כך, מדוע לאמנים כל כך קשה, עד כדי בלתי אפשרי כמעט, לקדם את עצמם? מדוע יצירתיות לבדה אינה מספיקה על מנת לפרוץ החוצה ולחדור אל התודעה?

קרן כפיר אלון ויעל פז בראון הן בוגרות של לימודי אוצרות בטכניון אשר הבינו את המצוקה והקימו את פינצ'טה – מיזם ששם לעצמו מטרה לקדם את האינטרסים של האמנים ולקרב אותם לעבר ההצלחה בשוק האמנות המקומית ולעבר השיח האמנותי המתקיים מחוץ לגבולות ישראל.
 
פינצ'טה הוא יותר ממיזם. פינ'צטה משלב בתוכו גם את חלל האמנות אלטרנטיבי של "סטודיו 211 " , בו מוצגות עבודות אמנות של אמנים עצמאיים. זהו מרחב תעשייתי שניחן בקסם רב שבו מוצגות בימים אלה עבודות צילום מעניינות ולצדן, בחלל כניסה נפרד ואינטימי, מתקיימים מפגשים בין אמנים לאוהבי אמנות, מפגשים בין אספני אמנות ליועצי אמנות וגם הרצאות מאת מומחים בנושא שוק האמנות בארץ ובעולם.

וידאו ארט ככלי דיפלומטי
ביקרתי בשבת האחרונה בהרצאה מאת חגית פלג רותם – כתבת אמנות ועיצוב בעיתון גלובס, אשר עסקה באמנות ככלי תיווך בין תרבויות.
בנוסף, גם ביקרתי בתערוכת צילום מעניינת שתוצג בחלל סטודיו 211 עד ה-31.01.13 וברצוני לשתף אתכם בחוויה שלקחה אותי למחוזות נדירים, היכן שקיימות גלריות נסתרות בתוך האנגרים תעשייתיים עצומים, והיכן שעדיין קיימת אמנות אמיתית עם "דרייב" ותקווה גדולה.
מירב הימן/ארוחה מעופפת
מירב הימן/ארוחה מעופפת

ההרצאה של חגית פלג רותם עסקה בתערוכת "ארץ בשורה" אותה היא אצרה עבור הקונסוליה הישראלית בבוסטון. במהלך ההרצאה חגית ניסתה לענות על השאלות לגבי מקומה של תקשורת בשיח אמנותי ולגבי מקומה של אמנות בשיח לאומי וסיפרה אודות התהוות התערוכה ולבטים שליוו אותה. תערוכת "ארץ בשורה" נבנתה כתערוכת רצף המוקרנת על גבי מסך והיא כללה 24 עבודות וידאו ארט של 16 אמנים ישראלים שבהם הודגש החיבור לישראל ולחיים כאן. 
העבודות שנבחרו על ידי חגית כללו תוכן בעל משמעות חברתית אישית וביטאו את הזהות הישראלית של האמן ואת השייכות שלו למקום בו הוא נולד. 
לדעת חגית, לאמנים ישראלים ישנה נגיעה מרתקת לנושא ההבטחה והבשורה היוצאים מישראל וזוהי למעשה, דיפלומטיית תרבות בעלת כוח רב.

חגית פלג רותם הגדירה את הדיפלומטיה התרבותית כערכים א-פוליטיים המועברים באמצעות יצירות אמנות. אלה הם מסרים לוקאליים ותרבותיים במובן האנושי, אשר מועברים באמצעות הנופים והקונפליקטים המשתקפים מתוך היצירה.
על פי חגית פלג רותם על מנת להיות שגריר אמנות יש לקחת את האמנות למקומות מפתיעים מכיוון שרק חשיפה לאמנות כזאת תיצור אצל הצופה מוכנות רגשית חדשה.
 
ההרצאה של פלג בראון עסקה גם ברתיעה האנושית ממיצגי הוידיאו ארט ועל משמעותה של אמנות שמגיעה ארוזה בתוך קובץ וידאו ומסופקת לאספן אמנות על גבי דיסק. 
היא דיברה על זהותו של האמן והרפרנס של המקום שמשמשים בתור חומרי גלם ביצירות וידאו ארט.
ניר אריאל
ניר אריאל
"תפקידה של עיתונות היא ליצור פיתוי לחוויה אמנותית ועל הדברים להיות מאוד תקשורתיים על מנת לעבור לקהל בצורה מעודדת" אומרת חגית, "דיפלומטיה תרבותית פותחת מקום לאסוציאציות ומקרבת את בני האדם לאמנות תוך כדי שהיא מעלימה את המחיצות הטבעיות שעומדות בינינו". 

אמנות היום צריכה להיות דיפלומטית, כלומר נקייה מהעול הפוליטי וזאת מכיוון שהיא מהווה תקשורת אלטרנטיבית, שלדבריה של חגית יכולה לסייע בהכנת הקרקע הדרושה לשינוי. אמנות לדבריה, משכנעת הרבה יותר מהמסרים הפוליטיים שיוצאים מחוץ לגבולותיה של ישראל, היא פותחת גבולות, מרסקת מגבלות בין תרבויות ומעדנת את החלוקה של העולם לתרבויות. במילים אחרות, בכוחה של אמנות בדומה לדיפלומטיה, להעביר מסרים באמצעות Soft Power ולבנות גשרים בין תרבויות.
 
יזמות הפרויקט קרן כפיר אלון ויעל פז בראון שואפות לנווט ולטווח בין עולם העסקים לבין עולם הרוח והיצירה החופשית.
מתוך אמונה כי התקדמות היא תולדה של חופש בחירה ושל חיפוש הזדמנויות, הן בוחרות אמנים מוכשרים שמגלים מוטיבציה ופוטנציאל לצמיחה ומקרבות אותם אל קהל הצופים ואל ההצלחה בעשייה. הרצאה שנכחתי בה פתחה לי אופקים חדשים לגבי אמנות ואני בטוחה כי הרצאות ופעילויות הבאות של פינצ'טה יהיו מסוגלות להעניק ערך מוסף לא רק לאמנים ששואפים להצליח, אלא גם לקהל שמעריך אמנות ומעוניין להבין את הכוחות הפועלים בתוכה.
 

תגיות:   פינצ'טה   תערוכה ביפו   אמנות ביפו   הרצאות ביפו   סטודיו 211 ביפו   אירועים ביפו  

תגובות  לכתבה זו 0 תגובות  
תגובה לכתבה
שלחו כתבה
הדפסת כתבה
הצלמניה-תערוכת מכירה ביפו
סלון יפו לאמנות מארח את חנות פופ אפ של הצלמניה
שבוע האיור ביפו 2018
מגוון תערוכות ומיצגים ברחבי העיר במסגרת שבוע האיור ת"א-יפו
    
כתבה תמונה             

לחצו על התאריך וקבלו את אירועי היום

? ? ? ? ? ? ?
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
             
מתאריך עד תאריך
כתבו לנו |  תקנון האתר |  פרסמו אצלנו |  מפת אתר |  קישורים |  כתבים מובילים |