‏יום רביעי ‏24 ‏אפריל ‏2024
יפו TV אירועים
 
יפו העתיקה
 
פורטל יפו  אירועים ביפו  על אהבה, אמנות, ואינסטגראם
על אהבה, אמנות, ואינסטגראם
סיקור תערוכת "אינסטארט 3" בנמל יפו
 מאת: נורית הוראק
‏יום ראשון ‏17 ‏פברואר ‏2013.
מתוך תערוכת אינסטארט 3
מתוך תערוכת אינסטארט 3
שתף |
 
תגידו מה שתגידו על המאה העשרים ואחת, על דבר אחד אי אפשר להתווכח. זו כנראה הולכת להיות המאה המתועדת ביותר בהיסטוריה של המין האנושי, למעט כמובן המאות שיבואו אחריה.

בזמנים שבהם התקשורת הממוסדת פושטת את הרגל לטובת ציוצים בטוויטר ועדכונים בפייסבוק, כל אחד מרגיש שיש לו מה לומר ושכל העולם רוצים להציץ לו בצלחת ולראות מה הוא אכל לארוחת צהריים ממש כאילו היה בראד פיט וזו שלצידו היא אנג'לינה ג'ולי.
קיר שלם של התערוכה מוקדש לנושא "אהבה עצמית" והוא מציג צילומים אוטוביוגרפיים, רובם של דמויות סלבריטיות ישראליות מוכרות כמו רני בלייר או יובל שרף. סלבריטאים נוספים כמו דפני ליף ואורנה פיטוסי מככבים באמצעות תמונות שהם מציגים בתערוכה.


הקלות הנסבלת של השיתוף

אנחנו הפפראצי של עצמנו וככאלה אנו לא מפסיקים לתעד למען הדורות הבאים, בשביל החברים שאנחנו לא מספיקים לראות בחיי היום יום שלנו ויותר מכל בשביל עצמנו, לטובת איזה ערך עצמי ותחושה שגם החיים שלנו יכלו להיות חומר טוב לאיזו סדרה ב-HBO או לפחות לטור בעיתון המקומי.

בזמנים שבהם המצלמה היא עוד פונקציה באייפון, הצילום ואיתו התיעוד העצמי הפכו לקלים מאי פעם. האתר הפופלארי אינסטגרם זיהה את האובססיה הזו ומאפשר לגולשים לערוך ולעצב את התמונות שלהם בסגנונות שונים וכמובן גם לעלות אותם לאתר עצמו ולשתף עם כל העולם ואחותו.
ואם השורות הקודמות עדיין לא שכנעו אתכם הנתונים מדברים בעד עצמם: נכון לחודש זה משתמשים באתר 90 מיליון חברים פעילים שמפרסמים כ-40 מיליון תמונות בכל יום, לוחצים לייק כ-8,500 פעמים וכותבים 1,000 תגובות בשנייה.

על אהבה בעין הסמאטרפון
לרגל יום האהבה הלועזי הועלתה לכמה ימים תערוכה בנמל יפו מטעם אינסטגרם המציגה תמונות של גולשים באתר תחת הכותרת "מה זאת אהבה?". לצורך התערוכה נבחרו מאה הצלמים הטובים ביותר לדעת המארגנים וגם אלו שזכו למספר הרב ביותר של לייקים.

התערוכה שומרת על מינימליזם מסוים ומציגה את התמונות בחלל הגדול של ההאנגר כשהן תחומות בריבועים קטנים שמזכירים את ריבועי הפרופיל בפייסבוק. ההצגה הזו, שייתכן שנובעת מטעמים של איכות התמונות, קצת מגבילה את התערוכה ואת המקומות שאליהם היא יכלה להגיע מאחר ויש לא מעט תמונות שהיו יכולות לקבל את מקומן הראוי אם היו מוצגות בגודל גדול ומרשים יותר.

העיצוב הנוכחי של התערוכה מרמז יותר מכל על הפונקציות האינטרנטיות שמהן היא נוצרה אבל מפספס כאשר מנסים לתרגם את החלל לסביבה אומנותית בעלת אמירה יצירתית.

אז מה זו אהבה בעיני המשתמשים של אינסטגרם? לצד תמונות קיטשיות להפליא המתעדות שוקלדים, פרחים וצילומי חתונה תוכלו למצוא גם אהבות אחרות כמו למשל הקשר המיוחד בין האדם לחיית המחמד שלו, אהבה שהיא הורות או אימהות ומושגים כמו "בית" המייצגים לדעת כמה מהמצלמים את האהבה יותר מהכל. גם מקומן של תאוות הבשרים, המזון והמין לא נפקד מהתערוכה.


קיר שלם של התערוכה מוקדש לנושא "אהבה עצמית" והוא מציג צילומים אוטוביוגרפיים, רובם של דמויות סלבריטיות ישראליות מוכרות כמו רני בלייר או יובל שרף. סלבריטאים נוספים כמו דפני ליף ואורנה פיטוסי מככבים באמצעות תמונות שהם מציגים בתערוכה. כך נוצר רושם שמצד אחד התערוכה מתחברת לאידיאל העממי להיות חשוב, להיות מפורסם ומצולם ומצד שני בשילוב הכיתוב החורג מנושא האהבה הזוגית או האהבה לאחר מסתתרת גם איזו שהיא ביקורת על המחלה ממנה כולנו כנראה קצת סובלים במאה הזו.

תערוכת האינסטגרם השלישית היא רק טעימה קטנה ממה שמחכה לגולשים באתר, היא מזמינה את הצופים בה להיות חלק מאותם משתמשים ולפרסם גם הם תמונות ברשת וכל המרבה הרי זה משובח. מי יודע אולי המפרסמים של היום ימצאו את עצמם תלויים גם הם על הקירות בשנה הבאה. בינתיים ימשיכו מיליונים ברחבי העולם הראשון לתעד את עצמם עד לא ידע, להעלות, לשתף ולקוות שאולי הפעם מישהו באמת ישים לב.
 

תגיות:   אינסטארט 3   נמל יפו   סיקור תערוכה ביפו   תערוכה ביפו   תערוכת צילום ביפו   אירועים ביפו  

תגובות  לכתבה זו 0 תגובות  
תגובה לכתבה
שלחו כתבה
הדפסת כתבה
הצלמניה-תערוכת מכירה ביפו
סלון יפו לאמנות מארח את חנות פופ אפ של הצלמניה
שבוע האיור ביפו 2018
מגוון תערוכות ומיצגים ברחבי העיר במסגרת שבוע האיור ת"א-יפו
    
כתבה תמונה             

לחצו על התאריך וקבלו את אירועי היום

? ? ? ? ? ? ?
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
             
מתאריך עד תאריך
כתבו לנו |  תקנון האתר |  פרסמו אצלנו |  מפת אתר |  קישורים |  כתבים מובילים |