‏יום רביעי ‏24 ‏אפריל ‏2024
יפו TV אירועים
 
יפו העתיקה
 
פורטל יפו  אירועים ביפו  אורות הבמה - רגעים של מוסיקה
אורות הבמה - רגעים של מוסיקה
סיקור תערוכתו של גיא פריבס
 מאת: לין לוי אורמן
‏יום שלישי ‏26 ‏מרץ ‏2013.
להקת Carsitters
להקת Carsitters
שתף |
   
גיא פריבס /  "אורות הבמה"
נעילה: 29.3.13
הקונטיינר, נמל יפו


הופעה חיה של זמר מוערך יכולה להיות חוויה מרגשת בונה ומעצימה.
במעט ההופעות אליהן הגעתי, האנרגיות של האומן התנפצו לי לתוך האוזניים, הצלילים בלעו אותי לתוכם ובחלקן אפילו התרגשתי עד כדי צמרמורת ודמעות.

יש משהו כמעט קוסמי בדריכת האומן על הבמה ויש משהו עוצמתי ובלתי מוסבר בתיעוד הרגעים האלה בעינית המצלמה. בדומה לצילום של שפת הגוף במחול, צילום של הופעות מוזיקה מספק לצופה הצצה ברגעים נדירים אשר גדולתם, בדרך כלל, בלתי נתפסת באותו הרגע עצמו. זווית אישית של הצלם שמכניסה לתוך הצילום גם את נשמת האמן שבו, מרחיבה את עומק ההתבוננות.

ביקור בתערוכת הצילום "אורות הבמה" של גיא פריבס אשר מוצגת בימים אלו בתוך חלל "הקונטיינר" שבנמל יפו, גרמה לי להתפעל וגם לשאול את עצמי שאלות הקשורות לאפשרותו של החיבור בין מדיות אומנות שונות כל כך כמו הצילום והמוזיקה. כוחה של אומנות הצילום מתבטא ביכולת לתעד רגעים מיוחדים שעיניי האדם לא מצליחות למצות את גדולתם. 
נינט/אורות הבמה
נינט/אורות הבמה


מוזיקה הבוקעת מתוך כלי הנגינה המלווים את הזמר ששר מתוך עמקי נשמתו, חודרת לתוך הנשמה של המאזינים כשהיא מעוררת על דרך סימפוניה של רגשות. השילוב בין הרגש שמעוררת המוזיקה, העוצמות של ההופעה החיה של הזמר ויכולת תיעוד מרתקת של הצלם, מוליד יצירות מעוררות השראה ודמיון.

לראות, לשמוע - ולהאמין
תערוכת "אורות הבמה" מציגה את גדולי המוסיקה בשעת המופע - נינט המנומרת צולמה בדיוק ברגע שנדמה כי אפשר לראות את מילות השיר ממש יוצאות מפיה הפעור לרווחה. 
אביב גפן "נתפס" ברגע של שיכרון חושים מהתלהבות המעריצות, מדונה מפעילה את כל הקהל עם הרמת יד קטנה אך משמעותית, וגידי גוב ברגע בו הוא אפוף תאורה המדמה אותו להתגלות רוחנית נשגבת.

תוכלו לצפות בתערוכה זו גם ברגע אינטימי בין הנגן של להקת Dreamtheater לבין הגיטרה החשמלית שלו ותראו בה גם את הידיים המושטות מעלה של הקהל שהתרגש מהמופע. אפרת גוש מתועדת עם הבעת פנים חולמנית כשהיא מתבוננת על הקהל עם מבט כמעט מאוהב.
 
עוד צילומים  מסקרנים:
-          רשימת השירים לפי סדר הנגינה שמונחת ליד האולסטר של אחד מחברי להקת Carsitters.
-          - הסולן של "מוניקה סקס" מתועד כשהוא מדבר עם הקהל שלו באמצעות שפת גוף תיאטראלית.
-          דנה ברגר מנשקת את שלום חנוך על הלחי ורגע אינטימי אפילו עוד יותר שתועד כמה רגעים לפני העלייה לבמה בחדר האיפור מול מראה.
-          חברי להקת Red hot chili peppers נראים כאן כאילו שואגים על כלי הנגינה שבידיהם
-          אסף אמדורסקי תועד ברגע שבו הוא הקדיש את כל כולו לגיטרה שלו
-          שלומי שבן ברגע של שיא היכולת עם מיתרי קול בולטים וכאילו מנסים לכבוש את העולם  בעזרת הנשמה והכוונה של הזמר.

מחווה לאמן ולאהבתו לאמנות המוסיקה
הצילום הרגיש והמדויק של גיא פריבס מעצים את כל אותם הרגעים שהוא תיעד והופך אותם לביטויים שונים של האנושיות שבכל זמר וזמר. בצילומים של פריבס הכוכבים הבינלאומיים הגדולים והכוכבים הישראלים האהובים נראים קודם כל כמו אנשים שנותנים לקהל את נשמתם. צילומים אלה חושפים את הרגעים הייחודיים שמתרחשים על הבמה ושכשאנחנו נמצאים בקהל, לא תמיד הם נגלים בפנינו.

בידיו של האוצר גלעד בנארי, הורכבה התערוכה מצילומים משובחים בעלי אמרה אומנותית שמחברת את אומנות המוזיקה עם אומנות הצילום ואני ממליצה לכם בחום לראות אותה. נכון שרובנו נוהגים לצלם את ההופעות עם מצלמת הפלא של הטלפון החכם אבל כשהדבר נעשה בידי אמן צילום, התיעוד הרבה יותר חודר, פועם ונוגע.

תגיות:  

תגובות  לכתבה זו 0 תגובות  
תגובה לכתבה
שלחו כתבה
הדפסת כתבה
הצלמניה-תערוכת מכירה ביפו
סלון יפו לאמנות מארח את חנות פופ אפ של הצלמניה
שבוע האיור ביפו 2018
מגוון תערוכות ומיצגים ברחבי העיר במסגרת שבוע האיור ת"א-יפו
    
כתבה תמונה             

לחצו על התאריך וקבלו את אירועי היום

? ? ? ? ? ? ?
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
             
מתאריך עד תאריך
כתבו לנו |  תקנון האתר |  פרסמו אצלנו |  מפת אתר |  קישורים |  כתבים מובילים |