‏יום שישי ‏29 ‏מרץ ‏2024
יפו TV אירועים
 
יפו העתיקה
 
פורטל יפו  אירועים ביפו  געגוע לחיבוק
געגוע לחיבוק
תערוכה בעקבות ספר זכרונות של ילדים שכולים
 מאת: מערכת הפורטל
‏יום רביעי ‏04 ‏ספטמבר ‏2013.
געגוע לחיבוק
געגוע לחיבוק
שתף |
 
געגוע לחיבוק
מתחם התחנה - לפרטים והגעה לחצו כאן

התערוכה תוצג בין התאריכים: 30.8 - 29.9.2013, ברחבת הכניסה, 
שעות פתיחה: 10:00-22:00 
הכניסה חופשית (ללא תשלום)
 
דוד דאור, ננסי ברנדס, אילן סימן טוב ועוד עשרות אמנים מהארץ והעולם נרתמו להנציח, באמצעות יצירות אמנות, סיפורי זיכרון של ילדים שכולים המתפרסמים בימים אלו בספר "געגוע לחיבוק". 
הספר והיזומה הייחודית הינם של עמותת "משפחה אחת" המטפלת ומלווה משפחות שאיבדו את יקיריהם במלחמות ובפעולות איבה, ויוצגו בתערוכה במתחם התחנה.

עמותת 'משפחת אחת' מלווה משפחות שאיבדו את יקיריהם בפעולות איבה, מבצעים ומלחמות. כחלק מתהליך ההתמודדות יצרה העמותה, עבור הילדים הצעירים סדנת כתיבה ובעזרת מומחים העבירו את הכאב והגעגוע לסיפור. כך נוצר "געגוע לחיבוק", ספר מיוחד ומרגש המאגד בתוכו 150 סיפורי זיכרון של ילדים וילדות שהשתתפו בפרויקט הכתיבה המיוחד והנציחו את זיכרונותיהם מתוך הגעגוע ליקיריהם.

לרגל סיום התהליך הארוך שעברו והשקת הספר יזמה עמותת "משפחה אחת", שת"פ ייחודי ומעניין ובו כ-40 אומנים מהארץ ומהעולם התנדבו ליצור יצירה המבוססת על אחד מהסיפורים של אותם ילדים וילדות מכל רחבי הארץ. האמנים נדרשו לבחור את אחד מהסיפורים המפורסם בספר ובהשראתו ליצור ציור, פסל, צילום שימחיש את הגעגוע הבלתי נסבל איתו הם מתמודדים במהלך חייהם.

התערוכה תיפתח לקהל הרחב ב- 30 באוגוסט (ותימשך עד ה- 29 בספטמבר) במתחם התחנה בתל אביב יפו, ותיקרא 'געגוע לחיבוק' ובה: דוד ד'אור, ננסי ברנדס, ג'וגו' (יוסף אוחיון), אילן סימן טוב ועוד יציגו את יצירותיהם.

הספר נושא את השם "געגוע לחיבוק", ומסמל עבור הילדים את הדבר הבסיסי ביותר - הגעגוע לחיבוק של אמא, אבא או של האחים, שאומר עבורם את המובן מאליו של כל אחד מאתנו – חום, חיבוק, משפחה.

אוצרת התערוכה (בהתנדבות) היא רלי וסר, אמנית רב תחומית, המשלבת ביצירותיה אמנות נטו, כשהחלק הרעיוני הוא חלק בלתי נפרד מהחלק היצירתי; עם יצירה באהבה – אותו המוטיב המוביל פסיפס לא סטנדרטי המתאים לישראלים ולאוהבי ישראל.
  
עמותת "משפחה אחת" נוסדה באוגוסט 2001 בעקבות הפיגוע במסעדת 'סבארו' בירושלים, לאחר שילדה בשם מיכל בלזברג החליטה לבטל את אירוע בת המצווה שלה, שהיה מתוכנן לאותו ערב ולהירתם לסייע למשפחות הפצועים וההרוגים. הוריה, שנטל ומרק בלזברג, ייסדו את העמותה ומאז ועד היום הם מובילים אותה בהתנדבות.
"משפחה אחת" מטפלת ומלווה ילדים, בני נוער ומבוגרים שנפצעו ו/או שכלו את יקיריהם במלחמות, מבצעים ופעולות איבה ומעניקה טיפול פרטני וסיוע ומקצועי לילדים, בני נוער ומבוגרים לאורך כל השנה בהתאם לצרכים של כל משפחה הכולל עזרה נפשית, כלכלית, פרא רפואית ומשפטית ומוענק באמצעות מערך של מאות מתנדבים ואנשי מקצוע.

תגיות:   געגוע לחיבוק   מתחם התחנה   תערוכות ביפו   אירועים ביפו   אמנות ביפו   סוכות 2013 ביפו  

תגובות  לכתבה זו 0 תגובות  
תגובה לכתבה
שלחו כתבה
הדפסת כתבה
הצלמניה-תערוכת מכירה ביפו
סלון יפו לאמנות מארח את חנות פופ אפ של הצלמניה
שבוע האיור ביפו 2018
מגוון תערוכות ומיצגים ברחבי העיר במסגרת שבוע האיור ת"א-יפו
    
כתבה תמונה             

לחצו על התאריך וקבלו את אירועי היום

? ? ? ? ? ? ?
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
             
מתאריך עד תאריך
כתבו לנו |  תקנון האתר |  פרסמו אצלנו |  מפת אתר |  קישורים |  כתבים מובילים |