‏יום חמישי ‏18 ‏אפריל ‏2024
יפו TV אירועים
 
יפו העתיקה
 
פורטל יפו  אירועים ביפו  למחזר את הילדות -Toy cycle
למחזר את הילדות -Toy cycle
סיקור התערוכה Toy-Cycle במוזיאון יפו
 מאת: לין לוי אורמן
‏שבת ‏12 ‏אוקטובר ‏2013.
סופרמן מפקקים
סופרמן מפקקים
שתף |
 
Toy Cycle
מוזיאון יפו לעתיקות
נעילה:  31.12.13
לפרטים נוספים ושעות פעילות התערוכה - לחצו כאן

הילדה המנומשת הקטנה (זו אני) נכנסה לאולם פלאי, בו ג'ירפה צבעונית עומדת על פודיום כבוד וכלבלבים משעשעים שעשויים מחלקים ממוחזרים של אופניים מחכים לשחק איתה. 
היא פגשה שם את חבר הילדות שלה צ'יבורשקה (בעל האוזניים הגדולות שלא דומה לאף אחד) ואת "רובו - קיוב" שעשוי כולו מספוג. 


היא בחנה בפליאה את החזרזירון העשוי מבקבוק פלסטיק ורוד ולא הבינה איך משחקים עם הבובות האורבאניות מבטון. 
"בולי" צעצוע להרכבה עצמית קרץ לה לשלום וסוס שאג לקראתה שלום בשפת הסוסים העשויים מעץ. היא ראתה שם את פקקי המתכת שמישהו הפיח בהם רוח שעשוע והם הפכו ל-"סופרמן" על הקיר ועשתה שלום לפירטים על סירת המפרשים שעשויה מפחיות של משקאות פאנטה וספרייט.
מדובי התוויות הילדה המנומשת ביקשה חיבוק, הוא היה רך ונעים לא רק למראה והיא החליטה מהמבט הראשן שהוא יהיה שלה....

הדימיון ניצת מחדש
יש בעיניי קסם מיוחד בעיסוק  המבוגרים בדבר שמתקשר לתקופת הילדות. המסוגלות להציג פן חדש, בלתי מוכר ובו זמנית מאוד אקטואלי בצעצועים, מעוררת בעיניי פליאה. 
אני מפנה את תהיותיי ליוזמת ולאוצרת התערוכה  Toy Cycle  , לימור מרגוליס שהפיקה מעולם הילדות תערוכה חווייתית מרשימה שגם המבוגרים ייהנו בה. 

לימור כותבת על התערוכה כי "הצעצועים המוצגים בתערוכה מעניקים השראה ומאפשרים להתחבר אל  הילד הסקרן שנמצא בתוך כל אחד מאיתנו, זה שאוהב להבין, להתנסות, להמציא, לשחק ולדמיין". 
אני רוצה לומר לכם שאת הילדה הסקרנית שלי אני איבדתי אי שם באמצע שנות ה-90 כאשר הפסקתי להאמין בקיומו של צ'יבורשקה (הדובי היקר שלי),אך, לשמחתי, פגשתי בה מחדש בתערוכה מלאת הקסם והתום שאצרה לימור.

התערוכה  Toy Cycle מוצגת כעת במוזיאון יפו לעתיקות והיא מציגה אוסף של צעצועים שנוצרו במיזם אקולוגי בינלאומי בשם "Ocean Sole", שנועד לשדרג את נושא המחזור עם קסם של ילדות. 
בתערוכה מוצגים צעצועים שנבנו ע"י אמנים וצעצועים שנוצרו בשיטת "רדי מייק" ובגדול היא מציגה תפיסה שונה של הצעצועים, או יותר נכון כמה תפיסות שישכילו את הילדים וגם את ההורים. 
קחו למשל את צחי שיף שיוצר את הצעצועים תוך חידוד יחסי הניכור בין האינדיבידואל לסביבה האורבאני, או את הפרויקט של דוד בודזיק - Wooden Creatures שהוליד משפחת איילים מעץ וענפים. 
יצירותיו של ניקי ויזי מציגות פן חודרני בזכות ציוד ההדמיה הרדיוגרפי עימו הוא עובד ושתחת חסותו האומנות משכילה להשתלב עם המדע. 

על האומנות הרדיולוגית כבר שמעתם?  
אם לא, יש לכם אפשרות לחזות בה בתערוכת Toy Cycle שבה מוצגות כמה מהיצירות של סאטרה סטולקי - רופא אמן שחוקר את התכנים והמבנים הנסתרים של החפצים היום יומיים. עבודות הפורצות את גבולות הדמיון של הסטודנטים לעיצוב תעשייתי של המכון הטכנולוגי חולון ובוגרי הקורס לעיצוב צעצועים, מספקות זוויות ראייה חדשות לעולם הילדות, הצעצועים והמשחקים. 

לא אוכל לסיים מבלי לציין את העבודות המרתקות של טל טנא צ'צ'ק - מעצבת ואמנית  "רדי מייד",  ואת יוסי וייס - אמן המחזור שהפתיע אותי עם יצירותיו העשויות מפחיות ופקקים של השתייה הממותקת.

בחלל התערוכה הוקמה פינת יצירה לילדים ובחלל הפנימי יותר, מוקרן סרט המספר על פרויקט המחזור מאפריקה - Ocean Sole
על יד כל מיצג העמידו בתיאטרון שרפרף קטן בשביל המבקרים הצעירים, יוזמה שמראה על דאגה לקהל.

אז מה היה לנו כאן? הרבה חפצים יום יומיים, אומנות מדעית, צ'יבורשקה ומיחזור,  שהופכים את התערוכה הזו למסקרנת ובלתי צפויה. עבודת האוצרות שנעשתה כאן מעוררת פליאה אמיתית כי כנראה נדרשת תעוזה של מבוגר ונפש של ילד כדי לחבר יחד את כל העולמות הללו לכדי תערוכה אחת. 
הילדים כבר מזמן לא משחקים בצעצועים. הם רוצים אייפון, אייפוד ועוד כמה מכשירי i , ולמבוגרים, הצעצועים הם מה שנשאר מעולם הילדות הקסום של פעם. 
מזל שנושא המחזור לא יורד מהכותרות ומאפשר לצעצועים להישאר איתנו עוד קצת, רק לרגע קט, לפני שהם נעלמים לחלוטין ונשארים להתקיים רק בספרי ההיסטוריה, שמן הסתם, גם אליהם הדורות הבאים בוודאי כבר לא יגיעו.
 

תגיות:   Toy-Cycle   מוזיאון יפו   תערוכה ביפו   אמנות ביפו   סיקור תערוכה ביפו   ביקורת אמנות ביפו   אירועים ביפו  

תגובות  לכתבה זו 0 תגובות  
תגובה לכתבה
שלחו כתבה
הדפסת כתבה
הצלמניה-תערוכת מכירה ביפו
סלון יפו לאמנות מארח את חנות פופ אפ של הצלמניה
שבוע האיור ביפו 2018
מגוון תערוכות ומיצגים ברחבי העיר במסגרת שבוע האיור ת"א-יפו
    
כתבה תמונה             

לחצו על התאריך וקבלו את אירועי היום

? ? ? ? ? ? ?
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
             
מתאריך עד תאריך
כתבו לנו |  תקנון האתר |  פרסמו אצלנו |  מפת אתר |  קישורים |  כתבים מובילים |