‏יום חמישי ‏18 ‏אפריל ‏2024
יפו TV אירועים
 
יפו העתיקה
 
בשלה
תערוכת צילום לרגל יום האישה
 מאת: מערכת הפורטל
‏שבת ‏01 ‏מרץ ‏2014.
צילום:ציפי מנשה
צילום:ציפי מנשה
שתף |
 
ציפי מנשה ויאירה יסמין מציגות:
בשלה- תערוכת צילום
4-9.3.14
אין אירוע פתיחה
נעילה חגיגית ב- 8.3.14 בשעה 20:00
טקסט מאת: לאה רודיטי
 
אתם מטילים עליה את ציפיותיכם, פחדיכם, דרישותיכם. מתבוננים בה, שופטים אותה, חוקרים אותה. אתם בשלכם והיא – בשלה. אולי היא אם, אולי היא סבתא, אולי היא חיה את חייה לבדה. ימים רבים עברו עליה עד שהגיעה לרגע הזה, והיא בשלה.
פניה הם ראי נפשה, אבל אתם מתבוננים בהם ומחפשים – מה אתם מחפשים? אולי את עקבות הסערה שבשלה היא דומעת או צוחקת או מתבוננת קדימה באומץ.
הורגלנו לראות אישה כאובייקט פיתוי. כאן היא בשלה, ואינה רוצה להיות אובייקט אלא סובייקט מתבונן. חייה מלאים, עתירי זיכרונות, אהבה, שמחה וכאב. וכשאתם מתבוננים בה, מבטה מופנה פנימה.
 
אל מול מצלמותיהן של יאירה יסמין וציפי מנשה, שתי צלמות ותיקות, נשים מן היישוב מסירות את ההגנות והמסכות שהחברה מאלצת אותן לעטות, ומתמסרות לעדשה שאינה דורשת מהן להיות משהו אחר, אלא להביא את עצמן ולקבל את עצמן כמות שהן. סימני הגיל, עקבות מאבקי היומיום – הכל מתקבל בברכה, ואת אשר החברה מנסה ללמד נשים להסתיר – כאן הן מציגות בגאווה. את עצמן.
אחת המצולמות לתערוכה, האמנית ציונה שמשי, אף הוסיפה וכתבה את האמירה שלה בנושא על תמונה שבה היא מצולמת.
 
סדנה לנשים החוששות מפני המצלמה (או מעצמן)
ביום שישי ה7 לחודש תיערך בגלריה סדנת צילום ייחודית המיועדת לנשים החוששות להצטלם.
הסדנה מיועדת לנשים בכל הגילאים ומלמדת אותן כלים לגלות את עצמן מחדש דרך המצלמה ובאמצעות מדיטציות, וכלים לשחרור עצמי.
בסדנה ילמדו הנשים איך לאהוב את עצמן מחדש ואיך להשתחרר מהפחד מהמצלמה וירכשו כלים שילמדו אותן איך לעמוד מול מצלמה, יגלו את היתרונות שלהן ואיך להעלים את החסרונות החיצוניים.
 
צילום:ציפי מנשה
צילום:ציפי מנשה
הסדנה נערכת ביום חמישי 6 למרץ בשעות 18:00- 22:00 בגלריה "צדיק" ביפו , רח' שמעון הצדיק 16.
 
יש צורך בהרשמה מראש.
טלפון: 052-4428866, יאירה
 
 
על יאירה יסמין
 
יאירה יסמין היא עיתונאית וצלמת ותיקה  במהלך 31 השנים האחרונות עבדה בעיתונים ומגזינים רבים בישראל ובחו"ל. כיום היא מצלמת וכותבת בעיקר לרשת העיתונים הבינלאומית  "אפוק טיימס".  במהלך השנים השתתפה בתערוכות רבות והציגה כמה תערוכות יחיד שזכו להערכה רבה.  בשנת 2011 היא התגוררה במצרים במשך חודשיים וחצי ותיעדה את תחילת המהפכה  לאחר חזרתה ארצה המשיכה לתעד גם את המחאה בישראל ולאחר מכן הציגה ארבע תערוכות יחיד בהן תיעדה את המהפכה במצרים והמחאה בישראל.  את הרווחים מספרה "האלבום של המחאה",  המתעד את המחאה בישראל באמצעות צילומים,  הקדישה למשפחות מחוסרות דיור בישראל.
בספטמבר 2013 הציגה יסמין את התערוכה הראשונה בנושא נשים מתבגרות טבעי בבית האמנים בתל אביב הפעם צרפה אליה את הצלמת הוותיקה ציפי מנשה ויחד הן משיכות בפרויקט.
השאלה העולה על הפרק היא האם תיתכן אמירה אמנותית על אודות האישה המודרנית מבלי לחפצן אותה? האם ניתן להתייחס לנשים כאל אובייקט מצולם ועדיין להציב את הסובייקט הנשי האינדיבידואלי במרכז? התערוכה הקודמת  של הצלמת והעיתונאית יאירה יסמין ניסתה להתמודד עם אתגרים אמנותיים וסוציולוגיים שבמרכזם פורטרטים נשיים, אשר מביאים אמירה עכשווית על מהות "המראה הטבעי" - בחירה מודעת להתרחקות מאמצעים קוסמטיים פולשניים כמו סכין המנתחים או בוטוקס.
 
על ציפי מנשה
 
ציפי מנשה, בוגרת המדרשה לאומנות רמת השרון (היום בית ברל), צלמת וכתבת  מגזין "העולם הזה", בעבר צלמת  מגזינים של ידיעות אחרונות (ממון,  שבעה לילות), צלמת הבית של 7 ימים ומוסף לשבת, צלמת האופנה ומוצרים  של זמנים מודרניhם, מורה לצילום ותקשורת  ויצ"ו צרפת, ביה"ס לאומנות מימד, קאמרה אובסקורה, המכללה לצילום ירושלים.
היום  צלמת וכתבת  לעיתון האיטרנטי "מגפון". 
 
פירסומים בעולם: בעיתון שטרן. השבעת  קבוצות ילדים ליד קבר אברהם יאיר שטרן עם כפייה ואקדח, לפני רצח רבין. הצילום גם נקנה ע"י מוזיאון ירושלים.
צילום המלך חוסיין והמלכה נור בארמונם הפרטי, צילום הנסיך חסן. צילומים במוצבי צה"ל בלבנון  צילומי אינתיפדה ראשונה ושניה, צילום השטחים הבוערים אחרי חתימת ההסכם אם הרשות הפלשתינאית. צילום ערפאת בעזה. צילום סוהא ערפאת בביתה בעזה. נביל שעת. ברגותי, ועוד דמויות  פלשתינאיות.

תגיות:   גלריה צדיק ביפו   אירועים ביפו   יום האישה 2014 ביפו   תערוכה ביפו   אמנות ביפו   גלריה ביפו  

תגובות  לכתבה זו 0 תגובות  
תגובה לכתבה
שלחו כתבה
הדפסת כתבה
הצלמניה-תערוכת מכירה ביפו
סלון יפו לאמנות מארח את חנות פופ אפ של הצלמניה
שבוע האיור ביפו 2018
מגוון תערוכות ומיצגים ברחבי העיר במסגרת שבוע האיור ת"א-יפו
    
כתבה תמונה             

לחצו על התאריך וקבלו את אירועי היום

? ? ? ? ? ? ?
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
             
מתאריך עד תאריך
כתבו לנו |  תקנון האתר |  פרסמו אצלנו |  מפת אתר |  קישורים |  כתבים מובילים |