‏שבת ‏20 ‏אפריל ‏2024
יפו TV אירועים
 
יפו העתיקה
 
פורטל יפו  אירועים ביפו  דודו טסה והכוויתים
דודו טסה והכוויתים
מארח את נינט טייב ויאיר דלאל
 מאת: מערכת הפורטל
‏שבת ‏01 ‏מרץ ‏2014.
דודו טסה והכוויתים
דודו טסה והכוויתים
שתף |
 
דודו טסה והכוויתים
מופע: ישיבה
תחילת מופע: 21:00
מחיר כרטיס: 119-139 ₪
תיאטרון גשר - לפרטים לחצו כאן
אורחים מיוחדים: נינט טייב ויאיר דלאל

יציאת האלבום "דודו טסה והכוויתים" ב 2011 היתה מאורע מכונן בתרבות הישראלית ובקריירה של דודו טסה. האלבום יצא בתום חודשי ציפיה ארוכים ואחרי שהסינגל "ו'ן יא גלב" הפך ללהיט. האלבום הוא יצירה חדשה המבוססת על המוזיקה של האחים צאלח ודאוד אל כוויתי ודודו שיתף בו פעולה עם ברי סחרוף, יהודית רביץ, יאיר דלאל ועוד ואף אירח את אמו כרמלה באחד השירים. מסע ההקלטה של האלבום תועד בסרט הדוקומנטרי עטור השבחים "עירק'נ'רול" של הבמאית גילי גאון. "דודו טסה והכוויתים" זכה לביקורות מהללות בארץ ובעולם ויצא גם במהדורה מיוחדת על גבי ויניל.
 
המוזיקאים צאלח ודאוד אל כוויתי נחשבים לגדולי המוזיקה העירקית. הם הקימו את תזמורת רשות השידור של בגדד, עבדו עם עבד אל וואהב ועם אום כולתום בשנות ה 20 וה- 30 של המאה הקודמת ונחשבים בין מגדירי השיר העירקי המודרני. בניגוד להמלצתו של סבא דאוד שביקש מכל בני משפחתו שלא להיות מוזיקאים, דודו טסה הפך לאחד המוזיקאים המוערכים והעסוקים בארץ. אחרי שנים של רוק'נ'רול, דודו טסה מתפנה לפרויקט חייו – אלבום שכולו מוזיקה של סביו ואחי סביו, האחים אל כוויתי.
 
לפני כמה שנים הקליט דודו טסה את "פוג אל נחל" לפסקול הסרט "סוף העולם שמאלה", על אף שמעולם לא שוחרר כסינגל השיר מושמע עד היום ברדיו והפך ללהיט הופעות. באלבום האולפן שלו "בסוף מתרגלים להכל" (אלבומו המצליח עד היום) חטא דודו בנגיעה נוספת במוזיקה של האחים אל כוויתי. שיר הנושא של האלבום מסתיים בלחן שלהם שבוצע על ידי קבוצת כנרים שהעשירו את העיבוד העוצמתי ממילא של השיר.
 
במהלך הקלטות האלבום יצא דודו טסה למסע עמוק לזהותו המוזיקלית וצלל עמוק לתוך המוזיקה של האחים על כוויתי. אותה מוזיקה ששמע בבית בילדותו זכתה תחת ידיו האמונות לפרשנות חדשה, לחיים חדשים. האחים אל כוויתי וודאי לא דמיינו שימצאו את שיריהם מונחים על הרמוניות ומקצבים מערביים, כרמלה טסה (אמא של דודו) מעולם לא חלמה שתוקלט לאלבום, וסיכויים סבירים להניח שגם יהודית רביץ מעולם לא דמיינה שתמצא את עצמה באלבום של מוזיקה עירקית, אבל כל אלו קרו. בין היתר הוקלטו לאלבום החדש גם ברי סחרוף, אלברט אליאס (אחרון המוזיקאים שניגן עם האחים אל כווייתי ועדיין חי ומנגן), יאיר דלאל ותזמורת של כלי מיתר ערביים. דודו טסה והכוויתים הוא יצירת מופת של דודו טסה שמתעלה מעל לשפה, זמן ומקום, שלמות מוזיקלית אקלקטית שחודרת עמוק ללב.

לרכישת כרטיסים למופע - לחצו כאן

תגיות:   דודו טסה   מוסיקה ביפו   מופעים ביפו   תיאטרון גשר ביפו   אירועים ביפו  

תגובות  לכתבה זו 0 תגובות  
תגובה לכתבה
שלחו כתבה
הדפסת כתבה
מיכה שטרית
מופע אינטימי בנמל יפו
שרים הדודאים-ביפו
    
כתבה תמונה             

לחצו על התאריך וקבלו את אירועי היום

? ? ? ? ? ? ?
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
             
מתאריך עד תאריך
כתבו לנו |  תקנון האתר |  פרסמו אצלנו |  מפת אתר |  קישורים |  כתבים מובילים |