‏שבת ‏20 ‏אפריל ‏2024
יפו TV אירועים
 
יפו העתיקה
 
פורטל יפו  אירועים ביפו  תערוכת יחיד ראשונה למוטקה בלומנגרד
תערוכת יחיד ראשונה למוטקה בלומנגרד
מוטקה- צייר ופסל בתערוכת יחיד ראשונה בבר סלונה
 מאת: מערכת הפורטל
‏יום שלישי ‏20 ‏אוקטובר ‏2009.
מוטקה בלומנגרד בתערוכה
מוטקה בלומנגרד בתערוכה
שתף |
 מוטקה בלומגרונד, יליד 1925, עלה לארץ מברטיסלאבה שבצ'כלוסובקיה
בשנת 1925, בהיותו כבן 14. היה בין מייסדי קיבוץ "רביבים", בו שהה עד לשנת 1951. עבר להתיישבות במושב "היוגב" שבעמק-יזרעאל, בו הוא חי עם משפחתו עד היום.
מעבודותיו של מוטקה
מעבודותיו של מוטקה

ליצירה נפנה מוטקה בשלב מאוחר יחסית בחייו, לפני כעשרים שנה, כשיצא לגמלאות. אשתו חביבה, היא שדחפה אותו להתחיל לצייר וללמוד ציור ברצינות. עם פרישתו מתחיל מוטקה ללמוד בחוגי ציור שונים, בהדרכתם של הציירים: שושנה רוזנבלום, יהודה והטי יציב, אבי להב ולאחרונה בהדרכתה של הציירת מרים ביטמן. החשיפה לאמנות הגיעה כבר מגיל צעיר: דודו של מוטקה היה אספן אמנות ידוע, שהספיק לברוח מבעוד מועד לישראל עם הגעת הנאצים לצ'כלוסובקיה ובאמתחתו מספר יצירות אמנות חשובות, שהוצגו בתערוכה במוזיאון ת"א לפני מספר שנים.

מוטקה הכיר את עבודותיהם של ציירים חשובים רבים, אך לא מרגיש דווקא השפעות ספציפיות של אמן זה או אחר על עבודותיו שלו, למרות שבשל עיסוקו הרב בצבעים עליזים וחזקים ניתן לראות בעבודותיו דמיון רב לשמחת החיים הצבעונית של מאטיס, למשטחי הצבע של גוגן, לעיסוק במתח בין דו-מימד לתלת-מימד שביצירותיו של סזאן ולאימפרסיוניזם הפרחוני של מונה. מוטקה מעיד על תהליך הבשלת היצירה כך שאין שום דבר מתוכנן מראש מבחינת הנושא, הקומפוזיציה והפרספקטיבה של היצירה, מה שמנחה את מוטקה מלכתחילה בבואו אל כן הציור הם הצבעים עצמם. הוא בוחר את הפלאטה שלו ומתחיל לצייר, בעיקר דימויים של נוף אוטופי וטבע מקרי, רבות מעבודותיו הן של נופים ומקטעי טבע אותם הוא בודה מדמיונו, יצירות אחרות מתארות את נוף חייו הספציפי. מוטקה נשאל פעמים רבות כיצד זה שאדם בגילו בוחר לצייר בצבעים חיים ושמחים כל-כך?, לכך הוא משיב שהוא תמיד היה ונשאר אדם אופטימי, עליז ושמח, הוא מוציא מתוך עצמו את הרגשות הגולמיים והראשוניים שלו, שמהולים בשמחה ואושר. בנוסף לציורים, מוטקה מפסל דמויות שונות, של אנשים ובעלי-חיים מקרמיקה ומעביר את זמנו פעמיים בשבוע ביצירת האמנות הייחודית שלו.
זוהי תערוכת היחיד הראשונה שלו.
הפתיחה : יום שלישי 27/10 משעה 19:30 על המוסיקה : DJ ארז
 
 התערוכה תוצג עד ה-25/11

תגיות:   אירועים ביפו   תערוכה ביפו  

תגובות  לכתבה זו 0 תגובות  
תגובה לכתבה
שלחו כתבה
הדפסת כתבה
הצלמניה-תערוכת מכירה ביפו
סלון יפו לאמנות מארח את חנות פופ אפ של הצלמניה
שבוע האיור ביפו 2018
מגוון תערוכות ומיצגים ברחבי העיר במסגרת שבוע האיור ת"א-יפו
    
כתבה תמונה             

לחצו על התאריך וקבלו את אירועי היום

? ? ? ? ? ? ?
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
             
מתאריך עד תאריך
כתבו לנו |  תקנון האתר |  פרסמו אצלנו |  מפת אתר |  קישורים |  כתבים מובילים |