‏יום חמישי ‏25 ‏אפריל ‏2024
יפו TV אירועים
 
יפו העתיקה
 
פורטל יפו  אירועים ביפו  יוצר אוצר 10
יוצר אוצר 10
יוצר אוצר 10 באוצרות ארקדי זיידס בתמיכת קרן ביסטריצקי
 מאת: מערכת הפורטל
‏יום ראשון ‏09 ‏נובמבר ‏2014.
יוצר אוצר 10
יוצר אוצר 10
שתף |
 
גופים (מ)מושמעים – סאונד, פרפורמנס ומחול 
יוצר אוצר 10 
באוצרות  ארקדי זיידס בתמיכת קרן ביסטריצקי
20-22 בנובמבר 2014, מחסן 2, יפו
מחיר כרטיס: 70 ₪
מחיר לשלושת הערבים: 150 ₪

סוף שבוע של הופעות ורבי שיח בהשתתפות אמנים מהארץ ומחו׳׳ל ובכורה ארצית ליצירת סולו של זיידס בליווי רביעיית מיתר.
במסגרת פסטיבל ׳הרמת מסך׳ קיימו היוצרים ארקדי זיידס וטליה דה פריס מעבדת מחקר ראשונה מסוגה, בה ביקשו השניים לתהות על נוכחות הצליל ביצירה כוראוגרפית. המחקר נפרש על פני שלושה חודשים ופרץ את גבולות חדר החזרות, במהלכו נבחנו השפעות הצליל על המרחב הציבורי ותפקידו המכונן בכוריאוגרפיות המתקיימות במרחב זה. צלילים מוכרים כגון אזעקות או צפירות זכרון הפכו למקרי בוחן דרכם ביקשו השניים לחשוף מנגנוני הנחייה תנועתיים המוכתבים מראש לציבור.
 
 
יום חמישי  20 בנובמבר , 20:00-23:00
במהלך אירוע בן שלוש שעות יחשפו זיידס ודה פריס חלק מהליכי המחקר במעבדה, ואת הידע שנצבר במהלכה. האירוע יתפרש על פני חללים שונים במחסן 2 ביפו, ויכלול אירועים פרפורמטיביים והרצאות מאת אמנים, אוצרים ואנשי אקדמיה.
 
בין המשתתפים: ארקדי זיידס )ישראל) כוריאוגרף עצמאי המציג את עבודותיו בפסטיבלים בישראל ובעולם. זיידס זכה בפרסים רבים, ביניהם פרס לנדאו, פרס רוזנבלום, ובארבעה פרסי שרת התרבות והספורט. בין היתר שימש זיידס כמנהל האמנותי של פסטיבל 'מחול חדש' בזירה הבין תחומית בירושלים ויזם פרוייקטים קהילתיים ופלטפורמות אירוח לאמנים מחו"ל.

טליה דה פריס (ישראל) רקדנית ויוצרת, בוגרת ביה"ס ללימודים גבוהים למחול CNDC באנז'ה, צרפת. דה פריס שיתפה פעולה עם מספר יוצרים ביניהם עמנואל ווין, עידו פדר ושיר חכם, ארי טפרברג, תמי לבוביץ ואנסמבל מוסיקה נובה. מאז 2013 מציגה דה פריס עבודות סולו פרי יצירתה בפסטיבלים שונים, ובימים אלו לוקחת חלק בפרוייקט הקמת ארכיון להקת בת שבע.
 
מרים ואן אימסשוט (בלגיה  YOUYOUYOU)
ואן אימסשוט היא אמנית בין-תחומית העוסקת בנושאים כגון קול, ארכיון, זיכרון ומרחב. בשנים האחרונות חוקרת ואן אימסשוט פרקטיקות של קולות שבורים, צהלולים וקריאות 'יודל'. באירוע תציג האמנית, ביחד עם שמונה משתתפות מקומיות, פעולה פרפורמטיבית במהלכה יאתגרו המשתתפות את משך קריאת הצהלולים מעבר למסגרת הזמן המקובלת.
 
ויקטוריה חנה וגיא שרף (ישראל) על המופע ׳לך מחכים כל הפרחים׳
אמנית הקול ויקטוריה חנה חוקרת בשפתה הייחודית ובמנעד קולי עצום את זהותה הישראלית הסבוכה. תוך מסע מרתק דרך שירים קאנוניים מלפני קום המדינה ובעזרת עיבודיו המחודשים של גיא שרף, בוחנים השניים את משמעות השירים אז והיום. הזמן שחלף ואיתו המציאות שהשתנתה מייצרים עבור האמנים פער המאפשר מרחק וחקירה. הרפרטואר העשיר מורכב משירים מוכרים מחד ומשירים שנשכחו מאידך, בעזרתם משרטטת חנה את גבולות הזכרון הקולקטיבי של אזרחי ישראל ומכוננת את הנרטיב השולט.
 
הילה כהן–שניידרמן (ישראל) על מיצג 'ירושלים החדשה' מאת טלי קרן
כהן-שניידרמן, אוצרת במוזיאון פתח תקווה לאמנות, תציג את שיתוף הפעולה בין האמנית טלי קרן למחלקה לאמנות פלסטית של עיריית ירושלים והתואר השני לעיצוב אורבני של האקדמיה לאמנות בצלאל. המיצג הינו פרויקט אמנותי-מחקרי המבוסס על שהותה של טלי קרן במחלקת התכנון של עיריית ירושלים, והוא משלב תכנון עירוני וקונצרט חזני המלחין את תכנית המתאר של העיר במליאת העירייה ומחלץ מתוכה משמעויות מובלעות.
 
רודריגו סובארזו (צ׳ילה/הולנד) - onsite i (על סובארזו ראו יום ו׳
 
יום שישי 21 בנובמבר בשעה  21:00
רודריגו סובארזו (צ׳ילה/הולנד) - APNEA - בכורה ארצית
ב-APNEA מדמה סובארזו, באמצעים צליליים, פלסטיים ותיאטרליים, תופעה של הפסקת נשימה זמנית המוכרת כ׳אפנאה׳ - מצב של ארעיות פיזית ומנטלית המתאפשר בדרך כלל בחלל אטמוספרי חדש (כזה המתרחש בשהייה מתחת למים). בהעדר מים, מחליפים צלילי הגלים את האלמנט הנוזלי. הפעולות הרפטטיביות של סובארזו מקבלות הקשרים חדשים באולם התיאטרון הממוקם בנמל יפו - מקום בו קו החוף ספוג בהיסטוריה של מאבק מתמשך בין העיר הלבנה והעיר השחורה.
 
רודריגו סובארזו למד כוריאוגרפיה ב-SNDO באמסטרדם ותיאטרון באוניברסיטת צ׳ילה בסנטיאגו. בשנת 2009 זכה במלגת DanceWEB ובימים אלו שוהה באקדמית יאן ואן אייק, מכון משולב לאמנות ועיצוב במאסטריכט, הולנד. עבודותיו הן מחקר מעמיק המזמין את הקהל להשתתף בבחינה העצמית החזותית שהן עצמן מציעות. מאז 2010 מציג סובארזו מעל במות מרכזיות באירופה, ולצד עבודתו הכוריאוגרפית אף לקח חלק בעבודותיהם של איבנה מולר, יפטה ואן דינתר, מרטין נכבר, וינסנט ריאבק, אן קאלר וג׳רמי וייד.
 
*לאחר המופע תתקיים שיחה עם האמן.
 
יום שבת 22 בנובמבר בשעה   20:00
ארקדי זיידס (ישראל)  - A Response to Dig Deep - בכורה ארצית
 
בינואר 2013  הוזמן הכוריאוגרף לקחת חלק בפרוייקט  Aire De Jeu ב–Les Subsistances, מרכז בינלאומי למחקר אמנותי בליון, צרפת. במהלך הפרוייקט הוזמנו המשתתפים ליצור עבודות כוריאוגרפיות ליצירות מוזיקליות עכשוויות, ולהציגן ביחד על במה. זיידס בחר ב-Dig Deep, יצירה מתוך גוף העבודות של המלחינה הניו יורקית ג'וליה וולף.

ייחודה של המוזיקה של וולף באינטנסיביות העוצמתית ובפיזיות חסרת הרחמים אשר דוחפת את המנגנים אותה לשיא יכולתם הביצועית ודורשת תשומת לב מירבית מן המאזינים. Dig Deep, יצירתה של וולף לרבעיית מיתרים, מכוננת תנועה סונורית אינטנסיבית כלפי פנים. בתגובתו הפיזית ליצירה, בודק זיידס את המתח בין חוסר מנוחה ויציבות, מתרכז במצב של נידנוד מתמשך, ומציע לקהל פרקטיקה קינסטטית לא נרטיבית.
היצירה הועלתה על ידי זיידס ב-2013 בפסטיבלים בליון , וכן בניו יורק ב NYLA .
 
היצירה מלווה במוסיקה חיה על ידי רביעיית מיתרים: אדי רזניק )כנור ראשון), יונתן קרן (כנור שני), דניאל רטוש (ויולה), דן ויינשטיין (צ'לו).
בנוסף הערב ייפתח בפעולות פרפורמטיביות מאת מרים ואן אימסשוט (בלגיה)  ורודריגו סובארזו (צ׳ילה/הולנד)
 
מחיר כרטיס: 70 ₪
מחיר לשלושת הערבים: 150 ₪
טלפון לכרטיסים: 03-9021563

תגיות:   יוצר אוצר 10   ארקדי זיידס   עמותת הכוריאוגרפים ביפו   מחול ביפו   מופעים ביפו   אירועים ביפו  

תגובות  לכתבה זו 0 תגובות  
תגובה לכתבה
שלחו כתבה
הדפסת כתבה
חג המולד ביפו
אירועי חג המולד ברחבי יפו
סילבסטר בקפה יפו
מופע ומשתה חגיגי לשנה החדשה
    
כתבה תמונה             

לחצו על התאריך וקבלו את אירועי היום

? ? ? ? ? ? ?
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
             
מתאריך עד תאריך
כתבו לנו |  תקנון האתר |  פרסמו אצלנו |  מפת אתר |  קישורים |  כתבים מובילים |