‏שבת ‏20 ‏אפריל ‏2024
יפו TV אירועים
 
יפו העתיקה
 
פורטל יפו  אירועים ביפו  תערוכת מייצב-גיל מועלם דורון
תערוכת מייצב-גיל מועלם דורון
תערוכה במכון אבני - הפתיחה בחמישי
 מאת: מערכת הפורטל
‏יום רביעי ‏09 ‏דצמבר ‏2009.
עבודה של גיל מועלם דורון
עבודה של גיל מועלם דורון
שתף |
תערוכת מייצב מאת: גיל מועלם דורון.
 
פתיחה: יום חמישי, 24 לדצמבר, שעה: 20:00,
שיח גלריה, ונעילת התערוכה: צהריי יום שישי, 8 לינואר 2010, שעה: 12:00. 
המייצב "שם זמני" הינו תווי ל "שטחים המתים",  Urban voids, Terrain vague, Sloap (space left (over after planning  שהתפשטו על פני העיר במאה העשרים, ועוסק בשיח האדריכלי והאמנותי שנוצר סביב שטחים מיתיים אלו.
 
המייצב מורכב מצילומים של "שטחים מתים" שצולמו בעשור האחרון בערים באירופה, אמריקה ואסיה. למרות לכאורה שוליות שטחים אלו בגיאוגרפיה הכלכלית והתרבותית  של ערים אלו, הם היוו הן כר נרחב לאוטופיות תכנוניות / יזמיות והן הטרוט ופיות לקבוצות שהודרו משטחי הציבור הפורמאליים. 
 
פרויקט הצילום שבבסיס המייצב החל בשנת 1996 בתיעוד ההיסטוריה והווה של איזור שפך הירקון בתל אביב שנחשב על ידי מערכת התכנון העירונית כ "שטח מת" חסר פעילות או תועלת וכטבולה- ראסה לתכנון מחדש. 
כמו אזור שפך הירקון ונמל תל אביב, אזורי השוליים שצולמו בפרויקט שינוי את פניהם ללא הכר בעקבות גל ההתחדשות העירונית שהתרחש בעשור שקדם למשבר הכלכלי האחרון. הפיתוח התעלם מהערך הנופי, החברתי והתרבותי של "השטח המת".
 
תיעוד שטחים וקבוצות אלו ממשיך את מסורת צילום שחלוצה היה הצלם הצרפתי הנודע מהמאה ה 19  אז'ן אטז'ה ( (Eugéne Atget, וכן משחזר את הנוף שמאפיין את סרטיהם  של פייר פאולו פאזוליני (Mama Roma) ואנדריי טרקובסקי (Stalker ). המחקר של שטחים אלו, וארכיון הצילומים שליווה אותו, מתכתב עם פרויקט הארקאדות של ולטר בנימין.
 
העבודות המרכיבות את המייצב  "שם…זמני…" מחברות את סדרת הצילומים התיעודית של "השטחים המתים" עם התפיסה שלהם בציבור הרחב בכלל ובקרב מתכננים עירוניים ואדריכלים בפרט. הצילומים, לאחר עיבוד אינטנסיבי, הודפסו על סדרה של מראות מנותצות בגודל המדמה מצבות קבורה, ויעברו תהליך של שריפה בעת פתיחת התערוכה. אקט ניתוץ המראות ושריפת העבודות מדמה את האסתטיקה של "השטח המת", ומנכיח את חוסר האפשרות לחוות ולהבין את תרומתו באמצעות תיעוד פוטוגראפי. יותר מכך, האקט הברוטאלי משכפל את פעולת מדיום הצילום שבעיוורונו יצר את מיתוס "השטח המת" ועם מחיקת שטח זה מהעיר העכשווית. התהליך האינטנסיבי היצרני וההרסני מתכתב עם תהליך יצורו דרך שיח התכנון ובמציאות עצמה. שריפת העבודות מתכתבת גם עם השיח הפנים-אומנותי של אפשרות העלמות האובייקט, וכישלון אפשרות זו.
 
התערוכה התאפשרה הודות לעזרתה הנדיבה של המחלקה לאמנויות, עיריית תל אביב-יפו. 

צילום עבודת מיצב: ליהי אבידן
מכון אבני, מתחם התחנה, מאחורי שטח הכורכר ברחוב אילת 23.  טל': 03-6817080

 


תגיות:   תערוכה ביפו   אירועים ביפו  

תגובות  לכתבה זו 0 תגובות  
תגובה לכתבה
שלחו כתבה
הדפסת כתבה
הצלמניה-תערוכת מכירה ביפו
סלון יפו לאמנות מארח את חנות פופ אפ של הצלמניה
שבוע האיור ביפו 2018
מגוון תערוכות ומיצגים ברחבי העיר במסגרת שבוע האיור ת"א-יפו
    
כתבה תמונה             

לחצו על התאריך וקבלו את אירועי היום

? ? ? ? ? ? ?
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
             
מתאריך עד תאריך
כתבו לנו |  תקנון האתר |  פרסמו אצלנו |  מפת אתר |  קישורים |  כתבים מובילים |