‏יום שישי ‏29 ‏מרץ ‏2024
יפו TV אירועים
 
יפו העתיקה
 
פורטל יפו  אירועים ביפו  אלף (פשפש) לילה ולילה
אלף (פשפש) לילה ולילה
בהתראה של פחות מ 24 שעות הוזנק יהושפט לסיקור אירוע "פשפש לילה" המסורתי במתחם שוק הפשפשים, והפעם לא רק שהביא את בתו (ולא להיפך) אלא אף הסתובב כשמאחוריו משתרכת חבורת תל אביבים אניני טעם ורטנוניים.
 מאת: יהושפט היפואי
‏יום ראשון ‏10 ‏יוני ‏2007. צילומים: יהושפט היפואי
פשפש לילה 2007
פשפש לילה 2007
אלף (פשפש) לילה ולילה 2007
אלף (פשפש) לילה ולילה 2007
אלף (פשפש) לילה ולילה 2007
אלף (פשפש) לילה ולילה 2007
אלף (פשפש) לילה ולילה 2007
אלף (פשפש) לילה ולילה 2007
אלף (פשפש) לילה ולילה 2007
אלף (פשפש) לילה ולילה 2007
אלף (פשפש) לילה ולילה 2007
אלף (פשפש) לילה ולילה 2007
שתף |
אני ושוק הפשפשים מנהלים רומן רב שנים, אשר ידע עליות ומורדות. 
בצעירותי הייתי מגיע לשוק לקנות נעליים משומשות (היה איש זקן באחת הסמטאות, אפרורי עם משקפיים) וכן בלייזרים ישנים וכובעי סבא בהם נהגתי להתהלך, יחף ועם מכנסי שרוואל - מן שריטה שכזו.
ואחר כך הגיעו זמנים, כשכבר גרתי ביפו, בהם הייתי מבקר בשוק פעמיים ביום, בשעות קבועות - גיחה ראשונה על הבוקר (תשע וחצי) כדי לגלות ראשון את המציאות שהגיעו בסוף יום אמש, ולאחר מכן בסביבות שעה אחת עשרה וחצי, כאשר עגלוני האלטע זעכן היו מגיעים עם מרכולתם לשוק.

פשפש לילה 2007
פשפש לילה 2007
באחת מתקופות השיפוצים בביתינו (בתים יפואיים משתפצים במחזוריות של כמה שנים, כידוע) הסתייעתי בכמה נרקומנים איכותיים אשר פתחו חנות קטנה בשוק אליה היו מביאים חלונות, דלתות, סורגים ומה לא, משלל פירוקים יזומים (אך ללא הטרחת או יידוע הבעלים) של בתים עזובים בדרום תל אביב.
הכרתי את השוק וחלק מאנשיו הכירו אותי, וכל מה שקרה - קרה בשעות היום ותחת השמש.

עם פרוץ קפה פועה ושכנותיה למתחם, התחלתי לבקר בשוק גם בערבים ולמדתי לחבב אותו גם בחשכה, כך שבקשת העורך לסיקור ארוע פשפש לילה באה לי בדרך טובה, ובחיוך של אחד החוזר לפגוש אהובה ותיקה הפלגתי עם הילדה לכיוון השוק (ברגל כמובן - לא מוכן לבירבורי חניה גם ביפו) עוד לפני הפתיחה הרשמית בשעה שמונה בערב, כדי להציץ בהכנות ממש על סף הפתיחה.

מזג האויר היה פשוט פנטסטיקו! לא חם, אפילו מעט קריר, מה שהזכיר אוירה אירופאית (או לפחות ירושלמית).
מיד בכניסה למתחם, שהיה מוקף במאבטחים חסונים חמושים במגלי מתכות פגשנו בדוכן מטעם החצר הנשית שביפו, אשר בו מכרו פריטי לבוש.

דוכני מזון זמניים צצו כפטריות לאחר אנטיביוטיקה, ובהם מבחר אלכוהול (בירות, נו), נקניקיות, פופ קורן. הכל נראה הרבה יותר חגיגי, ולמרות שהשעה עוד לא היתה שמונה בערב, כבר היו לא מעט אנשים מתגלגלים בניחותא לאורך הרחובות.
והשוק באמת נראה אחרת מתמיד, בטח לשעה כזו של היום.
דוכני מזון זמניים צצו כפטריות לאחר אנטיביוטיקה, ובהם מבחר אלכוהול (בירות, נו), נקניקיות, פופ קורן. הכל נראה הרבה יותר חגיגי, ולמרות שהשעה עוד לא היתה שמונה בערב, כבר היו לא מעט אנשים מתגלגלים בניחותא לאורך הרחובות, בו בזמן שבעלי החנויות והדוכנים עדיין עסוקים בהכנות אחרונות.
כל החנויות היו מוארות באור יקרות, מה שהוסיף נופך של לונה פארק לערב המבטיח. ראשוני הלקוחות כבר פישפשו בדוכנים ושטרות החליפו ידיים בתמורה למבחר פריטים.

אבל כמובן שהחנויות והדוכנים היו הפן החומרי בלבד להתרחשות תרבותית מכובדת, כנהוג בתל אביב, מרכז התרבות של ארץ ישראל, האור לגויים של המזרח התיכון כולו.

מיצגים התגוללו בכל פינה.
השוק הסגור והמקורה איכלס באדיבות שנקר - ביה"ס לעיצוב אופנה,  עשרות בובות חלונות ראוה לבושות בפריטים רבי צבע ודמיון.
בובה לבד, שתיים ביחד - מפוזרות במרחק אלו מאלו עם תאורה דרמטית עליהן, מה שנתן אפקט מרשים ויפיפה ממש, ואני לא אחד שמחלק מחמאות בקלות, אם לא שמתם לב עד היום.
אישית, הייתי מעדיף תצוגת אופנה חיה עם מבחר דוגמניות הארץ מעכסות לפניי בLIVE, אבל גם אני וגם הילדה בהחלט נהנינו, אין מה לדבר.

פשפש לילה 2007
פשפש לילה 2007
גם ברחובות היו מיצגי אמנות רבים - מיצג בשם "אסור לבכות על חלב שנשפך" שכלל - יפה, ניחשתם נכונה - חלב שנשפך, ובאמת אף אחד לא בכה.
היו מין קקטוסים מדליקים שאם אני לא טועה היתה להם נטיה להזכיר כיסאות או משהו כזה.
היו מלא צילומים אמנותיים על קיר במסגרת פרוייקט BLIND DATE, לצד קולב ועליו מעיל פרווה לא פוליטיקלי קורקינט בעליל, אשר זכה למבקרים רבים שהעמיקו עמוק מוקותיים בצילומים.
תרבות תל אביבית במיטבה...
 
אני והילדה עזבנו את השוק ההולך ומתעורר ונסענו לפתיחת תערוכת אמנות של מקורבים (מפלס התרבות בביתנו מרקיע שחקים לאחרונה, שמתם לב? קולטורה קודם כל רבותי - זה המוטו!) בעיר השכנה - חולון.
שם הפצנו את הבשורה (יש כאלו שלא קוראים את פורטל יפו, מסתבר, ומפסידים את כל האקשן) וכשחזרנו השתרכה בעקבותנו שיירת מכוניות של אזרחים חוץ יפואיים שבאו בעקבות הבשורה.

וטוב שחזרנו.
יודעים למה?
אז ככה:
אוההההבים מוזיקה?
כככככככככככןןןןןןןןןןן......
אז מוזיקה אכן היתה שם. ואיזו מוזיקה, אוווו מאמא!

בפני הקהל, במופע OPEN AIR מלהיב הופיעה להקה צעירה שאינני בטוח מי היא, אבל השמועה אומרת שמדובר בלהקת FLORA אשר הוקמה בשנת 2004 ע"י נגה שפר ובה גם משתתף אחיה הגיטריסט אסי שפר.
בכל מקרה, עם שם משפחה כזה הם חייבים הרי להצליח...

להקה זו התברכה בקלידנית מזמרת (נגה?) שפרט לכך שהיא יפיפיה באופן יוצא דופן (לחצו על התמונות הנוספות בראש הכתבה - לראיה)) היא גם שרה - חבל לכם על הזמן.
הקהל שתה בצמא את הלהקה והיפיפיה המזמרת זכתה לתשואות כפולות, גם על איך שהיא שרה וגם על איך שהיא נראית, יברך אותה האל שתבוא כל יום, למה אני לא בגיל הזה יותר למה??? (אני רואה אותה בדרך לגימנסיה...)

פשפש לילה 2007
פשפש לילה 2007
ובינתיים הקהל ממשיך לשתות, לשוטט בין האטרקציות ולהסתלבט באופן כללי.
שני שחקנים עם אוריינטציה מינית לא ברורה הסתובבו לבושים בחוטינים זעירים מעל גבי מה שנראה כגוף דשן במיוחד, שבעצם היה מן בגד נסתר שגרם לגופותיהם המושלמים(?) להוסיף עוד שמונה מידות מותן, אם לא למעלה מזה.
בעוד שהאשה בין השניים פיזזה בעליזות ועיכסה בכל הדונמים של ישבנה לכל עבר, הפגינה קסם אישי רב ביותר ופיזרה חיוכים מקסימים לעוברים ושבים (במיוחד אלי, אבל זו לא חוכמה בהתחשב באיך שאני נראה), הרי הגבר(?) שבהם הסתובב במבט עגום עד אובדני בין הבריות, נעץ בהם מבטים נוקבים, התנהג במיניות בוטה ופרובוקטיבית שהצליחה להביך את הקשוחים שבגברי יפו (הכוונה - אותי) ובאופן כללי נראה כמו נימפומנית שסבתא שלה נפטרה לפני רבע שעה והיא מתקשה לעכל את הבשורה המרה.
אני מאד נהניתי, אלא שידידיי התל אביבים החלו לגנוח ולטעון שהם רעבים, ותוך דקות התגבשה קואליציה לנישנוש מהיר בג'אפה בר, באדיבות השף ניר צוק.

הקהל שתה בצמא את הלהקה והיפיפיה המזמרת זכתה לתשואות כפולות, גם על איך שהיא שרה וגם על איך שהיא נראית, יברך אותה האל שתבוא כל יום, למה אני לא בגיל הזה יותר למה???
הגענו לג'אפה בר בסביבות אחת עשרה ורבע לגלות שהמקום די ריק בהחלט, אלא שבתוך מחצית השעה שאחר כך המתלא הבר על גדותיו ומלצרים במצבי הכרה לא גבוהים (הפריעו להם באמצע פירוק הערימה של חמישי בערב) הוזעקו מבתיהם בעיניים עמומות עדיין לעמוד בפרץ האורחים הבלתי מתוכנן.
בלתי מתוכנן?
הלווווווווווווווווו????
פשפש לילה מעבר לכביש, מה חשבתם?

אז השרות היה מדליק וסחבקי מצד אחד אך איטי להחריד מצד שני, המנות הוזרמו גם מנועה השכנה ולאחר זמן מה קיבלנו את מבוקשנו, שוחחנו נמרצות על המצב הפוליטי בארץ מעל לטחינת עגבניות, סלט קיסר ושאר מוצרי בריאות.
הזמנו את החשבון לבסוף, בחצות וחצי, לקראת שעה אחת קיבלנו אותו והתפזרנו לבתים מחויכים, עייפים קלות  וטובי לב.

מוסר השכל:
1. פשפש לילה - אחלה הגנבה.
2. יש מוזיקה טובה ונשים יפות.
3. על המסעדות בסביבה להיערך בהתאם מבעוד מועד.

להזכירכם: יום חמישי זה, ה- 7.6.07, היה הראשון בסדרה של ארבעה ערבי פשפש לילה שיחולו כל יום חמישי בחודש זה.
אם אתם יודעים מה טוב לכם - לכו לפחות פעם אחת החודש.
לא תצטערו.
אני חזרתי שמח.
 

תגיות:   פשפשוק   פשפש לילה   שוק הפשפשים  

תגובות  לכתבה זו 0 תגובות  
תגובה לכתבה
שלחו כתבה
הדפסת כתבה
פסטיבל דרום אדום
סופ"ש פרחוני ומיוחד בנמל יפו
סיור חנוכה ביפו
סיור ערב בסמטאות יפו
    
כתבה תמונה             

לחצו על התאריך וקבלו את אירועי היום

? ? ? ? ? ? ?
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
             
מתאריך עד תאריך
כתבו לנו |  תקנון האתר |  פרסמו אצלנו |  מפת אתר |  קישורים |  כתבים מובילים |