‏שבת ‏27 ‏אפריל ‏2024
פורטל יפו  קהילת יפו  יותר כבוד
יותר כבוד
קזבלן, אחד מסרטי הקאלט הישראליים, צולם בסמטאות יפו לפני 38 שנה. סיור מודרך באתרי הצילום המפורסמים הוא בילוי רומנטי גם היום. קלאסיקה יפואית
 מאת: אורלי בויום
‏יום שני ‏02 ‏מאי ‏2011. צילומים: אורלי בויום
יפו מהאגדות
יפו מהאגדות
שתף |
 
לא ברור לי איך זה שלא הכרתי את יהורם גאון כשהוא היה חתיך שופע שרירים ועם פדלפון של הסבנטיז שמדגיש היטב את הישבן החטוב? איך יכול להיות שפיספסתי אותו בתור קזה שמסתובב לו בין הסמטאות, בשוק, מול השעון וכולם צועקים לו "כל הכבוד!" הסרט קזבלן הציג את חייהם של תושבי שיכון רעוע ביפו, באזור ה"שטח הגדול", כשקזה הנהיג אחר כבוד חבורה של בריונים קשוחים מיפו, שהיו מציקים ליושבי השיכון. 

קזה הרומנטיקן מתאהב בפולנייה, למורת רוחו של אביה הפולני הטיפוסי שלא ממש מסמפט קזות למיניהם, ובסופו של דבר מואשם בגניבה ויוצא למסע יפואי כדי להוכיח את חפותו.

 
להחיות את העבר המפואר
ביום שני האחרון, פמפם בלבנו יום האהבה או בשמו הישראלי "ולנטיין דיי", אז לפני שהרדמנו את עצמנו למוות בספא משעמם, חברנו לטיולו של רונן, טיול בעקבותיו של קזה. 

"אני היחיד שעושה טיול בעקבות קזבלן, זוהי למעשה המצאה משותפת שלי ושל אחי", מעיד על עצמו רונן נחמן, חובב טיולים מושבע המשלב בין מקצועו כקוסם ואיש טלפתיה ומדריך טיולים שמכיר היטב את יפו. "בכל טיול אני רואה כמות גדולה של סיפורים. יפו היא כולה אגדה אחת גדולה ויפה. אחת המטרות של הטיולים ביפו היא להחיות את עברה המפואר ולחשוף בפני המטיילים את הרומנטיקה וההיסטוריה המרתקת של העיר, בסמטאות שלה, ברחובות ואתריה השונים".
 
"בכל טיול אני רואה כמות גדולה של סיפורים. יפו היא כולה אגדה אחת גדולה ויפה"
צועדים עם שירונים
בסביבות שבע התגודדו כארבעים איש בגילאי 20 ועד ל70+ שבאו במטרה לחוות את קסמי אהבתו של קזה ולטייל באתרים הרומנטיים שבחלקם צולם הסרט קזבלן. רונן אף הקדים ושלח למשתתפי הטיול שירונים מהסרט קזבלן שיושרו במהלך הטיול. "אמנם יהורם לא יתלווה אלינו בטיול הרומנטי הזה, אבל אני מבטיח שיהיה דיסק שממנו יבקע קולו העמוק והכובש".

בשבילי הנוסטלגיה
בשבילי הנוסטלגיה
ממש כמו תלמידים למופת, כמעט כל משתתפי הטיול הביאו את השירונים וקולם ליווה את הצעידה בין האתרים השונים, כשרונן מפיח חיים בשכונתו של קזה. "פה זה המקום שבו קזבלן שמע את עליזה עזיקרי שרה את שירו של אריסאן, ופצח בריקוד עם רוזה השמנה תוך כדי שהוא שר לה שיר שמיועד למעשה לאהובתו היפה רחל".
 
לחיי האהבה
בהמשך הטיול חלפנו על פני אזור "השטח הגדול", כשרונן מספר על ההיסטוריה של המקום ומביא טעימות לאגדותיה הרומנטיות של יפו, ואף ביקרנו בתא המעצר שאליו נשלח קזה, עקב הלשנתו של מר פלדמן. הסיור הסתיים במתחם התחנה היפה והמשופץ, הקשור אף הוא לסיפור קזבלן... אבל כדי לגלות את הלינק הזה תצטרכו לבוא בעצמכם לטיול הבא בעקבותיו של קזה.

לאחר הסיור, שיעתקנו עצמנו לאחת ממסעדותיה הנחשבות של יפו, שהאכילה אותנו באוכל בינוני בטיבו ודלוח בטעמו. אז כדי למצות את ההיטב של יפו ולשמר את טעמו הנפלא של הסיור, פצחנו בריצת אמוק לאבולעפיה, האבסנו שקית מכל טוב, והפעם יצאנו מרוצים וגם שבעים.

אז קחו לעצמכם עוד ערב רומנטי, שדרו בדיוידי את קזבלן, גם בשביל הנוסטלגיה ובעיקר בשם הרומנטיקה, והכי חשוב שתהיה לכם אהבה רב-שנתית ונשיקה טובה.

תגיות:   סיורים ביפו   קזבלן  

תגובות  לכתבה זו 4 תגובות  
תגובה לכתבה
שלחו כתבה
הדפסת כתבה
 1.  יהורם גאון חתיך???
לילך כהן, (19/02/2011)
 2.  מי הוא המדריך?
רונן נחמן, ראשון לציון, (22/02/2011)
 3.  מועדים נוספים לטיול מזמר קזבלן
המדריך - רונן נחמן, ראשון לציון, (28/02/2011)
 4.  טיול מצויין!!!!!!
יפעת 26, ר"ג, (07/08/2011)
הליכות 2015 ביפו
הליכות ג'יין 2015 ביפו - Jane's Walk Jaffa
בתים מבפנים 2014
בתים מבפנים-אירוע ארכיטקטורה עירוני
    
כתבה תמונה             

לחצו על התאריך וקבלו את אירועי היום

? ? ? ? ? ? ?
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
             
מתאריך עד תאריך
כתבו לנו |  תקנון האתר |  פרסמו אצלנו |  מפת אתר |  קישורים |  כתבים מובילים |